Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 1.8tq cabriolet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 B6 1.8tq cabriolet

    Kuten tuonne mitä ostit -ketjuun pari viikkoa sitten kirjoitin, tuli sokkona ostettua mobile.de:n halvin B6 1.8t quattro cabriolet. Pari päivää sitten sain sen tänne kerrostalon parkkipaikalle.

    Lappujen mukaan alkuperäinen myyntipäivä 19.5.2005.
    Nyt 2018 pihalle ajettuna mittarissa tasan 220tkm.


    Pieni ylläri tuli ekan pesun jälkeen, alkuperäisissä kuvissa ja vielä likaista autoa livenä ihmetellessä se näytti lähinnä viininpunaiselta... :D Ehkä tulen oikeasti toimeen tuon värin kanssa, vaikka jo kauan sitten lupasin itselleni etten enää toiste punaista autoa ostakaan.

    Tähän mennessä ikäviä huomioita:
    - molemmat etulokarit ruosteessa
    - konepellissä ruostetta
    - vasemmassa kyljessä pieni lommo ja harmaata maalia jostain
    - vasemmassa kyljessä ja -lokarissa ruostetta
    - täysi huoltokirja jonka mukaan esim. hihnanvaihtoa ei ole koskaan tehty
    - hanttarin penkki, takaturvavyöt ja takakontti homeessa
    - jommankumman etupyörän laakeri vonkuu ikävästi
    - nelipuolainen ratti
    - 2din c-kasettisoitin...
    - joku rättikattoon liittyvä luukku jäi jumiin kun laskin katon ensimmäisen kerran

    Plussia:
    - tumma nahka-alcantara sisusta, musta sisäkatto
    - katto toimii
    - kulkupuoli joka suhteessa ok
    - täysi huoltokirja joka näyttää paikkansa pitävältä
    - suunnilleen kaikki muu

    Tässä parin viikon aikana on ehtinyt mielessä pyöriä kaikenlaista häröä:

    Miinuspuolten korjausten lisäksi suunnitelmissa on mm.
    - kivaa kesävannetta
    - soittimen vaihto
    - peruutuskameran asennus
    Nämä kaksi ja paljon muutakin onnistuisi tällä: http://xtrons.co.uk/audi/audi-a4-s4-...seat-exeo.html
    - kolmipuolainen flatbottom ratti: https://imagecdn2.panjo.com/images/t...abc87d9cfa.jpg

    Olen suunnitellut myös pyörinyt puskurin vaihtoa koska tuo B6 cabrion vakionaama ei oikein miellytä..
    http://www.lltek.com/images/Hofele/a...r_options2.jpg
    Noista ylläolevista tuo vasemmanpuoleinen "rs4 look" olisi omaan silmään kiva, kaksi muuta käyttävät A8 maskia joka on omasta mielestä turhan massiivisen näköinen kuvissa.

    Toinen vaihtoehto olisi B6-B7 keulakonversio, joka näin periaatteessa ei vaikuta mahdottomalta. Alvadi.ee:stä kun katsoo hintoja niin B7 etulokarit 50-60e kpl, konepelti 150e, ns. vakio etupuskuri 82e...valot, jonkin verran muita osia. Olen toki kuullut ettei nuo välttämättä mene ihan heittämällä paikalleen.

    Joka tapauksessa ruostekorjausten jälkeen on maalaamista tiedossa. Onko sillä sitten suurta eroa, maalataanko vanhaa korjattua peltiä tai kokonaan uutta. Tällä logiikalla siis olen tuota B7 konversiota miettinyt.

    Alunperin kun luulin että tulossa on viininpunainen auto, mietin yhtenä vaihtoehtona koko auton teippaamistakin jolloin ruostekorjausten maalauksessa olisi voinut tässä vaiheessa säästää...

    Ihan ekana listalla on rekisteröintikatsastus alkavalla viikolla, sekä hihna- ja laakeriremppa mahdollisimman pian kunhan hovikorjaamolla on aikaa.

