Hei vaan. Johan sitä alkaa vuosi olla edellisestä audiprojektista, joten oli korkea aika hankkia konsernin tuote.
Tosiaan lähtökohtana ”suomen halvin” c5 rs6.
Autohan kaupattiin laatikkovikaisena. Vaihteista toimi kaikki muut, paitsi 4 & 5.
Kilometreihin (~310tkm) nähden auto oli kuitenkin suht siistissä kunnossa, joten koin tuon olevan kuitenkin silloisen hintapyynnin arvoinen.
Seuraavana päivänä auton haettua vaihdettiin laatikkoöljyt, lähinnä mielenkiinnosta. Kirkkaat öljythän sieltä tuli, joten lienee vaihdettu jo edellisen omistajan toimesta yrityksenä etsiä vikaa, eikä tuo tälläkään vaihdolla parantunut. Sen sijaan seuraavaksi alkoi kone naputtaa..
Venttiilikopan raotuksella paljastui naputuksen aiheuttajaksi ketjunkiristimenlaahaimen irtoaminen.
Tällä hetkellä odotellaan ketjunkiristäjää saapuvaksi. Samalla vaihtuu jakohihna, kiristimet, rullat, vesipumppu, moniurahihna ja tietenkin tarvittavat tiivisteet.
Kunhan tuo kone saadaan taas kasaan, niin päästään varsinaisen ongelman eli vaihteiston pariin. Kaverilta löytyy hyllystä rs6 laatikko ja 4.2 a8:n laatikko. Tarkoitus olisi kokeilla ensin tuon a8:n laatikon venttiilikoneistolla ronsussa olevaa laatikkoa. Mikäli tilanne ei muutu täytyypi vaihtaa tuo toinen laatikko sinne.
Henkilö jolta auton ostin, oli sen ostanut myöskin laatikkovikaisena. Hän kuitenkin päätyi nostamaan kädet pystyyn käytettyään auton jossain paikallisella pajalla korjausarvioinnissa.
Autosta löytyi kansiollinen kuitteja pidempi aikaisen omistajan ajoilta.
Pikaisella laskennalla noin ~40t€ arvosta, joten on tuo ainakin jonkinmoisella pidolla ollut.
Ulkoisia moitteita löytyy ovien alareunoista ja tarkoitus on ne maalauttaa, kunhan tuo muuten saadaan ensin ajokuntoon.
Sisusta on vähän harvinaisempi ”black nature/ antiikkiharmaa”, joka on sekin ehjä vaikkakin hoidon tarpeessa.
Mutta palataan näihin kunhan tosiaan tekniikka saadaan kuntoon.
Loppuun vähän kuvia:
Tosiaan lähtökohtana ”suomen halvin” c5 rs6.
Autohan kaupattiin laatikkovikaisena. Vaihteista toimi kaikki muut, paitsi 4 & 5.
Kilometreihin (~310tkm) nähden auto oli kuitenkin suht siistissä kunnossa, joten koin tuon olevan kuitenkin silloisen hintapyynnin arvoinen.
Seuraavana päivänä auton haettua vaihdettiin laatikkoöljyt, lähinnä mielenkiinnosta. Kirkkaat öljythän sieltä tuli, joten lienee vaihdettu jo edellisen omistajan toimesta yrityksenä etsiä vikaa, eikä tuo tälläkään vaihdolla parantunut. Sen sijaan seuraavaksi alkoi kone naputtaa..
Venttiilikopan raotuksella paljastui naputuksen aiheuttajaksi ketjunkiristimenlaahaimen irtoaminen.
Tällä hetkellä odotellaan ketjunkiristäjää saapuvaksi. Samalla vaihtuu jakohihna, kiristimet, rullat, vesipumppu, moniurahihna ja tietenkin tarvittavat tiivisteet.
Kunhan tuo kone saadaan taas kasaan, niin päästään varsinaisen ongelman eli vaihteiston pariin. Kaverilta löytyy hyllystä rs6 laatikko ja 4.2 a8:n laatikko. Tarkoitus olisi kokeilla ensin tuon a8:n laatikon venttiilikoneistolla ronsussa olevaa laatikkoa. Mikäli tilanne ei muutu täytyypi vaihtaa tuo toinen laatikko sinne.
Henkilö jolta auton ostin, oli sen ostanut myöskin laatikkovikaisena. Hän kuitenkin päätyi nostamaan kädet pystyyn käytettyään auton jossain paikallisella pajalla korjausarvioinnissa.
Autosta löytyi kansiollinen kuitteja pidempi aikaisen omistajan ajoilta.
Pikaisella laskennalla noin ~40t€ arvosta, joten on tuo ainakin jonkinmoisella pidolla ollut.
Ulkoisia moitteita löytyy ovien alareunoista ja tarkoitus on ne maalauttaa, kunhan tuo muuten saadaan ensin ajokuntoon.
Sisusta on vähän harvinaisempi ”black nature/ antiikkiharmaa”, joka on sekin ehjä vaikkakin hoidon tarpeessa.
Mutta palataan näihin kunhan tosiaan tekniikka saadaan kuntoon.
Loppuun vähän kuvia:
Comment