Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Yessen A4 B8 Avant

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Yessen A4 B8 Avant

    Hellou.
    Volvosta vaihdon pitkän yhteisen taipaleen jälkeen Audiin, kun piti saada tilavampi ja mukavampi peli alle.
    Saattaa Volvo olla joillekkin tuttu jostain, vähän ehkä tulee tehoja ikävä,
    mutta nyt painaa muut asiat enemmän vaakalaudalla.



    A4 B8 (-08) 2.0 TFSI Business quattro avantti valkoisena on homman nimi.
    Aivan vakiolta vaikuttaa kaikin puolin paitsi vanteet vaihdettu.


    Eli tarkotuksena oliskin tehä perus pieni kasvojenkohotus:
    maski ja sumarin ritilät vaihtoon, lippaa, helmaa,
    diffuuseria, spoikkaa ja tietenkin ledipolttimoita.

    Niin juu ja tosiaan tän yksilön uskalsin ostaa,
    koska viime vuonna tehty jakoketju + öljyvika remppa.

    Tehopuoli ei ole vielä itelle tuttu, että voikohan näihin
    tehä mitään fiksua ja kestävää virittelyä kohtuu hintaan?
    Tämä siis 155kW koneella.
    Todennäkösesti mennään pelkällä softalla ja sitten ehkä ihan vaan
    äänien takia vapari, putkisto ja dumppi (jos saa kohtuullisella vaivalla laitettua).

    Nii jonkulainen alusta täs vissiin on nyt ku näky yhen korkeemman samanlaisen vieressä parkkipaikalla,
    pitääpä tarkistaa että millanen :D

    Ja mankan softa päivitetty, että tukee SDHC muistikortteja, se on iso plussa ku en käytä puhelinta musan kuunteluun.
    Viimeksi muokannut Yesse; 9.10.2018, 15:56.

  • #2
    Unohda ainakin dumppi ihan suosiolla.

    Comment


    • #3
      Nii se sekottaa käyntiä ja konetta ja kaikki räjähtää jne. no en tiedä näistä malleista, kuinka herkkiä on vikaantumaan? Tossa volvossa ollu dumppi nyt reilu 6 vuotta eikä oo rikkonu konetta.

      Mietin että vois takasin kierrättävänä edes kokeilla, kuuluuks mitään ääniä, ettei ihan harakoille heitä ilmoja.

      Comment


      • #4
        Saattaa se dumppi sopiakkin tuollaiseen pokemon-Volvoon, mutta audiin se suhina ei jotenkin vaan kuulu :)

        Comment


        • #5
          Takaisinkierrättävänä se on bypass, ilmaan tyrkkäävänä dumb. Koneelle menevää ja seossuhdetta varten mitattua ilmaa dumppi kuitenkin päästää pois. Jos suhinasta tykkää niin kokeile paljonko se sotkee.
          Ahdinta, suutinta(käykös pitkittäiseen s3 suuttimet?), jne.. Kait tuolla 300-350 tehoille ja 450 väännöille asti kestää mennä avaamatta.
          Kukin tyylillään, mutta on tuo volvo melko kauhea omaan makuun(olen kait pussihousuksi muuttunut vanhemmiten). Olikos sen tekniikka millainen?

          Comment


          • #6
            Aina vähän on pikkupoikaa ja fast&furioussia veressä, vaikka nykysin alkaa mukavuudenhalu painaa :D
            Suhinat ja pöhinät tosiaan sitten viimesinä tulossa jos tulee, mutta ei jotenki tunnu auto autolta ainakaan ilman vähän äänekkäämpää putkistoa.
            Volvo on T4 myös pikku osapäivityksillä, 310hv/425nm siitä irtos renkailta, eli jakso liikkua vielä isoillakin nopeuksilla (ohituskiihtyvyys oli mukava) ja jotain kans tapahtu ku paino lapun lattiaan, mutta etuvetosena paikaltalähtö oli tietenkin yhtä sutimista, eli sen suhteen tää Audi pesee jo vakionakin fiilikseltään ja helppoudeltaan tuo kipon, kun nelikko pysyy tiessä kiinni.