    Sehän tästä vielä puuttuisi että hihna pettäisi seuraavan kahden viikon sisällä tms. Onnistuinhan jo perjantain tre-tku paluumatkalla ampumaan A6:en renkaista pari kiveä suoraan cabrion lasiin jossa ei ollut yhtään isoa kiveniskemää aikaisemmin.

    edit:
    PRCode: 1BA = Standard suspension/shock absorption
    PRCode: 1KP = Disc brakes rear
    PRCode: 1LT = Disc brakes front
    PRCode: 1N1 = Power steering
    PRCode: 2K1 = Reinforced bumpers
    PRCode: 2T1 = Double-sized standard (DIN)
    PRCode: 2ZQ = Leather trimmed multi-function steering wheel for air bag system
    PRCode: 3L3 = Manual height adjustment for front seats
    PRCode: 4A3 = Seat heater for front seats separately controlled
    PRCode: 4GH = Windshield in heat-insulating glass with sunshield
    PRCode: 4K4 = Radio remote controlled central locking
    PRCode: 4UF = Driver's and front passenger air bag with front passenger air bag deactivation
    PRCode: 5D1 = Carrier frequency 433.92 MHz-434.42 Mhz
    PRCode: 5MA = Decorative inserts
    PRCode: 5RU = Right exterior mirror: convex (large viewing field)
    PRCode: 5SL = Left exterior mirror: aspherical
    PRCode: 6XD = Exterior mirrors: electrically adjustable/heated
    PRCode: 7AA = Electronic vehicle immobilization device
    PRCode: 7P1 = Power adjustable lumbar support in frontseats
    PRCode: 7Q9 = Navigation system
    PRCode: 7S1 = Wind blocker
    PRCode: 8GL = Alternator 120 A
    PRCode: 8JG = Headlight with gas discharge lamp for driving on the right
    PRCode: 8Q3 = Automatic headlight-range adjustment dynamic (self-adjusting while driving)
    PRCode: 8Z5 = Not hot country
    PRCode: 9AK = Climatronic with impact pressure control free of cfc
    PRCode: 9Q4 = Multi-function display/on-board computerwith check control
    PRCode: 9ZF = Mobile phone preparation with hands-freespeaking system
    PRCode: CL6 = Alloy wheels 7.5J x 17
    PRCode: D7G = 4-cyl. gasoline engine 1.8 L/120 kW 20V turbo base engine is T0L/TF2/T8C
    PRCode: Q1D = Sports front seats
    PRCode: U2A = Instrument insert with km/h speedometer radio-controlled clock tachometer and trip odometer
    PRCode: VR0 = Without impact protection measures
    Viimeksi muokannut Toni_; 1.3.2018, 00:41.

  • #2
    Toki tää on aika subjektiivista :D, mutta IMO musta sisäkatto nahka-alcantara sporttisisustuksella ja punainen ulkoväri toimii aika hyvin. Vasemmanpuoleisin look olisi ehkä toimivin, jos nyt lähtee muuttamaan. Onko muuten BFB- vai BEX-koneella?

    Comment


      #3
      Otsikko vähän hassu, vai onko tämä joku erikoisversio A6:sta :D ?!

      Comment


        #4
        köh. perskuta. Mä vetoan myöhäiseen kellonaikaan koska naputtelin otsikon viimeisenä :D Enköhän mä siihen edittinapin kohta löydä...

        Alkuperäinen kirjoittaja Kraftwerk Näytä viesti
        Toki tää on aika subjektiivista :D, mutta IMO musta sisäkatto nahka-alcantara sporttisisustuksella ja punainen ulkoväri toimii aika hyvin. Vasemmanpuoleisin look olisi ehkä toimivin, jos nyt lähtee muuttamaan. Onko muuten BFB- vai BEX-koneella?
        Joo. Tuo kirkkaanpunainen joka se oikeasti on, toimii kyllä myös omaan silmään.

        Myyntikuvissa se näytti tältä: https://www.dropbox.com/sh/5umfap5dm...O-fsMWBCa?dl=0
        ja mulle ainakin tuli mielikuva että se olisi viininpunainen (vertailukohtana työkaverin A4). Tuolla dropboxissa on myös myyjäliikkeen ottamat sisäkuvat.

        BFB-koneella, en tiedä onko näitä millään muulla koskaan tehtykään?

        Eilen illalla vaihdoin molempiin kaukosäätimiin paristot, kohta pitäisi vaivautua ulos kokeilemaan toimiiko suoraan vai pitääkö parittaa uudelleen.

