Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Keulapusun saaneen S3 8P kunnostus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Se on melkosen tarkka siitä asennosta että onko kulma nollassa kun aloittaa. Onko tuossa alkuperäinen kokonaisuus ohjausvaihde-ratti välillä? Ettei ole tilanne että on kumpikin ohjauskulmatunnistin käytössä. Se on juurikin noissa ongelmana missä on vanha ohjausvaihde vaihdettu uudempaan. Uudessa ohjainvaihteessa on sisäinen tunnistin ja vanhan jäljiltä rattiakselillakin on toinen. Silloin se ei ymmärrä kumpaa säädetään. Jostain piti silloin ohjausvaihteen sisäinen koodata sammuksiin.

    Minulla oli ohjausvaihteen vaihdon jälkeen myös työläs perussäätö. Tein varmaan viidesti perussäädön ja ajelinkin varmaan 10km ilman vian poistumista. Ohjaus oli kyllä kevyt. Sitten luovutin ja menin välillä syömään. Auto oli noin tunnin sammuksissa ja kun menin jatkamaan, käynnistäessä vika oli hävinnyt ja perussäätö oli mennyt läpi.

    Comment


    • #62
      Alkuperäinen paketti paikoillaan. Aiheuttaa kyllä harmaita hiuksia.

      Comment


      • #63
        Käyttöautossa saatiin angle sensor kalibroitua. Huomenna hakee leima autoon, vihdoin :)

        Comment


        • #64
          Katsastuksen hetki on koittanut, jes :)



          Startti pitää starttauksen jälkeen erikoisen äänen. Eli ei heti startatessa vaan sillä hetkellä kun kone omin voimin pyörähtää. Voisko johtua siitä ettei bendix kerkeä palautumaan? Seisonnan takia jumittunut?

          Ensviikolla saa laitella vielä autoa kasaan, mm. puskurin alahelma joka puuttuu, tehtävä hiilikuidusta, uusi maksaa yli 300€ eikö käytettynä löydy. Se ei muutenkaan sieltä paljoa näy. Helman päät käy vielä maalarilla.

          Comment


          • #65
            Onko takaovi vähän korkealla helmaan nähden pelkääjän puolella? Nätti se vaan on ja sb on käytännöllinenkin :)

            Comment


            • #66
              Arvasin et joku huomaa :D Lista on 2mm alempana toisesta päästä. Helmakaan ei oo kunnolla kii, oli vaan leimakunnossa. Ei menny ekalla läpi, kun oli puuttelliset asiakirjat, nelipyöräsuuntauspaperissa pitää lukea mikä alusta autossa on ollut paikoillaan, ja runkoaisan korjausohje piti käydä tulostamassa. Toisella erä tuli sitten voitto :) Tässä autossa onkin ilmeisesti Variante 1 alusta, koska jäykkyyssäätöä ei ole. KW:n "salkussa" on kyllä rebound tool, mutta tolpissa ei paikkaa sille ei ylhäällä eikä alhaalla. Takaiskareita en repiny auki.

              Takapää on n. 20mm korkeemmalla nyt mitä etupää koska kick downissa painuu kaaret kiinni renkaisiin. Pitänee katsoa jos löytäis taakse jäykkyyssäädettävän iskunvaimentimen ja sen lisäksi venykumit. Ling Long Green Max ei veny käytännössä ollenkaan. Sitten varmaan jäykempi vakaaja vielä jos noi ei auta kurvikäyttäytymiseen.

              Comment


              • #67
                Nyt kun autolla ajelee niin tulee piilevät viat esille. Rattia käännellessä tuntuu ja kuuluu jalkatilassa natinaa, suhteellisen voimakkaan tuntuinen natina. Jalka kun on kaasulla niin tuntuu jalkaan. Joku raidetankoperäinen asia varmaankin, mutta onko tullut kellään eteen?

                Comment


                • #68
                  Ohjausvaihde ilmeisesti hajalla. Ei pykällä eikä takertele, mutta rutisee ja nitisee, ääni paikannettu nosturilla ollessa ohjausvaihteesss siihen kohtaan, mihin rattiakseli menee. Uutta ohjausvaihdetta sit vaan kehiin ja katsotaan tokeneeko. Muuten on ollu auto nyt ajossa koko ajan ja kilsija kertynyt n. 300km :) Tuon natinan kunnsaa pois ja jäykemmät jouset taakse ni alkaa rokkaamaan.

