S200SX-E 57 imusiivellä ja .63 pakopesällä on 600+hv ahdin ja herää paremmin ku HX35S.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Duken projektit: A6 4F avant & S2 avant
Collapse
X
-
Ässään odotellaan mäntiä niin ei oikein etene.
Piti sitten odotellessa hankkiutua eroon nuista A6:n jumputtavista Boseista.
Audioprokkis alkaa aina hartsipurkista, siispä tein pöntön konttiin. Sinne istahti vanha uskollinen sotaratsu 12" GZUW 300SQ. Pöntön päälle tiensä löysivät Helixin 6-kanavainen DSP:llä varustettu P Six DSP ja P Two subille. Audin MOST väylästä saatiin ryöstettyä signaali Helixin SDMI25 MOST adapterilla, joka siis syöttää suoraan valokaapelilla signaalia vahvistimelle. Tämä pulikka löysi paikkansa alkuperäisen Bosen vahvarin päältä vasemmasta sivuposkesta. Kaikki kontin vermeet jäävät välipohjan alle eivätkä haittaa päivittäistä käyttöä mitenkään. Kontista eteen vedin kokonaan uudet kaiutinkaapelit. Ovien läpiviennit on kivat liittimet, mutta onneksi oli tilaa ja ylimääräiset tyhjät kumit valmiina oven pielissä niin sai siististi vedettyä kaapelit oviin. Ovissa midbassot on Bosen toimesta koteloitu ihan pätevään muoviseen koteloon. MDF levystä tein soviterenkaat Rainbown Germanium 6,5" mideille. Renkaat ruuvattiin koteloon ja kaikki reiät tilkittiin lasiliimalla. Ovet ja kotelot vaimennettiin bitumimatolla. Diskantit ovat varsin järeät Rainbown PL-T28:t. Jotka nyt aluksi asensin vakio diskanttien paikoille. Ritilät jouduin raiskaamaan, mutta niitäpä löytyy purkaamolta. Diskantit siirtyvät ylemmäs peilikolmioihin jahka 3D-tulostetut palikat saapuvat.
Autossa onneksi oli AMI valmiina, johon voidaan liittää Tune2Air bluetooth pulikka ja soittaa musiikkia puhelimesta tai vaihtoehtoisesti iPodista omalla adapterillaan.
Vielä säätöjä haetaan mutta nyt jo ollaan ihan eri planeetalla kuin marketti Boseilla :)9 Photos
Comment
-
Hyvin tutun näköistä askartelua! Etuovet tuli itekin kesällä "hifisteltyä", ja näin jälkikäteen ajateltuna laadukas 2-tie kuten sinulla, olisi jopa ollut parempi vaihtoehto, kuin 3-tie. Bassoille kotelot löytyy jo perusmallin äänentoistosta, mutta keskiääni hengittää oven sisään ja se tuntuu tietyillä taajuuksilla vähän aiheuttavan ongelmia.
Comment
-
Joutessani vaihdoin ässän rikkinäisen ajotietokoneen näytön uuteen. Ylimääräisestä B4 maskista askartelin RS2 tyylisen hunajakenno maskin. Pulverimaalarilta tuli laatikollinen moottorinosia uusissa maaleissa ja tulihan ne vihdoin ja viimein männätkin niin sain viedä ne koneistajalle. Jospa tämä ässä prokkis nyt nytkähtäisi etiäpäin.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja Duke Näytä viestiPerusmallin äänentoissa se midien kotelo taitaa olla suljettu, Boseissa on reflexi. Joo omien kokemusten perusteella 2-tie on paljon helpompi saada toimimaan mitä 3-tie.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mik4-- Näytä viestiJuurikin samanlainen maskiviritys on työnalla, niin jos takaa viitit muutaman kuvan laittaa ja jos jotain muuta vinkkiä ois heittää.
Comment
-
Comment
-
Konetta käytettiin jo paikallaan, kytkintä testattaessa poljin humpsahti pohjaan. Ei muutako uudestaan laatikko irti koneesta ja todettiin että työsylinteri oli pullahtanut ulos ja nesteet valui lattialle. No jos ens kerralla ottas tuon spacerin pois tuosta koneen ja laatikon välistä. Kiitos tiedosta Teppo :D
Olen onnessani kasannut konetta uusilla pulteilla, tuli vaan mieleen että missähän nämä kuvan erikoiset pultit kuuluisi olla?
Comment
-
-
Kaikki palikat on nyt aikalailla löytäneet paikkansa. Öljyt ja jäähdytinnesteet on kaadettu koneeseen eikä ainakaan vielä vuoda mitään :D
Ebaysta löyty 62mm paksu alumiinisyyläri ja sille kaveriksi ruuvasin vähän alkuperäistä kevyemmän Spallin flektin. Wagnerin uusi cooleri vakiopaikalle. Öljycooleri siirtyi tuohon eteen.
Turboksi valikoitui nyt Borg Warnerin EFR 7670. K&N putsarin sai juuri ja juuri mahdutettua ahtoputkien ja öljyletkujen väliin kun umpion taustamuoveja vähä leikkeli.
Comment
-
Autohan on nyt kasassa ja käy. Mutta ei käy tyhjäkäyntiä vaan humpattaa ja meinaa sammua. Ecu antaa trigger erroria heti kun kiekat tippuu alle 1000. Yli 1000 kierroksen käy hienosti.
Jos tyhjäkäyntimoottorilta ottaa liittimen irti alkaa auto käymään tyhjäkäyntiä, jos painaa vähänkään kaasua niin taas alkaa humppaaminen. Kokeiltu myös toista tyhjäkäyntimoottoria tuloksetta.
Ideoita?
Comment
Comment