Kuten tuonne mitä ostit -ketjuun pari viikkoa sitten kirjoitin, tuli sokkona ostettua mobile.de:n halvin B6 1.8t quattro cabriolet. Pari päivää sitten sain sen tänne kerrostalon parkkipaikalle.
Lappujen mukaan alkuperäinen myyntipäivä 19.5.2005.
Nyt 2018 pihalle ajettuna mittarissa tasan 220tkm.
Pieni ylläri tuli ekan pesun jälkeen, alkuperäisissä kuvissa ja vielä likaista autoa livenä ihmetellessä se näytti lähinnä viininpunaiselta... :D Ehkä tulen oikeasti toimeen tuon värin kanssa, vaikka jo kauan sitten lupasin itselleni etten enää toiste punaista autoa ostakaan.
Tähän mennessä ikäviä huomioita:
- molemmat etulokarit ruosteessa
- konepellissä ruostetta
- vasemmassa kyljessä pieni lommo ja harmaata maalia jostain
- vasemmassa kyljessä ja -lokarissa ruostetta
- täysi huoltokirja jonka mukaan esim. hihnanvaihtoa ei ole koskaan tehty
- hanttarin penkki, takaturvavyöt ja takakontti homeessa
- jommankumman etupyörän laakeri vonkuu ikävästi
- nelipuolainen ratti
- 2din c-kasettisoitin...
- joku rättikattoon liittyvä luukku jäi jumiin kun laskin katon ensimmäisen kerran
Plussia:
- tumma nahka-alcantara sisusta, musta sisäkatto
- katto toimii
- kulkupuoli joka suhteessa ok
- täysi huoltokirja joka näyttää paikkansa pitävältä
- suunnilleen kaikki muu
Tässä parin viikon aikana on ehtinyt mielessä pyöriä kaikenlaista häröä:
Miinuspuolten korjausten lisäksi suunnitelmissa on mm.
- kivaa kesävannetta
- soittimen vaihto
- peruutuskameran asennus
Nämä kaksi ja paljon muutakin onnistuisi tällä: http://xtrons.co.uk/audi/audi-a4-s4-...seat-exeo.html
- kolmipuolainen flatbottom ratti: https://imagecdn2.panjo.com/images/t...abc87d9cfa.jpg
Olen suunnitellut myös pyörinyt puskurin vaihtoa koska tuo B6 cabrion vakionaama ei oikein miellytä..
http://www.lltek.com/images/Hofele/a...r_options2.jpg
Noista ylläolevista tuo vasemmanpuoleinen "rs4 look" olisi omaan silmään kiva, kaksi muuta käyttävät A8 maskia joka on omasta mielestä turhan massiivisen näköinen kuvissa.
Toinen vaihtoehto olisi B6-B7 keulakonversio, joka näin periaatteessa ei vaikuta mahdottomalta. Alvadi.ee:stä kun katsoo hintoja niin B7 etulokarit 50-60e kpl, konepelti 150e, ns. vakio etupuskuri 82e...valot, jonkin verran muita osia. Olen toki kuullut ettei nuo välttämättä mene ihan heittämällä paikalleen.
Joka tapauksessa ruostekorjausten jälkeen on maalaamista tiedossa. Onko sillä sitten suurta eroa, maalataanko vanhaa korjattua peltiä tai kokonaan uutta. Tällä logiikalla siis olen tuota B7 konversiota miettinyt.
Alunperin kun luulin että tulossa on viininpunainen auto, mietin yhtenä vaihtoehtona koko auton teippaamistakin jolloin ruostekorjausten maalauksessa olisi voinut tässä vaiheessa säästää...
Ihan ekana listalla on rekisteröintikatsastus alkavalla viikolla, sekä hihna- ja laakeriremppa mahdollisimman pian kunhan hovikorjaamolla on aikaa.
