Moikka.
Viime syksynä krooninen autokuume ajautui niin pahaksi, että uuden auton ostaminen alkoi olla ajankohtainen. Toisekseen työmatka-autona toiminut tiisseli Leoni alkoi kuluttamaan jo sen 10 litraa vettä päivässä kannentiivisteen antauduttua.
Neliveto oli aina ollut mielessä, kun sellaista ei vielä ole omassa omistuksessa ollut. Äkkiseltään katekoria supistui mersuun, pemariin ja audiin. Näistä audissa herkutteli se oikia neliveto ja tuntui että muitten merkkien nelivedoista ole mihinkään. Aavitonen sportpäk nelivetoisena isolla tiisselillä ois ollut unelma, mutta eipä löytynyt oikeilla varusteilla, mielusalla värillä ja viidellä turvavyöllä varustettua.
Kuume oli paha ja suosikkilistauksista päädyin Tuusulassa liikkeessä myynnissä olleeseen Saksasta liikkeen tuomaan Audiin. Tinkaus puhelimessa myyjän kanssa ja varasin lennot seuraavalle aamulle. Koeajon jälkeen kirjoteltiin paperit, liimattiin tarrakilvet ja lähdin kotimatkalle.
Siinäpä se sitten on. Vuosimallina 2013, kilometrejä oli saksassa kertynyt 140tkm ja s-linen paketit. Moottorina se tehokkain 240 heppanen kutostiisseli.
Aikaisemmin olin jo sopinut sopivalla hinnalla Leonin kaverille, joka työkseen ohjelmoi ja pyörittelee siinä samassa muitakin remontteja. Heti autonhakureissun alkumetreilla soiteltiin ja sovittiin ohjelmointiaika jo seuraavalle viikolle. Perus teho-ohjelma ajettiin sisään ja kulku piristui kummasti.
Autohan oli siis saksasta tuotu, joten toisia vanteita ja talvikumeja ei ollut. Aluksi mielessä oli pitäytyä talvirenkaissa 17-18 tuumassa. Rengasliikkeessä vierailu pisti kättä syvemmälle taskuun ja päädyinkin 19 tuumasiin OEMS vanteisiin, joille pyöräytettiin alla olleet pirellit. Vanhat vanteet jäi talvivanteiksi uusille hakkapeliitoille.
Siinä syksyn pimetessä, päätettiin kaverin kans, sama joka teki ohjelman, päivittää pakoputkia. Hieman vaisu oli äänimailma ja urbaanilegenda kertoi, että kovin saattaa ahistaakkin. Yleisesti putki ihan asianmukainen, joten korvattiin vain äänenvaimentimet suoralla putkella.
Läppärillä napautettiin dvd soitin toimimaan ajossa, eli videoinmotion. Lisäksi muita rakseja näpättiin mitä oli saksasta lähtiessä unohtunu.
Alkuperäinen välijäähdytin päätettiin vaihtaa darksiden toimittamaan suorasovitemalliin. Tosin eihän se ihan suorasovitteinen ollu, mutta hyvin pienellä päästiin. Samalla poistin lunkasta audin merkin.
Kevätaurinko alko siihenmalliin paistaan silmiin, että ennen hiihtolomareissua piti etusivulasit tummentaa. Toisekseen häiritti sivulasien kontrastiero, josta oli päästävä eroon.
Kaikkia muuta pientä myös rapsuteltu ja jotakin seuraavia suunnitelmiakin jo on.
Viime syksynä krooninen autokuume ajautui niin pahaksi, että uuden auton ostaminen alkoi olla ajankohtainen. Toisekseen työmatka-autona toiminut tiisseli Leoni alkoi kuluttamaan jo sen 10 litraa vettä päivässä kannentiivisteen antauduttua.
Neliveto oli aina ollut mielessä, kun sellaista ei vielä ole omassa omistuksessa ollut. Äkkiseltään katekoria supistui mersuun, pemariin ja audiin. Näistä audissa herkutteli se oikia neliveto ja tuntui että muitten merkkien nelivedoista ole mihinkään. Aavitonen sportpäk nelivetoisena isolla tiisselillä ois ollut unelma, mutta eipä löytynyt oikeilla varusteilla, mielusalla värillä ja viidellä turvavyöllä varustettua.
Kuume oli paha ja suosikkilistauksista päädyin Tuusulassa liikkeessä myynnissä olleeseen Saksasta liikkeen tuomaan Audiin. Tinkaus puhelimessa myyjän kanssa ja varasin lennot seuraavalle aamulle. Koeajon jälkeen kirjoteltiin paperit, liimattiin tarrakilvet ja lähdin kotimatkalle.
Siinäpä se sitten on. Vuosimallina 2013, kilometrejä oli saksassa kertynyt 140tkm ja s-linen paketit. Moottorina se tehokkain 240 heppanen kutostiisseli.
Aikaisemmin olin jo sopinut sopivalla hinnalla Leonin kaverille, joka työkseen ohjelmoi ja pyörittelee siinä samassa muitakin remontteja. Heti autonhakureissun alkumetreilla soiteltiin ja sovittiin ohjelmointiaika jo seuraavalle viikolle. Perus teho-ohjelma ajettiin sisään ja kulku piristui kummasti.
Autohan oli siis saksasta tuotu, joten toisia vanteita ja talvikumeja ei ollut. Aluksi mielessä oli pitäytyä talvirenkaissa 17-18 tuumassa. Rengasliikkeessä vierailu pisti kättä syvemmälle taskuun ja päädyinkin 19 tuumasiin OEMS vanteisiin, joille pyöräytettiin alla olleet pirellit. Vanhat vanteet jäi talvivanteiksi uusille hakkapeliitoille.
Siinä syksyn pimetessä, päätettiin kaverin kans, sama joka teki ohjelman, päivittää pakoputkia. Hieman vaisu oli äänimailma ja urbaanilegenda kertoi, että kovin saattaa ahistaakkin. Yleisesti putki ihan asianmukainen, joten korvattiin vain äänenvaimentimet suoralla putkella.
Läppärillä napautettiin dvd soitin toimimaan ajossa, eli videoinmotion. Lisäksi muita rakseja näpättiin mitä oli saksasta lähtiessä unohtunu.
Alkuperäinen välijäähdytin päätettiin vaihtaa darksiden toimittamaan suorasovitemalliin. Tosin eihän se ihan suorasovitteinen ollu, mutta hyvin pienellä päästiin. Samalla poistin lunkasta audin merkin.
Kevätaurinko alko siihenmalliin paistaan silmiin, että ennen hiihtolomareissua piti etusivulasit tummentaa. Toisekseen häiritti sivulasien kontrastiero, josta oli päästävä eroon.
Kaikkia muuta pientä myös rapsuteltu ja jotakin seuraavia suunnitelmiakin jo on.
Comment