Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Lambdaa itsekin ensin veikkailin. Lämpöanturi itselle uusi kohde, pitääpä tutkia. Ja hopsis on ihan oikeassa. Perunalla noita itsekin katselin vcds-litellä, päätin kuitenkin heittää perunan huitin v..mäkeen ja tilasin kunnon laitteet. Litellä sain nollattua jonkun ABS-koodin, jota en innostuksissani muistanut katsoa että mikä se oli. Litellä sai myös eculta errorin 9C9C, joka ei pikagooglailulla kertonut juuri mitään. Parisen tuntia olen tänään autoa käyttänyt ja vika ei ole ilmennyt. Joku entinen autokorjaaja väitti että samalla vikakuvauksella oleva A4 oli korjaantunut vaihtamalla joku abs-palikka.
edit: Lisätääs sen verran että perjantain 80km siirtymä juhannuksenviettopaikkaan sujui loistavasti. Vika siis näillä näkymin on joko hyvin satunnainen tai kadonnut. Samaan syssyyn voidaan todeta että tilaan kaikki pyöränlaakerit ja vaihdan jumalattoman pitkäksi venyneen jarruremontin yhteydessä. Toki pitää sanoa, että 2vk Peugeot 406 jurnutuksen jälkeen ässä tuntuu erittäin hyvältä jopa jurnuttavalla lakerilla.
Jahas. Pari päivää siinä meni, mutta vihdoin pääsi kiinni ECU:un. Jännä kyllä ettei tuolla perunalla pystynyt, toisaalta nyt on kunnon kaapelit. Lottoriviin osui tällä kertaa:
Address 01: Engine Labels: 4D0-907-560-AVP.lbl
Control Module Part Number: 4D0 907 558 J
Component and/or Version: 4.2L V8/5V G 0004
5 Faults Found:
17972 - Throttle Actuator (J338)
P1564 - 35-10 - Under-Voltage during Basic Setting - Intermittent
16487 - Mass Air Flow Sensor (G70)
P0103 - 35-10 - Signal too High - Intermittent
17549 - Load Calculation Cross Check
P1141 - 35-10 - Implausible Value - Intermittent
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P0130 - 35-10 - Malfunction in Circuit - Intermittent
18010 - Power Supply Terminal 30
P1602 - 35-10 - Voltage too Low - Intermittent
Readiness: 0000 0000
Sekä:
Address 02: Auto Trans Labels: 01L-927-156.lbl
Part No: 4D0 927 156 BN
Component: AG5 01L 4.2l5V RdW 1314
Coding: 00001
Shop #: WSC 00000
VCID: 76B5E77D91DC1F77E09-5118
1 Fault Found:
18265 - Load Signal
P1857 - 35-10 - Error Message from ECU - Intermittent
Nollasin molemat, kynnistyksen jälkeen lukaisin molemmat, niin eivät ainakaan suoraan palanneet. Lukaisin myös ross-techin sivuilta kuvaukset, mikään ei pompannut juurikaan silmille. Lambda ja MAF-koodithan tuossa on, olisiko ne järkevä vaihtaa? Juttelin myös koneremontin tehneen kaverin kanssa ja hänelle tuli mieleen akun kunto. Kunto on ihan loistava, mutta amppeereita oli vain 70ah. Audin mukaan 4.2 koneisiin sekä isompiin kuuluisi 110ah akku. Onko tuolla vaikutusta ja jos, niin mihin?
Satuinpa osumaan myös tällaisen kuvasarjan kohdalle iltaselailulla. https://bit.ly/2X464Jt (Instagram, neljäs kuva) Alkoi kummasti ratin päivittäminen, sekä RNS-E päivitys kiinnostamaan :D
Itsellä auto heitti ties mitä vikakoodeja kampiakselin asentoanturia myöten, kun akku oli vainaa. Vaikka akku olisi kunnossa, niin saako laitteet riittävää jännitettä silti? Käsittääkseni sitä voisi esim. tupakansytyttimestä mitata.
Useampi koodi tossa valittaa liian matalasta jännitteestä.
