Laitoin tänään tuota moottoria vähän osiksi:
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ilen RS ähellykset
Collapse
X
-
Tai rvs:sällä :D Tämähän tosiaan kävi varsin nätisti ilman ylimääräisiä ääniä.
Mutta edelleen. Onneksi tuli kurkattua tuonne. Onneksi tuo sylinteri sattui olemaan se johon näki alimman öljypohjan avaamalla.
Nyt täytyy vaan miettiä mikä olisi fiksuin vaihtoehto koneeksi. Halvempi, johon teettää suosiolla kannet, vai joku josta olisi edes jonkinlainen historia tiedossa ja voisi jakopää ja sihtiputsaushommilla laittaa kiinni.. Valintoja. Tehdas kunnostetun saisi reilulla 10 tonnilla, mutta siihen ei rahat riitä. Ellei lotto yllätä viikonloppuna.
Comment
-
Pitäis varmaan vähän googlettaa, voi olla että mikä vaan saman mallinen 40V raakalohko vois käydä. A6/A8 4.2 koneita ja koko autoja saa jo niin halvalla että pääsee varmaan tuntipalkoille jos siirtää vaan kaikki irtohilut vanhasta toiseen. Mäntiä varmaan saa sentään uusia erikseen.
Comment
-
Juu, noita sattuu. :D Kanssafoorumilainen ilmoittautui, että löytyisi kuuleman mukaan 130tkm ajettu mosa. Ohivuotomittauksessa oli ollut yhdessä sylinterissä vähän heittoa. Lupasi laittaa startin vielä kiinni, ja pyöritellä uudelleen lukemat. Siihen sitten kansiremonttia tarpeen mukaan.. Tulis ainakin EHKÄ hetkeksi huoltovapaa rs. Alkaa vaan olla rahat lopussa, näemmä se on totta että nämä vie kaiken. :D
Comment
-
Tuossa on se 5.2 S6 tarina missä moottori kävi Ruotsissa putkituksessa.
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...2&highlight=s6
Hinnoista ei ole mitään käryä. Tuollanen firma kuin Nordic Motor Center näyttää edelleen olevan olemassa mikä tuossa S6 threadissa mainitaan.
Comment
-
Tuolta kyseisestä nordic motor centeristä kysyinkin sitä kunnostettua moottoria.
A remanufactured exchange engine cost 86 600:- SEK excluding vat.
Shipping cost is 2 400:- SEK excluding vat. The cost for the return shipping of your old engine is included in the charged shipping price. We will help you book the return shippning of your old engine back to us.
Warranty: 12 months.
Comment
-
Itämailla ovat poranneet ja putkittaneet myös w12 lohkoja: https://www.youtube.com/watch?v=ihUAMnRahuo
Hinnasta en osaa varmaksi sanoa, mutta jostain on mieleeni jäänyt 500.000 paikallista rahayksikköä. - Olisiko jonkun videon kommenteissa näkynyt sellainen luku...
Comment
-
V8:n kanssa kysyisin kyllä kotimaisistakin lafkoista putkitusta... toki tarvii ainakin männänrenkaat uusiksi pinnoitetun pytyn muututtua putkeksi.
Toi ruotsalaisten hinta on tosiaan täysin kunnostetulle koneelle. Laakerit, männät, putket jne kaikki hoidettu.
Ei ne Audin kunnostetut V8:t Saksassakaan ilmaisia ole ;) V10:n kanssa tulee sitten vielä koko vastaan osassa paikoissa.Viimeksi muokannut gedu; 25.1.2019, 18:05.
Comment
-
Kaveri putkitti Suomessa S4 3.0 V6 remmikoneen. Ajeli sillä muutaman päivän ja puristukset katos. Putket oli alkanut liikkumaan sylintereistä ylöspäin ja painuneet kannen sisään vähäsen, sekä nostanut kantta. Kuukausitolkulla se putkitusfirma tappeli vakuutusyhtiön kanssa korvauksesta vahinkovakuutuksesta, nyt tulee sitten uusi lohko ja kaikki korjataan. Niin ja sylinterien väliset seinämät niin ohuita, että putkituksen jälkeen jäljelle jäi todells vähän auton omaa rautaa, joka murtui kun putket alkoivat liikkumaan.
Comment
-
Vieras
Onko noissa joku nicasil tai alusil pinnoite? Tammerdiesel pystyy tekemään uuden pinnoituksen noissa tapauksissa. Kannattaa kysyä sieltä tarkemmin aiheesta.
Comment
-
Taitaa noi pinnotettujen poraamiset olla aika kalliita hommia. Ei tuosta kannata tehdä kuin enintään pöytä.
Siihen pitäisi kuitenkin tehdä kannet, ostaa männät yms. Se on äkkiä valmiiksi kunnostettua kalliimpi.
Mieluusti etsisin nyt jonkun fiksun käytetyn.Viimeksi muokannut JM; 28.1.2019, 12:26.
Comment
-
Paljon varmaan vaikuttaa myös käyttö. Jos ajellaan vakiotehoilla, kestää varmaan paremmin, mutta isommissa virityksissä luultavasti ongelmat nousevat helpommin esiin. tuossa RS:n lohkossa plussaa on kyllä se, että sen sylinterit on tuettu myös yläpäästä. Porschen kohdalla yläpäässä ei ole mitään tukea, jolloin putkitus ei ainakaan muuta rakennetta vahvemmaksi.
Comment
-
Alustavat kaupat ”uudesta” koneesta sovittu. Torstaina pitäis olla täällä. Kiitos vaan foorumilaiselle vinkistä. :)
Kuuleman perusteella 130tkm ajettu, mutta useamman vuoden nyt seissyt. Ajattelin tuohon kuitenkin vaihtaa jakokejut, kiristimet, jakohinan romuineen +nuo mitä nyt oli jo valmiiksi hankittuna. Lisäksi mietin tilaanko tuon öljypumpunketjun ja kiristäjän, joka oli myös edellisestä koneesta rikki. Millainen homma nuo on vaihtaa? Onko ollut tapana vaihtaa rattaita samalla?
Comment
Comment