Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Tai rvs:sällä :D Tämähän tosiaan kävi varsin nätisti ilman ylimääräisiä ääniä.
Mutta edelleen. Onneksi tuli kurkattua tuonne. Onneksi tuo sylinteri sattui olemaan se johon näki alimman öljypohjan avaamalla.
Nyt täytyy vaan miettiä mikä olisi fiksuin vaihtoehto koneeksi. Halvempi, johon teettää suosiolla kannet, vai joku josta olisi edes jonkinlainen historia tiedossa ja voisi jakopää ja sihtiputsaushommilla laittaa kiinni.. Valintoja. Tehdas kunnostetun saisi reilulla 10 tonnilla, mutta siihen ei rahat riitä. Ellei lotto yllätä viikonloppuna.
Pitäis varmaan vähän googlettaa, voi olla että mikä vaan saman mallinen 40V raakalohko vois käydä. A6/A8 4.2 koneita ja koko autoja saa jo niin halvalla että pääsee varmaan tuntipalkoille jos siirtää vaan kaikki irtohilut vanhasta toiseen. Mäntiä varmaan saa sentään uusia erikseen.
Eikun joo, unohda, totaalinen aivofartti. Kampiakselistahan siinä yhdessä interwebsin projektissa oli kyse kun vaihdettiin ronsun koneeseen ässän kampuraa. Tajusin kans just että se ronsun lohkohan on uniikki.
Juu, noita sattuu. :D Kanssafoorumilainen ilmoittautui, että löytyisi kuuleman mukaan 130tkm ajettu mosa. Ohivuotomittauksessa oli ollut yhdessä sylinterissä vähän heittoa. Lupasi laittaa startin vielä kiinni, ja pyöritellä uudelleen lukemat. Siihen sitten kansiremonttia tarpeen mukaan.. Tulis ainakin EHKÄ hetkeksi huoltovapaa rs. Alkaa vaan olla rahat lopussa, näemmä se on totta että nämä vie kaiken. :D
Taitaa noi pinnotettujen poraamiset olla aika kalliita hommia. Ei tuosta kannata tehdä kuin enintään pöytä.
Siihen pitäisi kuitenkin tehdä kannet, ostaa männät yms. Se on äkkiä valmiiksi kunnostettua kalliimpi.
Mieluusti etsisin nyt jonkun fiksun käytetyn.
”fiksun”.
Tuolta kyseisestä nordic motor centeristä kysyinkin sitä kunnostettua moottoria.
A remanufactured exchange engine cost 86 600:- SEK excluding vat.
Shipping cost is 2 400:- SEK excluding vat. The cost for the return shipping of your old engine is included in the charged shipping price. We will help you book the return shippning of your old engine back to us.
Itämailla ovat poranneet ja putkittaneet myös w12 lohkoja: https://www.youtube.com/watch?v=ihUAMnRahuo
Hinnasta en osaa varmaksi sanoa, mutta jostain on mieleeni jäänyt 500.000 paikallista rahayksikköä. - Olisiko jonkun videon kommenteissa näkynyt sellainen luku...
Löytyipä tuo naarmujen aiheuttajakin. Nuo pienemmät sälät oli öljypohjassa ja tuo paininpylpyrä kannessa. En tosin osaa kertoa mitä tuossa varsinaisesti on tapahtunut:
Niin en oikein tiedä. Tuo nostaja on kyllä tuon sylinterin jossa nuo naarmut on. Mutta kuinka ne ovat öljypohjaan päässeet niin en tiedä. Eihän ne tosiaan aivan helpolla tuosta suoraan sylinteriin pääse.
Kaveri putkitti Suomessa S4 3.0 V6 remmikoneen. Ajeli sillä muutaman päivän ja puristukset katos. Putket oli alkanut liikkumaan sylintereistä ylöspäin ja painuneet kannen sisään vähäsen, sekä nostanut kantta. Kuukausitolkulla se putkitusfirma tappeli vakuutusyhtiön kanssa korvauksesta vahinkovakuutuksesta, nyt tulee sitten uusi lohko ja kaikki korjataan. Niin ja sylinterien väliset seinämät niin ohuita, että putkituksen jälkeen jäljelle jäi todells vähän auton omaa rautaa, joka murtui kun putket alkoivat liikkumaan.
Onko noissa joku nicasil tai alusil pinnoite? Tammerdiesel pystyy tekemään uuden pinnoituksen noissa tapauksissa. Kannattaa kysyä sieltä tarkemmin aiheesta.
Käsittääkseni alusil. Mutta tuo pinnoitus ei nyt ole omissa vaihtoehdoissa listalla. Tulee tuon kunnostetun koneen hintoihin jos tuohon vanhaan lohkoon tekisi kaiken.
Taitaa noi pinnotettujen poraamiset olla aika kalliita hommia. Ei tuosta kannata tehdä kuin enintään pöytä.
Siihen pitäisi kuitenkin tehdä kannet, ostaa männät yms. Se on äkkiä valmiiksi kunnostettua kalliimpi.
Mieluusti etsisin nyt jonkun fiksun käytetyn.
Tammerdieselistä kyselin Porschen alusil lohkon porausta ja vastaus oli seuraavanlainen: Voidaan porata 120e/reikä. Ei ole takuita, että poraus onnistuu ja jos menee pieleen, niin maksaa silti tuon 120e/reikä. Osta siinä sitten männät hyllyyn odottamaan ja sitten neljännellä reiällä todetaan, että pieleen meni... R-koneistuksen osalta oli sellaista tarinaa, etten uskaltanut edes kysyä. Putkitus ei ole muutenkaan ilmeisesti mikään idioottivarma ratkaisu. Aika haasteellisia ovat tehdä, kun materiaaleilla on toisistaan täysin poikkeavat lämpölaajenemisominaisuudet. 9xxfin.com sivuilta lueskelin kuitenkin yhden 944:n onnistunesta putkituksesta.
Paljon varmaan vaikuttaa myös käyttö. Jos ajellaan vakiotehoilla, kestää varmaan paremmin, mutta isommissa virityksissä luultavasti ongelmat nousevat helpommin esiin. tuossa RS:n lohkossa plussaa on kyllä se, että sen sylinterit on tuettu myös yläpäästä. Porschen kohdalla yläpäässä ei ole mitään tukea, jolloin putkitus ei ainakaan muuta rakennetta vahvemmaksi.
Alustavat kaupat ”uudesta” koneesta sovittu. Torstaina pitäis olla täällä. Kiitos vaan foorumilaiselle vinkistä. :)
Kuuleman perusteella 130tkm ajettu, mutta useamman vuoden nyt seissyt. Ajattelin tuohon kuitenkin vaihtaa jakokejut, kiristimet, jakohinan romuineen +nuo mitä nyt oli jo valmiiksi hankittuna. Lisäksi mietin tilaanko tuon öljypumpunketjun ja kiristäjän, joka oli myös edellisestä koneesta rikki. Millainen homma nuo on vaihtaa? Onko ollut tapana vaihtaa rattaita samalla?
Comment