Tämä projekti sai alkunsa joskus 2017 joulun alla kun veronpalautukset poltteli taskussa. Kävin hakemassa Pietarsaaresta vuoden 96 Urs6 farmarin. Osto hetkellä autossa oli rs2 turbo ja joku digituning lastu joka ei toiminut miltään osin huonostikkaan.
Viikon verran taisin autolla ajella kunnes totesin että tekniikalle on tehtävä jotain. Ensinmäisenä hommasin tuubisarjan ja holsetin Hx35s ahtimen. Asennuksessa ei ilmaantunut mitään ihmeellistä. Imuputken kanssa saikin taikinoida jonkun verran pakosarjan mallista ja holsetin imupuolen suuresta koosta johtuen.
Pakoputkiston tein 3" putkesta joka onnistuikin hyvin mutta on aika äänekäs vaikka onkin katalysaattori ja kaksi vaimenninta.
Kun tekniikka oli kasassa keväällä aloitin parantelemaan alustaa. Eteen vaihdoin kaikki alustan osat uusiin pois lukien iskunvaimentimet. Jouset vaihdoin väliaikaisesti eibachin madallusjousiin joilla perä jäi roikkumaan aika rumasti.
Kesällä auton patinoitunut ulkoasu alkoi häiritsemään sen verran että hommasin autoon rh vanteet koossa 18x10/18x9 ja kiillotin maalipinnan paremmaksi. Ulkoasu piristyi huomattavasti mutta ei se vieläkään virheetön ole.
Juhannuksen jälkeen lähdettiin kesäloma reissulle joka suuntautuikin ensimmäisenä Lappeenrantaan missä porkkis sääti auton. Kokoonpanona on siis tällähetkellä, tuubisarja, Hx35s ahdin 1.5barin paineilla, deka630cc suuttimet, ja aem re85 bensapumppu
Säätö hetkellä autossa oli vakio välijäähdytin. Myöhemmin hommasin mishimoton välijäähdyttimen ja ahtoputkiston tein yleismallin sarjasta. Sikkaukset putkiin tein alkukantaisella teeseitse työkalulla joka toimikin hyvin.
Puskuria joutui pilkkomaan jonkun verran joka ei harmittanut koska puskuri on surkea lasikuitu kopio.
Tulevan talven suunnitelmissa on keskittyä alustan parantamiseen.
Taakse tilaan uretaanipuslat, ja tolpat lähetän saksaan että tekevät niistä säädettävät. Jarrut toimii hyvin eikä tarvi muuta tehdä kuin uusia levyt ja palat.
Viikon verran taisin autolla ajella kunnes totesin että tekniikalle on tehtävä jotain. Ensinmäisenä hommasin tuubisarjan ja holsetin Hx35s ahtimen. Asennuksessa ei ilmaantunut mitään ihmeellistä. Imuputken kanssa saikin taikinoida jonkun verran pakosarjan mallista ja holsetin imupuolen suuresta koosta johtuen.
Pakoputkiston tein 3" putkesta joka onnistuikin hyvin mutta on aika äänekäs vaikka onkin katalysaattori ja kaksi vaimenninta.
Kun tekniikka oli kasassa keväällä aloitin parantelemaan alustaa. Eteen vaihdoin kaikki alustan osat uusiin pois lukien iskunvaimentimet. Jouset vaihdoin väliaikaisesti eibachin madallusjousiin joilla perä jäi roikkumaan aika rumasti.
Kesällä auton patinoitunut ulkoasu alkoi häiritsemään sen verran että hommasin autoon rh vanteet koossa 18x10/18x9 ja kiillotin maalipinnan paremmaksi. Ulkoasu piristyi huomattavasti mutta ei se vieläkään virheetön ole.
Juhannuksen jälkeen lähdettiin kesäloma reissulle joka suuntautuikin ensimmäisenä Lappeenrantaan missä porkkis sääti auton. Kokoonpanona on siis tällähetkellä, tuubisarja, Hx35s ahdin 1.5barin paineilla, deka630cc suuttimet, ja aem re85 bensapumppu
Säätö hetkellä autossa oli vakio välijäähdytin. Myöhemmin hommasin mishimoton välijäähdyttimen ja ahtoputkiston tein yleismallin sarjasta. Sikkaukset putkiin tein alkukantaisella teeseitse työkalulla joka toimikin hyvin.
Puskuria joutui pilkkomaan jonkun verran joka ei harmittanut koska puskuri on surkea lasikuitu kopio.
Tulevan talven suunnitelmissa on keskittyä alustan parantamiseen.
Taakse tilaan uretaanipuslat, ja tolpat lähetän saksaan että tekevät niistä säädettävät. Jarrut toimii hyvin eikä tarvi muuta tehdä kuin uusia levyt ja palat.
Comment