Eikös näissä D2 koreissa ole joku maapiste jommassa kummassa etulokarissa joka aiheuttaa sitten mitä kummalisempaa koodia ennen kuin irtoaa korista täysin?
Apparin puolella itseasiassa tulee myös kyllä virtapiste ja lähtikö se siitä startille. Eli vaikuttaisi että tulee maa ja virta melko lähelle toisiaan.
Nykysestä on lähtenyt siis se virtapiuha irti muovikiinnikkeestä joka on rungossa kiinni. Siinä on pultti tms millä ne piuhat on kiinni mutta aika tekee tehtävänsä.
Toisalta nyt täytyy sanoa, että en tarkalleen muista kummalla puolella se oli, kun auton alta sitä katselin. Apparin lokaria en irrottanu.
Se mahdollisuus on, että siellä on molemmat mutta eri puolilla palkkia. Edellisessä se oli palkin ulkopuolella, josta oli piuha irti. Miksi virta tuotaisiin sisälokarin sisälle ns väärälle puolelle..
Kuskin puolella aisan alapuolella/ vieressä oli minun 2000 vm kasissa kolmen kaapelin maapiste. Liittyvät flektin toimintaan, 1 tai 2 kontaktia oli ihan haperoa, ebaysta löytyi b6sta sama osa tilalle.
Laitetaan kyllä tosissaan kunnon akku. Jos sillä saisi noita kommunikaatiovirheitä pois, niin tyytyväinen voi olla. Ja tosissaan jostain luin että sisälokarin lähistölla apukuskin puolella joku apuvirranantopiste löytyy. Pitää kyllä se kanssa katsoa jarruremontin/laakerirempan yhteydessä kuntoon. Laakerit menee kyllä tilaukseen joka nurkkaan, sen verran joku jurnuttaa ettei kyllä moottoritielle uskalla mennä. Helpompi vaihtaa kaikki kun kerta satulat irtoaa joka nurkasta, niin ei tarvitse montaa kertaa jumpata.
Nyt on taas toiminut koodien nollauksen jälkeen auto loistavasti ilman seilaamista. Pitänee koputtaa puuta. Kyllä tuon käyntiin veivaaminen aamuisin nostaa hymyn huulille, ei siitä pääse minnekään.
Jaahas. Tarkoitus oli siis noita Pyöränlaakereita tilailla. Sormi kuitenkin livahti keskelle suuta kun katseli noita halkaisijan vaihtoehtoja. Nettietkaa tutkiessani sain tulokseksi 4B0 498 625 A eteen, ja taakse 4D0407625D mallia: double (angled) ball bearing with flange ja mitaksi 82mm. Mennäänkö näillä ihan metsään, jos joka nurkkaan tilailisi? Muuten päivityksenä, että kierrokset pysynyt aisoissa. Voisin tuossa lukaista koodit ja katotaan onko jokin ilmaantunut takaisin.
Villi veikkaus että ei? Eteen nettietkan kuva tarjoaa laakeria, jossa ei ole tuota kaulusta, vaan laakeri prässätään sisään. Teoriaa tukee myös https://www.youtube.com/watch?v=CtlFAD_NyA4 olkoonkin sitten prefacelift. Ilmesesti prefl on ollut vielä isompi laakeri 85mm kun sitten fl pienentynyt 82mm? Toisaalta panssaroiduissa malleissa ilmesesti ollut 92mm, ja myös jos on valinnut 20" vanteet. Paha sanoa kyllä. Ei millään viitsisi purkaa ensin ja katsoa.
Pitäisi tietää runkonumero. F 4D-1-000 001>> alkaen https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a8.../5/505-505035/ tuossa on kuvassa laakeri kauluksella ja neljällä kiinnityspultilla. Osanumerolla hakiessa tuli toi sama SKF laakeri joka nurkkaan, 82mm.
Noniin, hieman jäänyt tämän seuraaminen laivan ajamisen takia vähemmälle. Minulle tarjoaa kaikki kauluksetonta versiota eteen, kauluksellista taakse. Vuosimallin perusteella tuolta nettietkasta sitä tutkinkin. Ja edellämainitusti sen asian ymmärsin. No ensi viikollahan tuo selviää, kun paja-aika on varattuna.
