Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ilen RS ähellykset
Collapse
X
-
Tossa vähän tietoa noiden laikkojen kunnon todentamisesta:
https://www.youtube.com/watch?v=asnGXOmQsYU
Noissa Ilkan laikoissa on ilmoitettu minimipaino, minimipaksuus sekä ilmeisesti tuo Carboteq lukupari myös, noita mittauskohtia ei ole. Mahdoton noiden kuntoa on sanoa ellei pääse käpistelemään ja punnitsemaan puhtaita laikkoja.
Comment
-
Tuossa Audin SSP keraamisista jarruista.
Comment
-
Jonkin verran ehtinyt autolla ajella, ja vieläkin tuntuu kaikki toimivan hienosti. ”Uudet” jarrutkin sain paikalleen jokin aika sitten.
Porkkiksen luona kävin vierailulla viikko sitten. Yksi puola irtisanoutui viimeisillä vedoilla, mutta säädöt saatiin suoritettua. Ihan mukavasti tuli lisää kulkua. Ilmamassasta laskennallinen taisi olla ~590hv(?). Ajattelin kyllä käydä rullilla tässä jonain hetkenä.
Comment
-
4500km ehtinyt kesän aikana ajella, sisältäen saksan/hollannin reissun.
Tänään kuitenkin alkoi moottorista kuulumaan ylimääräisiä. En nyt vielä ehtinyt purkaa, mutta ketjunkiristimeltä tuo minusta kuulostaa.
Ohessa video.
Comment
-
Ainakin tarvikekiristimistä on paljon juttua ollut, ettei niiden laatu ole ihan 5/5. Minkälainen kiristin sinne lyötiin sitten? Marmoriltahan saa halvalla rinkelileimalla varustettuja... Vissiin liian hienomekaaninen osa, jotta niiden valmistuksessa kuka tahansa onnistuisi, ainakaan halvalla :D
Comment
-
Kiristin näyttää ehjältä. Alapuolen liukua nyt ei tietenkään kokonaan näe, mutta sen verran että yhtenä osana on.
En oikein keksi muuta, kuin että viimeisimpänä käyttämäni 5w 50 öljy olisi iltojen viiletessä liian jäykkää.
Eikä kiristin siksi liiku tarpeeksi nopeasti? En tiedä onko mahdollista, mutta ajattelin nyt kuitenkin kasata tuon uudella tiivisteellä ja kokeilla tehtaan suosittamalla öljyllä.
Vaihdoin siis jo kertaalleen tänä kesänä öljyn jäykempään, koska oli tiedossa tuo säätöpäivä ja autobaanaretki. Tosin eiköhän tuo sillä 5w 30 öljylläkin toimisi noissakin olosuhteissa.
Comment
-
Rs6 on lähinnä seissyt, edellisen postauksen jälkeen laittelin auton kasaan ja ajelin pari päivää. Toimi hyvin. Kiristin ääni hiljeni, mutta kuuluu ikkuna auki tarkkaan kuunneltaessa. Venttiilikoppa vaan jäi vuotamaan, joten uutta tiivistettä vaan. Tällä hetkellä odottelee tallissa intoa laittaa koppa takaisin kiinni, ”uutta” sisustaa ja mahdollisesti myös ensi kesää. Talvella en tällä ajatellut ajaa.
Tuli myös ostettua foorumilaiselta Rs2, jonka parissa on tullut nyt touhuttua muutamat illat.
Lauantaina hain auton lappeenrannasta ja kotimatkasta selviydyttyä suurimmat viat: Jarrut vinkuu joka nurkassa, vuotaa jäähdytinnestettä, satunnainen käynnistymättömyys ja nopeusmittarin satunnainen toimimattomuus.
Tähän asti olen ehtinyt vaihtaa jarrupalat joka nurkkaan. Vaihtamaan sisäkennolle menevän vesiletkun jonka ilmausnippa vuoti.
Vaihtamaan vesilähdön moottorin takaosaan.
Yrityksenä korjata satunnaista käynnistymisen jälkeistä sammumista vaihdoin molemmat kampiskselintunnistimet, vaan ei vaikutusta. Vasta jälkeenpäin tuli luettua koodit ja todennäköinen syyllinen: 01128 Immobilizer pick up coil (D2).
Tilasin siis vielä virtalukon patruunan, koska tuota tunnistinta ei irrallaan saanut.
Tänään tuli vaihdeltua: Moottoriöljyt, vaihteistoöljyt ja peräöljyt. Myös bensan ja öljynsuodattimet.
Tuli myös revittyä omaan makuun hirveän näköiset tummennuskalvot pois.
Huomisen ohjelmassa olisi mittariston tarkastelua Malisen toimesta. Illasta ajattelin myös mennä valmistelemaan autoa, jos vaikka viikonlopun aikana jaksaisi vähän kiillotella jokseenkin kulahtanutta maalipintaa. Toki myös maalattavaa löytyy. Toinen takalokasuoja on menossa maalaukseen, samoin takapuskuri johon on tehty vetokoukulle kolo jollain rälläkän tapaisella.
Joitain kuvia viimepäiviltä ohessa.
Comment
Comment