        Sellainen huomio jäi eiliseltä että tuossahan on myös navigaattori keskinäytössä. Vaihdekepin vieressä on ohjausnapit ja takaluukussa laite karttoineen. Vaikka toi on omassa käytössä turha nyt kun älykännykät on keksitty ja tarkoitus on vaihtaa 2din soitin jossa android... niin mahtaisikohan tuohon saada kuranttia suomilevyä ja kieltä vaihdettua vaikka englanniksi? :D Muutaman vuoden lukiosaksalla tuon käyttö ei onnistu, vaikka lisäkurssit on otettu korkkareilla ja alan elokuvilla.

        Lisäksi olen tässä miettinyt E85 muutoksen mielekkyyttä.

        Comment


        • #5
          Älä käytä keulakonversioon tarvikeosia. Jokatapauksessa istuu huonommin orggisosiin verrattuna. Tilaa originaali osat Ruotsista www.bildelsbasen.se tai Saksasta Ebay.de. Keulapaketti vaan uuteen maaliin, häivytys etuoviin ettei käy niinkuin nyt on käynyt etupuskurille, eli eri sävy.. Pysy myös puskurin suhteen orggisosissa ei nuo tarvike singleframe puskurit istu kovin nätisti. Ennenmmin laitat vaikka s-line keulan b7:sta.

          Laitappa sisältä kanssa kuvia :)

          Comment


          • #6
            Jos ei halua suurempiin peltihommiin, niin ennen osatilauksia kannattaa muistaa B6 ja B7 erot josta löytyy jo aiempi ketju

            Tuolla ketjussa ko. viesti
            Lokasuojat ovat erilaisia. b6:ssa ei ole pokkausta mikä menee koko kyljen läpi. Sekä lokasuojan alaosan sauma on b6:ssa matalammalla.
            Omasta mielestä parhaiten tuohon sopii B6 S4 keulakonversio, jos sekään on mikään plug and play.
            Viimeksi muokannut Patasuvanto; 25.2.2018, 19:38.

            Comment


            • #7
              Onko avo muuttunut B7 myöhemmin kuin muut? tyyliin IV koppa farkku Golf

              Comment


                #8
                Ilmeisesti edes b6 korisen A4:n keulanosat ei sovi cabriolettiin, kaikki kuulemma avossa omiaan lamppuja myöden. Näin tutulta kuultua, kun sille ehdotin myöskin faceliftiä. Viisaammat tarkentakoot.

                Comment


                • #9
                  Tarvii vaihtaa kaikki. Loksut, puskuri, etukehikko, valot ja paljon pientä tingentangelia. Jos B7 keulan haluaa..

                  Comment


                    #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja Patasuvanto Näytä viesti
                    Omasta mielestä parhaiten tuohon sopii B6 S4 keulakonversio, jos sekään on mikään plug and play.
                    Käsittääkseni näissä cabrioissa ei perusmallin ja ässän välillä ole muuta eroa kuin keskiritilät. Eli puskurit ja kaikki on samat.

                    Alkuperäinen kirjoittaja TomVi Näytä viesti
                    Ilmeisesti edes b6 korisen A4:n keulanosat ei sovi cabriolettiin, kaikki kuulemma avossa omiaan lamppuja myöden. Näin tutulta kuultua, kun sille ehdotin myöskin faceliftiä. Viisaammat tarkentakoot.
                    Juu B6 cabriossa on tosiaan kaikki ihan omanlaisiaan eli perus nelosen osat ei käy. B7:ssa taas menee samat maskit, tuikut ym. ristiin peruskorisen ja cabrion välillä.

                    Itse olen sitä mieltä, että laita tämä vaan kuntoon sellaisenaan kun se on tehtaalla ajateltu eli orkkishengessä. Mukava, että näitä nelivetocabrioita alkaa tänne tippua. Sinun kanssa Toni taidettiinkin muutama viikko sitten naamakirjan puolella asiasta turinoida.

                    Comment


                      #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Patasuvanto Näytä viesti
                      Jos ei halua suurempiin peltihommiin, niin ennen osatilauksia kannattaa muistaa B6 ja B7 erot josta löytyy jo aiempi ketju

                      Tuolla ketjussa ko. viesti

                      Omasta mielestä parhaiten tuohon sopii B6 S4 keulakonversio, jos sekään on mikään plug and play.
                      B6 ja B7 cabrioita kun kuvissa silmäilee, niin aika samalta ne näyttää ihan keulaa lukuunottamatta. Tuota linkissä olevaa pokkausta ei näytä olevan ollenkaan B7:ssa.