Noniin. Laakerijumppa alkoi, viallinen osa saatiin vaihdettua. Samalla kun jarrut muutenkin irti, kävi ilmi että yksi mäntä jumissa. Nuo männät ovat hieman mielenkiintoisemman kokoiset, 40 ja 44mm. Nyt tarvitsisi niitä hommailla. Koitin katsoa noita ja tarjotaan vain 38 ja 43mm. Saako noita 44 millisiä vielä jostain? Jos vaikka uusisi sitten samalla kaikki.
Samaa ihmeteltiin jo viime syksynä oman ässän kanssa. Olisin ostanut ne mäntä-tiivistesetit kyllä. Melkeen ainoo vaihtoehto lienee ottaa männät pöydälle, mitata ja tilata mittojen mukaan jos sattuu jostain löytymään.
Tähän tapaukseen tarkemmin perehtymättä muistui mieleen, että Bigg Red on aikaisemmin onnistunut toimittamaan vaikeasti löytyviä jarruosia jopa lötköön joten miksei miltei pari vuosikymmentä uudempaankin. Kannattaa kysyä ainakin.
Laitan tännekin: Facelift S8:n satuloiden huolto biggreddillä (premium-maalaus punaiseksi, jarrupalojen tukirautojen kunnostus, uudet tiivisteet ja männät, ilmausruuvit jne hilut, s8 decal) £375€/pari. Rahassa jotain 420€ + postit varmaan 40€/suunta yht. 500€. Brexit vaan kuumottaa niin en uskaltanut lähettää sine.
Mäntien koko mitattuna 40x32mm ja 44x32mm. Männät ovat vissiin jotain keinokuitua tms. eikä perinteistä materiaalia. Sellaista jotain tummaa/mustaa joka ei näemmä ruostu. Frenkit 240919 pitäisi olla sopiva sarja. Siinä on 4 mäntää ja tiivisteet, pölysuojat, ilmausruuvit, asennusrasvat.
Noi satulat ei vissiin oo ihan samat, mutta männät ainakin on saman kokoiset. Osien sopivuutta pääsee testaamaan perjantaina tai viimeistään ensi viikolla, raportoin sitten jos olikin väärät ;-D
Noniin, lopetetaan hiljaiselo. Asia ei juurikaan ole edennyt, muuten kuin auto tallissa odottamassa inspiraatiota. Kiitokset, lueskelinkin tuota Ihmemiehen ketjua ja noita settejä löytyikin sopivasti. Laitetaan osat tuossa sparetolta tilaukseen pikkuhiljaa. Nytkun auto on tallissa niin koostin hieman listaa, mitä tuolle pitäisi nyt tehdä. Kiirehän tuolla nyt ei ole vaikka autokuume onkin kova, niin tehdään kumminkin yksi ensin valmiiksi ennen muita erikoisuuksia.
-Auton maalaus (aikas ruma ulkoapäin, lähinnä takakaaret askarruttaa, sekä puskurit kaipaa hellyyttä)
-Apparin peili ei käänny
-Alustan läpikäynti mahdollisimman pitkälti, mielestäni vetelee tällä hetkellä vähän liikaa mutta selviää varmaan katsastuksessa
-RNS-E
-Sisustan pesu ja hoito
-Venttiilikopan tiivisteet tekisi mieli uusia kun hieman öljyisen näköiset vaikka vaihdettu alle 10tkm sitten?
-Jarruremppa loppuun
-Rekisterikilven valot olivat hapertuneet käyttökelvottomiksi joten ne pitänee vaihtaa
-Mittariston näytöt, osat näille vielä haussa
Varmaan unohtui jotain, eiköhän lista tarkennu tulevina kuukausina. Katsotaan jos viikolla saisi nuo etusatulat pöydälle ihmeteltäviksi, muuten menee helmikuun lopulle, 6 viikon laivakeikkaa pukkaa taas. No kunhan on auto tiellä kesäcruisingiin mennessä :D
Comment