Matka Audien pariin sai alkunsa syksyllä 2017, kun lähdin viemään silloista autoani Ylivieskaan uudelle omistajalle. Takaisinhan etelään oli jollain päästävä, ja kun syksy oli niin sain ajatuksen B6 1.8t quatrosta. Sopiva yksilö löytyikin Oulusta ja sillä tultiin takaisin. Auto yllätti hauskuudeltaan, ajettavuudeltaan ja mukavuudeltaan vannoutuneen Mersumiehen ja soppa oli valmis. Kun kevät alkoi lähestymään, B5 S4 -kuume alkoi nostamaan päätään ja B6 laitettiin myyntiin. Auto meni kaupaksi ja alkoi S4 metsästys. Kesällä lähdin vierailemaan CDLC:n järjestämään tapahtumaan Jämille ja sieltä sain lähtemättömän kuumeen päästyäni K04:silla varustetun ässän puikkoihin.
Pari viikkoa tästä olikin allani jo foorumilta aikaisemminkin tuttu yksilö, jota oli ruuditettu mm. K04, wagnerin välijäähyt, 1000cc EV14, Bosch 044, billettivauhtiksella ja RS4 asetelma SRE +15% kytkimellä. Ei muutakuin hakemaan Audia Kuusamosta. Auto oli aikaisemmin ollut jo E85 polttoaineella, mutta Kuusamon huonon E85 saatavuuden takia muutettu takaisin bensalle. Jo kotimatkalla auto näytti kyntensä ja puolien kanssa tuli heti murheita, mutta näihin oli onneksi jo varauduttu henkisesti. Heti oli siis edessä TFSI-puolapäivitys. Tämän jälkeen käytiinkin Porkkiksen luona laittamassa vanha tuttu E85 softa sisään ja ajeltiin tyytyväisenä. B5 koriin tuli sen verran tykästyttyä, että alkoi tehdä mieli joko RS4:sta tai Facelift sedan S4:sta, joten tämä auto laitettiin myyntiin. Ja sehän menikin kaupaksi viikossa. Tästä autosta löytyy jatkossa kertomusta ”Volver” nimimerkin takaa.
Tämän jälkeen alkoi kuumeinen etsintä halutunlaisesta kulkineesta, mutta melko nopeasti valkeni, ettei se olekaan ihan helppo juttu. Laitoin jokapuolelle ostoilmotusta ja selasin kaikki mieleeni juolahtaneet maat läpi. Kuitenkin tuloksetta. Melkein puolisen vuotta kestäneen etsiskelyn jälkeen tulin siihen tulokseen, että kriteereitä on löysättävä. Vihdoin myyntiin tuli Viron puolelle musta farkkufacelift, jonka päätin pienellä riskillä lähteä hakemaan.
Ajattelin runoilla tänne nyt pientä kertomusta tuosta nykyisestä kulkineesta.
Autoon on tehty perinteiset "Stage3" muutokset myyjän mukaan, mutta mitään kuitteja osista ei ole. Suhtauduinkin näihin melko skeptisesti kun menin autoa katsomaan. Myyjä ei enää ollut sama kaveri ketä auton oli rakentanut, vaan rakentaja oli myynyt tämän vikalistaisena toiselle omistajalle, joka oli viat korjannut ja laittanut tämän nyt myyntiin.
Lukuisten kyselyjen ja kuvien vaihdon jälkeen lähdin katsomaan autoa ja perillä odottikin siistikorinen yksilö. Koeajolenkillä ilmeni torsenin tai kardaanin ääntämistä ja egt piirilevyjen vikaa, joilla sainkin hinnasta vielä vähän tingittyä. Autoon oli myös laitettu myyjän mukaan tuplalevykytkin, joka on kyllä melko haastavan oloinen ajettava ja yliampuva näille tehoille. Veto tuntui hyvältä ja öljyä ei tihkunut mistään ja auto oli mielestäni hintansa väärtti, joten kaupat tuli.
Tässä vähän speksejä kulkineesta:
-vm 2000
-ajettu 233 000
-K04 RS4 ahtimet
-Takomännät ja veivit
-FMIC
-Bosch 044
-Siemens deka????