Sehän tästä vielä puuttuisi että hihna pettäisi seuraavan kahden viikon sisällä tms. Onnistuinhan jo perjantain tre-tku paluumatkalla ampumaan A6:en renkaista pari kiveä suoraan cabrion lasiin jossa ei ollut yhtään isoa kiveniskemää aikaisemmin.
edit:
PRCode: 1BA = Standard suspension/shock absorption
PRCode: 1KP = Disc brakes rear
PRCode: 1LT = Disc brakes front
PRCode: 1N1 = Power steering
PRCode: 2K1 = Reinforced bumpers
PRCode: 2T1 = Double-sized standard (DIN)
PRCode: 2ZQ = Leather trimmed multi-function steering wheel for air bag system
PRCode: 3L3 = Manual height adjustment for front seats
PRCode: 4A3 = Seat heater for front seats separately controlled
PRCode: 4GH = Windshield in heat-insulating glass with sunshield
PRCode: 4K4 = Radio remote controlled central locking
PRCode: 4UF = Driver's and front passenger air bag with front passenger air bag deactivation
PRCode: 5D1 = Carrier frequency 433.92 MHz-434.42 Mhz
PRCode: 5MA = Decorative inserts
PRCode: 5RU = Right exterior mirror: convex (large viewing field)
PRCode: 5SL = Left exterior mirror: aspherical
PRCode: 6XD = Exterior mirrors: electrically adjustable/heated
PRCode: 7AA = Electronic vehicle immobilization device
PRCode: 7P1 = Power adjustable lumbar support in frontseats
PRCode: 7Q9 = Navigation system
PRCode: 7S1 = Wind blocker
PRCode: 8GL = Alternator 120 A
PRCode: 8JG = Headlight with gas discharge lamp for driving on the right
PRCode: 8Q3 = Automatic headlight-range adjustment dynamic (self-adjusting while driving)
PRCode: 8Z5 = Not hot country
PRCode: 9AK = Climatronic with impact pressure control free of cfc
PRCode: 9Q4 = Multi-function display/on-board computerwith check control
PRCode: 9ZF = Mobile phone preparation with hands-freespeaking system
PRCode: CL6 = Alloy wheels 7.5J x 17
PRCode: D7G = 4-cyl. gasoline engine 1.8 L/120 kW 20V turbo base engine is T0L/TF2/T8C
PRCode: Q1D = Sports front seats
PRCode: U2A = Instrument insert with km/h speedometer radio-controlled clock tachometer and trip odometer
PRCode: VR0 = Without impact protection measures
Lappujen mukaan alkuperäinen myyntipäivä 19.5.2005.
Nyt 2018 pihalle ajettuna mittarissa tasan 220tkm.
Pieni ylläri tuli ekan pesun jälkeen, alkuperäisissä kuvissa ja vielä likaista autoa livenä ihmetellessä se näytti lähinnä viininpunaiselta... :D Ehkä tulen oikeasti toimeen tuon värin kanssa, vaikka jo kauan sitten lupasin itselleni etten enää toiste punaista autoa ostakaan.
Tähän mennessä ikäviä huomioita:
- molemmat etulokarit ruosteessa
- konepellissä ruostetta
- vasemmassa kyljessä pieni lommo ja harmaata maalia jostain
- vasemmassa kyljessä ja -lokarissa ruostetta
- täysi huoltokirja jonka mukaan esim. hihnanvaihtoa ei ole koskaan tehty
- hanttarin penkki, takaturvavyöt ja takakontti homeessa
- jommankumman etupyörän laakeri vonkuu ikävästi
- nelipuolainen ratti
- 2din c-kasettisoitin...
- joku rättikattoon liittyvä luukku jäi jumiin kun laskin katon ensimmäisen kerran
Plussia:
- tumma nahka-alcantara sisusta, musta sisäkatto
- katto toimii
- kulkupuoli joka suhteessa ok
- täysi huoltokirja joka näyttää paikkansa pitävältä
- suunnilleen kaikki muu
Tässä parin viikon aikana on ehtinyt mielessä pyöriä kaikenlaista häröä:
Miinuspuolten korjausten lisäksi suunnitelmissa on mm.