                      Alkuperäinen kirjoittaja juuhok Näytä viesti
                      Itse olen sitä mieltä, että laita tämä vaan kuntoon sellaisenaan kun se on tehtaalla ajateltu eli orkkishengessä. Mukava, että näitä nelivetocabrioita alkaa tänne tippua. Sinun kanssa Toni taidettiinkin muutama viikko sitten naamakirjan puolella asiasta turinoida.
                      Näin tehtiin :) Harkitaan nyt miten tämä etenee. Muumipapan leuka on vaan niiiin tylsä ja nähty jo vanhassa A6:ssa... Ei ihan ekana tärkeysjärjestyksessä kylläkään.

                      Tänään käytin auton katsastuksessa, vähemmän yllättäen eipä menny läpi.
                      Positiivisesti syy oli vain katkennut takajousi. Pikkujuttuja, kuten värinsä menettäneet takavilkut ja "pieni" öljyvuoto löytyi myös. Sain kuitenkin lisää papereita lähetettäväksi verottajalle.

                      Nyt auto on tiiviisti parkkiruudussa, eikä liiku sieltä paljoakaan seuraavaan pariin viikkoon ennen ensimmäistä hihnanvaihtoa oheislaitteineen kohdassa 220tkm (mun tuurilla jos nyt revittelen ympäriinsä, vanha hihna antaa periksi). Samalla sitten perushuoltoa muutenkin ja saan ainakin kustannusarvion noiden ruosteiden korjauksesta ja maalauksesta.

                      Samoihin aikoihin varmaan napsahtaa verottajalta kirje, joten saapahan irvistellä laskujen kanssa.

                      Comment


                        #12
                        http://xtrons.co.uk/media/catalog/pr...b76aa4ap-3.jpg
                        vai
                        http://xtrons.co.uk/media/catalog/pr...b78aa4rp-3.jpg

                        Jälkimmäinen on varsinkin sammuksissa alkuperäisen näköinen mutta ensimmäinen on omaan silmään paljon paremman näköinen muuten. Laitteena ne on tietääkseni ihan samat, erona vain etupaneeli.

                        Eka tuntuisi näppärämmältä sen suhteen että volumenappi vasemmassa reunassa on paremmin käsillä. Yleisesti uudemman näköinen myös.

                        Sanokaa ny et parempi tässäkin olis vaan pitäytyä vanhassa? ;)

                        edit: huoh. hiton isoja kuvia. Linkeiksi...

                        Comment


                          #13
                          Mina ostin cabiin tuon ekan kaltaisen. On ollut ihan jeppis.

                          Comment


                            #14
                            Perjantaina kävin auton hakemassa huollosta. Jakohihnaremppa kilkkeineen, uudet jouset katsurin mieliksi ja kaikenlaista muutakin pientä.

                            Veropuolelta ei ole kuulunut mitään vieläkään.

                            Ekaa kertaa tämän auton kanssa parkkihallissa ja sain laitettua katon piiloon lämpimässä. Siitä seurauksena parit räpsyt sisäpuolelta. Ulkopuolelta auto on nyt sen näköinen kuin se olisi ollut viikon korjaamon pihalla sateessa...

                            https://www.dropbox.com/s/8o6wvorxna...11.34.jpg?dl=0

                            https://www.dropbox.com/s/oal3j1jf20...12.01.jpg?dl=0

                            Ruostevaurioiden ja pienen kylkikolhun lisäksi tämä on äkkiseltään ainoa mikä päällepäin on rikki:
                            https://www.dropbox.com/s/6fnxvbcw23...10.51.jpg?dl=0
                            Tuo luukku ei pysy paikallaan, putoaa pois raiteiltaan ja jumittaa auki asentoon. Käsin sen saa suunnilleen kohdalleen ja kattoa sulkiessa se aukeaa kauhean paukauksen kera. Varaosana sitä kyllä saa mutta olisi kiva tietää onko joku muu päässyt tutustumaan tuon toimintaan.

                            Jouset vaihtuivat perusmallista s-line nimisiin tässä huollon yhteydessä, sen tarkemmin en osaa tosin sanoa madalluksen määrää mutta silmämääräisesti onhan se hiukan alempana. Nyt alle voisi sopia hyvin jotkut 18" tai 19" OEM henkiset vanteet, tummanharmaana tai valkoisena...?

                            Comment

                            Working...
                            X