            Nonii nyt kerkesin käydä pari kuvaa nappaamassa ja ekat ledit jo tunkea paikalleen.



            Kuvia löytyy projektin edetessä sitten täältä:
            https://yesse.kuvat.fi/kuvat/Kulkine...i+A4+B8+Avant/
            Viimeksi muokannut Yesse; 9.10.2018, 23:05.

            Comment


              #7
              Katoppa Jessekin siirtynyt Volvosta saksalaisten pariin. Seuraillaan minkälaiseksi Audi muuttuu.

              Comment


              • #8
                Hieno! Tästä on hyvä jatkaa ja muokata mieleiseksi. Pientä päivitystä näyttää olevan tehty lasinnostimien katkaisijoiden muodossa uudemman mallisiin.

                Comment


                • #9
                  Kaikkee pitää kokeilla ja koska talvee vasten ei jaksa mitään fiksua tehä, niin jotain pientä höpöhöpö vaan :D


                  Rekkarille sain vihdoinki aikaseks vaihtaa ledit, näissähän se oliki yllättävän helppo homma

                  Comment


                  • #10
                    Rekisterikilven valopäivitys teki kivasti ilmettä nykyaikaisempaan suuntaan. Otappa takapuskuri irti ja kiillotat pakoputken päät kunnolla, parin tunnin homma ja muuttaa perän ilmettä hyvin. Kalvot sumareissa siistit, mutta ajovaloissa pomppas kyllä rajusti silmään.

                    Peilinkuoret valkoisiksi? B8.5 koppaa on kyllä ulkomailla saanut competition paketilla, jossa kiiltävän mustat peilinkuoret ja muita kiiltävän mustia yksityiskohtia. Onko nuo mattamustat vai onko kivet vaan hakannut mataksi ajansaatossa?

                    Comment


                    • #11
                      Joku varmaan vähän huonosti maalannu, mutta kiiltävän mustat ne on ja sellasina aattelin pitää kun kuitenki kattokaiteet ja etupään osia mustana, ni sopii taas mun mielestä että sivullakin jotain mustaa.
                      Putkenpäät vaihtuu samalla ku koko putkisto, niin en noita jaksa kiillotella.
                      Ja noil kalvoil valo aivan liian sinistä ni revin kyl pois kohta ja kokeilen jotain muuta

                      Comment


                      • #12
                        Ootko mitä putkistoa suunnitellut? Itte laitoin just S4 orggisputken kiinni ja poistin yhden välivaimentimen. Neljän pakoputken pään täydellinen puhdistus ja kiillotus vei kevyet 1,5h aikaa.

                        Comment


                        • #13
                          Ei viel tietoo, tässä olis kohtuu hintanen downpipe katilla, mut kuvan perustella vähän outo,
                          kun eikös näissä oo toi katti heti pakosarjan jälkeen?
                          http://www.jmtech.fi/kauppa/index.ph...ducts_id=29237

                          Ja sitten 70mm, eli 2.75" putkella olis toi simons/martelius putkisto hintaan ~800€
                          Eli hintaa tulis yhteensä ~1350€

                          Tässä taas olis 63.5MM (2.5") koko putkisto kattia myöden ~1050€ ja ilmeisesti siis just oikeen mallinen?
                          https://www.ebay.com/itm/Audi-A4-B8-...s/113093877123

                          Eli tuotakin vois harkita ja korvaa vaan juurikin ton yhen pöntön suoralla putkellä jos on liian hiljanen.
                          Sitte vaparisettejä löysin vaan tän REVOn, onkohan siitä tai jostain muusta jollain kokemuksia?
                          http://www.doc-power.fi/product/7678...e#.W-tOs-gzaUk
                          Että sais hieman sihinää ja puhinaa kuulumaan paremmin.

                          Ainii ja mallikohtanen cooleriki löytyis briteistä:
                          https://www.ebay.com/itm/AIRTEC-Moto...4/142934518500

                          Sit vielä ~500€ softaukseen, ni siinä olis pari tonnia well spend pellin alle?
                          Viimeksi muokannut Yesse; 14.11.2018, 00:46.

                          Comment

                          Working...
                          X