Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 C1 Projekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 100 C1 Projekti

    Tuli puolvahingossa hommattua tuommoinen vanha satanen. Tilaisuus tuli ja joskus miettinyt että olisi mukava omistaa kyseinen pirssi. Vähä parempi kuntoinen kyllä ollut omissa haaveissa, mutta katsotaan nyt. Autohan on seissyt sen ~20v (metsässä) varaosa autona, ja sen kyllä huomaa.. Siinä samalla kiertänyt suomen metsiä, luonnollisesti ilman papereita. Eli kyseisen audin omistaja ei ole tiedossa, edellinen (paperiton) omistaja veikkasi kuolleeksi. Audin vuosimalli ja paikoillaan oleva moottori on yksi mysteeri lmuiden seassa. Ensimmäinen vaihde on selvittää saanko autoa omiin nimiini, jos ei niin sitten puretaan ja kunnostetaan osia ja myydään niitä muille. Jos saan, niin kai tästä olisi jollain ihmeellä tarkoitus tehdä taas tieliikenne vehje. Sammaleet on saatu pestyä pois ja kaikki turha romu on siivottu auton sisältä, ja onhan tämä masentavaa katseltavaa.

    http://kuvanjako.fi/mg5el http://kuvanjako.fi/2dt2r http://kuvanjako.fi/vik9c
    Viimeksi muokannut 100c4; 18.9.2018, 22:00. Perustelu: Lisäys

    #2
    Haapavedellä oli ysärillä amisaikoina tuommonen viininpunainen. Silloin oli ainakin siisti auto, vieläköhän lie olemassa? Tsemppiä rojektiin :)

    Comment


    • #3
      Taisi olla tutun 100, hävitti sen koska laatikko hajoili kokoajan.

      Sainpas tänään hiottua runkonumeron esiin, ja omistajan metsästys alkoi. Siinä samalla selvisi että audi on -75vm ja moottori 1.8l. Heti samalla pisti silmään että moottori ei ole 1.8 vaan 1.9l tai C2:sen 2.0l. -98 oli poistettu rekisteristä, ja omistaja ikävä kyllä on kuollut.. Lisä selvityksenä löysin tyttären joka on audin todennäköisesti perinyt. Laitoimpas puhelua menemään ja kyselin että muistaako hän oranssia audia -90 luvulta. Joku aika meni muistellessa ja sen jälkeen reaktio oli kyllä mahtava. Kumminkin hän lupasi kirjoittaa kauppakirjan audista, niin pääsen kokeilemaan että saanko omiin nimiin. Kai sitä nyt sitten aloitetaan tämä projekti kunnolla, ja katsotaan minkälainen kampe tästä tulee vai tuleeko ollenkaan..

      http://kuvanjako.fi/4185t

      Comment


        #4
        Mitä nyt tuosta yhdestä kuvasta näkyy venttiilikoppaa, niin siellä on -77 tai -78 Typ 43 2.0 115 hv kone, koodiltaan WA.

        Comment


        • #5
          Hienoa jos saat kauppakirjan autoon ja pääset aloittamaan kunnostuksen. Näitä vanhoja ei ole kovin montaa säilynyt.

          Comment


          • #6
            Joo tuo WA kone on omakin epäilys. Jatkovarrella sain eilen illalla koneen pyörimään, mutta joku ikävä välys siellä aina tuntui. Tarkoitus olisi vklp aikana nostaa kone ja laatikko pois keulalta, ja alkaa tutkimaan saako niistä vielä käyttökelpoisia.

            Comment


            • #7
              Kyllä se on nättiä näitä vanhoja purkaa. Ei ole missään vaiheessa tarvinnut miettiä miten joku osa on kiinni. Eikä ole mitään piiloruuveja tai ihme kiinnikkeitä. Päivässä saa nätisti koko auton purettua pikku palasiksi. Ruoste reikiä löytyi sen verran että olisi vaikka muille jakaa, mutta jos ottaa huomioon auton historian niin on kyllä yllättävänkin hyvässä kunnossa.

              Varaosa tarjontaa tässä muutaman päivän tutkinut, ja sitä ei kyllä ole olemassakaan. Taitaa mennä "sovella itse" hommiksi. Onneksi osat on sen verran yksinkertaisia, että suurimman osan saa itsekkin tehtyä/teetettyä. Mutta jos joku tietää jonkun puljun jostain päin maailmaa, niin ei muutaku linkkiä kehiin. Samoin jos sattuu löytymään joitain osia tallin nurkista niin YV:llä viestiä.

              http://kuvanjako.fi/wy5r2 http://kuvanjako.fi/6b57g

              Comment


              • #8
                Joo tulipas moottori nostettua keulilta, WA moottoriksi sen pystyi nyt varmistamaan. Mitä siihen välykseen tulee niin siellähän kävi pahin pelko toteen, eli kampiakseli poikki... Viikon etsinyt nyt uutta kampiakselia ja tutkinut muita vaihtoehtoja, niin tuon moottorin kampiakseli on kyllä aika vaikea tapaus. Samaa moottoria löytyy myös VW LT:stä, mutta kampiakselin silmälaakerointi on erinlainen. Myös Porsche 924:ssa on sama moottori ja kampiakseli, mutta siinä sitten hyppää hinta jo niin korkealle että saa unohtaa sen vaihtoehdon. Ajatuksena olisi nyt etsiä jostain vanhan mallinen 1.8S moottori, jossa näyttäisi olevan melko samanlainen kampiakseli. Ainoa ero tuntuu olevan ö-pumpun ratas (lämpösovitteella kiinni), ja isku on 1.9mm pitempi. Puristus nousisi 9 -> 9.3 ja kuutiot 2.1l. Kokonaan uuden moottorin asentaminen olisi oma hommansa, näissä kun moottori roikkuu kumityynyjen alla ja sen lisäksi se tulee melkein 70*astetta kieroon. 78-92vm VAG moottorit ovat vielä semmoisia että imu ja pako ovat samalla puolella, niin tästä syystä sovittaminen on vaikeaa.

                Tulipas valtakirjakin tällä viikolla postissa, ja kävin konttorilla näyttämässä niin kyllähän nuo meinasivat että sen omiin nimiini saan. Eli nyt vain osia metsästämään ja peltejä pikku hiljaa laittelemaan

                http://kuvanjako.fi/7vyx2 http://kuvanjako.fi/oub5v

                Comment

                Working...
                X