Tässä tallissa ei viritetä mitään vaan keskitytään quufemman sielunelämään ja arkeen.
Viime vuoden puolella B7 koppainen S-line manuaali Avant alkoi kypsyttämään. Lähinnä ongelma oli kahdessa vetävässä pyörässä, koska quattroa ihmisen mieli halajaa. Käytännössä ensin oli kuitenkin ajatuksena hommata vain uutta vannetta alle, joten vanhat menivät myyntiin. Vanteiden uusimisen sijaan, jostain nousi ajatus vaihtaa koko autoa. Vaatimuksena oli quattro, automaatti ja CR-kone. Tässä taustalla vaikutti BLB-koneen ongelmat, jotka kaikki oli kyllä jo korjattu (turbo, öljypumppu, pumppusuuttimet). Eli vuosimalleista kyseeseen tulivat -08 ja uudemmat. Aika nopeasti tippuivat vaihtoehdoista pois A4 ja A6 ja jäljelle jäi vanha suosikkini Q5.
Alusta alkaen oli selvää, että mikään kulimalli neekeripenkeillä ei tulisi kyseeseen. S-line tai Offroad olivat todelliset vaihtoehdot. Pian selvisi, että alkupään autoja 09-10 ei ole montaa S-line ulkopaketilla tai Offroad paketilla myyty tähän maahan. Offroadeja oli tarjolla hyvin vasta vuosimallista -12, jolloin maahantuoja muistaakseni rakensi noista järkevämmin hinnoiteltuja Offroad editioneja. -11 vuonna taas päästöt nousivat 179g aina 184g ja mukaan tuli ureasäiliö. Urean kanssa ei jaksa pelata, joten sen vuoksi vaihtoehdoiksi jäivät 09-10 vuotiset.
Eräänä päivänä nettiin tuli myyntiin reilusti rullattu, mutta hyvin huollettu -10 Offroad Suomi-auto, johon maahantuoja oli ruksinut reippaasti varusteita, koska auto oli ensimmäisen vuoden ollut sponssi-autona. Tästä tehtiin saman tien kaupat näkemättä autoa.
Pihaan saapui kilometreihin nähden hyvässä kunnossa oleva yksilö.
Lisävarusteet: Webasto
1D4 Vetokoukku 1N3 Servotronic 1XW Monitoimiurheiluohjauspy 3X2 Suksipussi 4E9 Takaluukun sähköinen ava 5MF Alumiini "Dimension" -so 7X1 APS Akustinen pysäköinti 9VD Audi Sound System 9ZX Audi Bluetooth-liitäntä PED Designpaketti Sport PQS Alumiinivanteet, 20-puol QQ1 Sisävalopaketti VJ2 Audi exclusive offroad design
Pieniä modauksia suunniteltu:
-ikkunoiden tummennus
-kangasmattojen vaihto Q5 kumimattoihin
-quattro badge takaluukussa päivitys uusimpaan malliin
-kesävanteiden puhallus ja maalaus
-gekko tarra takaluukkuun
-club member tarra johonkin
-takapuskuriin suojateippaus
-kaikkea muuta pientä mitä mieleen tulee
Koodauksia:
-rengaspainevalvonta, ei onnistunut koska varustekoodi 1AS, ABS-yksikkö ei yhteensopiva
-viisareiden pyyhkäisy, ripaus motorsporttia
-optinen takatutka näkyviin keskinäyttöön, eikä maksanut mitään
-kulmavalot sumuvaloihin, ihan hyvä talven pimeinä hetkinä
-öljynlämpötila näkyviin mittareiden väliin, lisää infoa
-kierros ajanotto mittareiden väliin, aika turha ominaisuus tällaisessa möhkössä
-akun varaustila keskinäyttöön, tarpeellinen webastolla varustetussa
-background lighting eli jalkatilojen ledit palamaan myös ajon aikana
-öljynvaihtoväli muutettu 15 000km
Viime vuoden puolella B7 koppainen S-line manuaali Avant alkoi kypsyttämään. Lähinnä ongelma oli kahdessa vetävässä pyörässä, koska quattroa ihmisen mieli halajaa. Käytännössä ensin oli kuitenkin ajatuksena hommata vain uutta vannetta alle, joten vanhat menivät myyntiin. Vanteiden uusimisen sijaan, jostain nousi ajatus vaihtaa koko autoa. Vaatimuksena oli quattro, automaatti ja CR-kone. Tässä taustalla vaikutti BLB-koneen ongelmat, jotka kaikki oli kyllä jo korjattu (turbo, öljypumppu, pumppusuuttimet). Eli vuosimalleista kyseeseen tulivat -08 ja uudemmat. Aika nopeasti tippuivat vaihtoehdoista pois A4 ja A6 ja jäljelle jäi vanha suosikkini Q5.
Alusta alkaen oli selvää, että mikään kulimalli neekeripenkeillä ei tulisi kyseeseen. S-line tai Offroad olivat todelliset vaihtoehdot. Pian selvisi, että alkupään autoja 09-10 ei ole montaa S-line ulkopaketilla tai Offroad paketilla myyty tähän maahan. Offroadeja oli tarjolla hyvin vasta vuosimallista -12, jolloin maahantuoja muistaakseni rakensi noista järkevämmin hinnoiteltuja Offroad editioneja. -11 vuonna taas päästöt nousivat 179g aina 184g ja mukaan tuli ureasäiliö. Urean kanssa ei jaksa pelata, joten sen vuoksi vaihtoehdoiksi jäivät 09-10 vuotiset.
Eräänä päivänä nettiin tuli myyntiin reilusti rullattu, mutta hyvin huollettu -10 Offroad Suomi-auto, johon maahantuoja oli ruksinut reippaasti varusteita, koska auto oli ensimmäisen vuoden ollut sponssi-autona. Tästä tehtiin saman tien kaupat näkemättä autoa.
Pihaan saapui kilometreihin nähden hyvässä kunnossa oleva yksilö.
Lisävarusteet: Webasto
1D4 Vetokoukku 1N3 Servotronic 1XW Monitoimiurheiluohjauspy 3X2 Suksipussi 4E9 Takaluukun sähköinen ava 5MF Alumiini "Dimension" -so 7X1 APS Akustinen pysäköinti 9VD Audi Sound System 9ZX Audi Bluetooth-liitäntä PED Designpaketti Sport PQS Alumiinivanteet, 20-puol QQ1 Sisävalopaketti VJ2 Audi exclusive offroad design
Pieniä modauksia suunniteltu:
-ikkunoiden tummennus
-kangasmattojen vaihto Q5 kumimattoihin
-quattro badge takaluukussa päivitys uusimpaan malliin
-kesävanteiden puhallus ja maalaus
-gekko tarra takaluukkuun
-club member tarra johonkin
-takapuskuriin suojateippaus
-kaikkea muuta pientä mitä mieleen tulee
Koodauksia:
-rengaspainevalvonta, ei onnistunut koska varustekoodi 1AS, ABS-yksikkö ei yhteensopiva
-viisareiden pyyhkäisy, ripaus motorsporttia
-optinen takatutka näkyviin keskinäyttöön, eikä maksanut mitään
-kulmavalot sumuvaloihin, ihan hyvä talven pimeinä hetkinä
-öljynlämpötila näkyviin mittareiden väliin, lisää infoa
-kierros ajanotto mittareiden väliin, aika turha ominaisuus tällaisessa möhkössä
-akun varaustila keskinäyttöön, tarpeellinen webastolla varustetussa
-background lighting eli jalkatilojen ledit palamaan myös ajon aikana
-öljynvaihtoväli muutettu 15 000km
Comment