-Billet vauhtipyörä ja jokin raaka tuplalevykytkin
-Norsunluu Recarot
Kuvia:
https://www.dropbox.com/s/gly7ppeur5...-V_LI.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/ykp3jkcf4s...-V_LI.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/z3xn69qxlm...8f0-V.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/9zk1276i6g...e30-V.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/retgv1po8a...35936.jpg?dl=0
Tämän hetken suunnitelmissa on leimaus, putkisto, Brembon 17Z jarrut eteen ja B6 S4 jarrut taakse. Vanteiksi on tulossa OZ Futura 18". Tallista löytyy myös hyväkuntoiset mustat Recarot, jotka saattavat löytää tiensä paikalle. 2din keskikonsolipäivitys ja listojen vaihto pyörii myös mielessä.
https://www.dropbox.com/s/nduplu6r5j...93056.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/9y437uteic...15353.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/unwqg59tse...60356.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/pdborshob0...40240.jpg?dl=0
Pari viikkoa tästä olikin allani jo foorumilta aikaisemminkin tuttu yksilö, jota oli ruuditettu mm. K04, wagnerin välijäähyt, 1000cc EV14, Bosch 044, billettivauhtiksella ja RS4 asetelma SRE +15% kytkimellä. Ei muutakuin hakemaan Audia Kuusamosta. Auto oli aikaisemmin ollut jo E85 polttoaineella, mutta Kuusamon huonon E85 saatavuuden takia muutettu takaisin bensalle. Jo kotimatkalla auto näytti kyntensä ja puolien kanssa tuli heti murheita, mutta näihin oli onneksi jo varauduttu henkisesti. Heti oli siis edessä TFSI-puolapäivitys. Tämän jälkeen käytiinkin Porkkiksen luona laittamassa vanha tuttu E85 softa sisään ja ajeltiin tyytyväisenä. B5 koriin tuli sen verran tykästyttyä, että alkoi tehdä mieli joko RS4:sta tai Facelift sedan S4:sta, joten tämä auto laitettiin myyntiin. Ja sehän menikin kaupaksi viikossa. Tästä autosta löytyy jatkossa kertomusta ”Volver” nimimerkin takaa.
Tämän jälkeen alkoi kuumeinen etsintä halutunlaisesta kulkineesta, mutta melko nopeasti valkeni, ettei se olekaan ihan helppo juttu. Laitoin jokapuolelle ostoilmotusta ja selasin kaikki mieleeni juolahtaneet maat läpi. Kuitenkin tuloksetta. Melkein puolisen vuotta kestäneen etsiskelyn jälkeen tulin siihen tulokseen, että kriteereitä on löysättävä. Vihdoin myyntiin tuli Viron puolelle musta farkkufacelift, jonka päätin pienellä riskillä lähteä hakemaan.
Ajattelin runoilla tänne nyt pientä kertomusta tuosta nykyisestä kulkineesta.
Autoon on tehty perinteiset "Stage3" muutokset myyjän mukaan, mutta mitään kuitteja osista ei ole. Suhtauduinkin näihin melko skeptisesti kun menin autoa katsomaan. Myyjä ei enää ollut sama kaveri ketä auton oli rakentanut, vaan rakentaja oli myynyt tämän vikalistaisena toiselle omistajalle, joka oli viat korjannut ja laittanut tämän nyt myyntiin.
Lukuisten kyselyjen ja kuvien vaihdon jälkeen lähdin katsomaan autoa ja perillä odottikin siistikorinen yksilö. Koeajolenkillä ilmeni torsenin tai kardaanin ääntämistä ja egt piirilevyjen vikaa, joilla sainkin hinnasta vielä vähän tingittyä. Autoon oli myös laitettu myyjän mukaan tuplalevykytkin, joka on kyllä melko haastavan oloinen ajettava ja yliampuva näille tehoille. Veto tuntui hyvältä ja öljyä ei tihkunut mistään ja auto oli mielestäni hintansa väärtti, joten kaupat tuli.
Tässä vähän speksejä kulkineesta:
-vm 2000
-ajettu 233 000
-K04 RS4 ahtimet
-Takomännät ja veivit
-FMIC
-Bosch 044
-Siemens deka????
-Billet vauhtipyörä ja jokin raaka tuplalevykytkin
-Norsunluu Recarot
Kuvia:
https://www.dropbox.com/s/gly7ppeur5...-V_LI.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/ykp3jkcf4s...-V_LI.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/z3xn69qxlm...8f0-V.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/9zk1276i6g...e30-V.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/retgv1po8a...35936.jpg?dl=0
Tämän hetken suunnitelmissa on leimaus, putkisto, Brembon 17Z jarrut eteen ja B6 S4 jarrut taakse. Vanteiksi on tulossa OZ Futura 18". Tallista löytyy myös hyväkuntoiset mustat Recarot, jotka saattavat löytää tiensä paikalle. 2din keskikonsolipäivitys ja listojen vaihto pyörii myös mielessä.
https://www.dropbox.com/s/nduplu6r5j...93056.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/9y437uteic...15353.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/unwqg59tse...60356.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/pdborshob0...40240.jpg?dl=0
Comment