Ei siinä huoltamisessa ole muuta kuin tekemisen vaiva. Joskus jumissa olevan männän ulos saaminen voi vaatia vähän askartelua varsinkin jos mäntiä on useampi. Paineilmaa olisi hyvä olla mäntien liikuttelemiseen. Porschen satuloista sain kyllä männät liikkeelle ihan polkupyörän jalkapumpulla, kun ei ollut parempaakaan työvälinettä käsillä. Tiivisteiden vaihtelu on aika suoraviivaista hommaa, vanha irti ja uus tilalle. Samallahan se kuntokin selviää. Voihan nuo nakata yöksi vaikka sitruunahappoveteen kylpemään ja sen jälkeen sutia Fertanin pintaan. Sitten ne voi maalata vaikka Dinitrolin metal-alu sprayllä, niin ovat siistit. Fertan poistaa lopun ruosteen ja sulkee pinnan. Sen päällä sitten maalikin alkaa jo pysyä (jos satulat ovat rautaiset).
Pieni varoituksen sana tiivisteiden mukana tulevasta asennusrasvasta. Mulla se rasva oli niin hirveää jankkia, että mäntiä sai hädintuskin liikuteltua sormin. Se ei lähtenyt kuin tinnerillä irti sormista. Olis varmaan kannattanut hakea joku Ate:n tuubi tohon hommaan.
Edit:
Ässässä taitaakin olla alumiinisatulat. Ei muuta ku sitruunahappokylpyyn yöksi, neutralointi soodalla ja sitten kasaamaan. Joskus noissa on mätä vähän käynyt tekemässä koloa. Yhdet mersun alusatulat oli yllättävän rapeat kylvetyksen jälkeen. Pehkaa oli ihan reilusti. Kyllä niistä vielä kalut tuli, mutta valkoisen hapettuman alta löytyi yllättävästi "kariesta" :D
Pieni varoituksen sana tiivisteiden mukana tulevasta asennusrasvasta. Mulla se rasva oli niin hirveää jankkia, että mäntiä sai hädintuskin liikuteltua sormin. Se ei lähtenyt kuin tinnerillä irti sormista. Olis varmaan kannattanut hakea joku Ate:n tuubi tohon hommaan.
Edit:
Ässässä taitaakin olla alumiinisatulat. Ei muuta ku sitruunahappokylpyyn yöksi, neutralointi soodalla ja sitten kasaamaan. Joskus noissa on mätä vähän käynyt tekemässä koloa. Yhdet mersun alusatulat oli yllättävän rapeat kylvetyksen jälkeen. Pehkaa oli ihan reilusti. Kyllä niistä vielä kalut tuli, mutta valkoisen hapettuman alta löytyi yllättävästi "kariesta" :D
Comment