- kivaa kesävannetta
- soittimen vaihto
- peruutuskameran asennus
Nämä kaksi ja paljon muutakin onnistuisi tällä: http://xtrons.co.uk/audi/audi-a4-s4-...seat-exeo.html
- kolmipuolainen flatbottom ratti: https://imagecdn2.panjo.com/images/t...abc87d9cfa.jpg
Olen suunnitellut myös pyörinyt puskurin vaihtoa koska tuo B6 cabrion vakionaama ei oikein miellytä..
http://www.lltek.com/images/Hofele/a...r_options2.jpg
Noista ylläolevista tuo vasemmanpuoleinen "rs4 look" olisi omaan silmään kiva, kaksi muuta käyttävät A8 maskia joka on omasta mielestä turhan massiivisen näköinen kuvissa.
Toinen vaihtoehto olisi B6-B7 keulakonversio, joka näin periaatteessa ei vaikuta mahdottomalta. Alvadi.ee:stä kun katsoo hintoja niin B7 etulokarit 50-60e kpl, konepelti 150e, ns. vakio etupuskuri 82e...valot, jonkin verran muita osia. Olen toki kuullut ettei nuo välttämättä mene ihan heittämällä paikalleen.
Joka tapauksessa ruostekorjausten jälkeen on maalaamista tiedossa. Onko sillä sitten suurta eroa, maalataanko vanhaa korjattua peltiä tai kokonaan uutta. Tällä logiikalla siis olen tuota B7 konversiota miettinyt.
Alunperin kun luulin että tulossa on viininpunainen auto, mietin yhtenä vaihtoehtona koko auton teippaamistakin jolloin ruostekorjausten maalauksessa olisi voinut tässä vaiheessa säästää...
Ihan ekana listalla on rekisteröintikatsastus alkavalla viikolla, sekä hihna- ja laakeriremppa mahdollisimman pian kunhan hovikorjaamolla on aikaa.
Sehän tästä vielä puuttuisi että hihna pettäisi seuraavan kahden viikon sisällä tms. Onnistuinhan jo perjantain tre-tku paluumatkalla ampumaan A6:en renkaista pari kiveä suoraan cabrion lasiin jossa ei ollut yhtään isoa kiveniskemää aikaisemmin.
edit:
PRCode: 1BA = Standard suspension/shock absorption
PRCode: 1KP = Disc brakes rear
PRCode: 1LT = Disc brakes front
PRCode: 1N1 = Power steering
PRCode: 2K1 = Reinforced bumpers
PRCode: 2T1 = Double-sized standard (DIN)
PRCode: 2ZQ = Leather trimmed multi-function steering wheel for air bag system
PRCode: 3L3 = Manual height adjustment for front seats
PRCode: 4A3 = Seat heater for front seats separately controlled
PRCode: 4GH = Windshield in heat-insulating glass with sunshield
PRCode: 4K4 = Radio remote controlled central locking
PRCode: 4UF = Driver's and front passenger air bag with front passenger air bag deactivation
PRCode: 5D1 = Carrier frequency 433.92 MHz-434.42 Mhz
PRCode: 5MA = Decorative inserts
PRCode: 5RU = Right exterior mirror: convex (large viewing field)
PRCode: 5SL = Left exterior mirror: aspherical
PRCode: 6XD = Exterior mirrors: electrically adjustable/heated
PRCode: 7AA = Electronic vehicle immobilization device
PRCode: 7P1 = Power adjustable lumbar support in frontseats
PRCode: 7Q9 = Navigation system
PRCode: 7S1 = Wind blocker
PRCode: 8GL = Alternator 120 A
PRCode: 8JG = Headlight with gas discharge lamp for driving on the right
PRCode: 8Q3 = Automatic headlight-range adjustment dynamic (self-adjusting while driving)
PRCode: 8Z5 = Not hot country
PRCode: 9AK = Climatronic with impact pressure control free of cfc
PRCode: 9Q4 = Multi-function display/on-board computerwith check control
PRCode: 9ZF = Mobile phone preparation with hands-freespeaking system
PRCode: CL6 = Alloy wheels 7.5J x 17
PRCode: D7G = 4-cyl. gasoline engine 1.8 L/120 kW 20V turbo base engine is T0L/TF2/T8C
PRCode: Q1D = Sports front seats
PRCode: U2A = Instrument insert with km/h speedometer radio-controlled clock tachometer and trip odometer
PRCode: VR0 = Without impact protection measures
Comment