                  Comment


                  • #69
                    Uusia uutisia. Käsin koitellessa naksahdus tulee alatukivarren puslasta. Tilaukseen lähti tänään TRW alatukivarsi puslineen ja Lemförder alapallonivel. Josko sillä korjaantuis. 600km nyt takana, kulutus on yllättänyt positiivisesti. Kaupunkikulutus n. 12-14l/100km riippuen kuinka paljon Porin suurta ydinkeskustaa ajelee. Maantiellä 80km/h 30km pätkä 7.3l/100km. Yleinen keskikulutus on ollut siinä 9-9.5l/100km paikkeilla. Jos nurkissa polkee niin sitten tietysti hörppii hulluna, mutta normaalisti ajellen normaali kulutus :)

                    Comment


                      #70
                      naksahdus tulee alatukivarren puslasta
                      Olikos sulla kaikki etupään tuennat irti/auki oikomishoidossa? Yleensä nuo naksuu, jos on väärässä asennossa kiritty. Eli nosturilla jos on lyöty momenttiin pultit. Pyörillään ollessa tai mitattuna varret juuri oikeaan asentoon pitäis kiriä.

                      Komea tämä on, varsinkin tällä tämän hetken 'muotivärillä'. Seuraavaks sitten haalimaan kolaroidun pikkurisan 5cyl mottia?

                      Comment


                      • #71
                        Mitä hintaluokkaa olet ajatellu tälle, kunhan raaskit myydä?

                        Comment


                        • #72
                          Tykkään tästä niin että ehkä aito kolmosrisa seuraavaks :) Alkaa b8 nelosrisaakin saamaan Saksasta pikapuoliin sopuhintaan. Katsoo ny mitä keksii.. Mutta joo, ensviikolla vaihdellaan vasemman kulman hilut oikeaoppisesti ajoasennossa kiristäen.

                          En tiä hintaa vielä, pitää jotain keksiä sitten kun laittaa myyntiin x) Ässät manuaalina 20-23 tonnia vastaavilla kilsoilla, automaatit hiukan arvokkaampia. Tietty kolaritausta saattaa joihinkin ostajiin vaikuttaa, mun mielestä kuitenkin vaurio oli pieni, noin rungollidesti ajateltuna, muuten meni ”pintaosien” vaihdolla ja sai samalla uutta ilmettä. On siinä toki kiinni paljon kaikkea arvoakin nostavaa. Ensviikolla tulee uudet kesäkumit, talvirenkaatki hemmetin hienossa kunnossa.

                          Comment


                            #73
                            ehkä aito kolmosrisa seuraavaks :) Alkaa b8 nelosrisaakin saamaan Saksasta pikapuoliin sopuhintaan
                            Tarkoittanet varmaan B8.5 nelosrisa sillä faceliftinähän tuo tuplakonsonantti tehtiin ;)
                            Mitä nyt hintakehitystä seurannut niin samaan hintaan alkaa saamaan Saksasta noita B8.5 risoja, kuin mitä Suomessa pikkurisat maksaa. Verot tietysti nostaa RS4:n hintaa vielä hieman.
                            Vähän aikaa sitten mobilessa olikin nätti sininen B8.5 RS4 alle neljälläkympillä, kilsoja tosin jo päälle 200tkm joten jollain kaupparatsulla lienee ollut. Silti oma himon kohde on hypännyt B7 risasta 1,5:llä pykälällä.

                            Jos oikein haluaa harrastaa niin VW Jetan jenkkiversioissa käytetty 2.5l vapaasti hengittävää vitosta. Noita on ainakin muutama ahdettu ja sovitettu audin (S2) keulalle ;)

                            Comment


                            • #74
                              Joo tarkotin faceliftä :D jotain vähän alta pari satkua ajettua oon kattellu. Alkaa saamaan pyöreesti kolmeen kymppiin, verot tietty hirvittää.. Yks verotieto löyty huhtikuulta, 70tkm ja 2013, vero oli 32t. Kait tollases pari sataa ajetussa vois olla joku 25..

                              Tässä yks ilman lepakoita, ne on must juttu: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...l?id=264493993

                              Comment


                              • #75
                                Rutinat loppu alatukivarren ja pallonivelen vaihdon jälkeen :) Samalla vaihtui sisempi vetonivel, jooa oli puskenut rasvaa ulos. Uudet renkaatkin odottelee alle laittoa, kokona 225/35-19, helpottaa takapään raapimista ja Mamasanille lähtee tänään tilaus 8kg takajousista. Jos ei kapeemmat kumit ja jöykwmmät jouset auta raavintaan niin sitten cambberien kimppuun x) Takakaaretkin täytyy maalailla, sekä renkaan hieronnan takia, että myös puskurin ja kaaren välistä proppailee maalia irti, joka on 8P tyyppivika. Ei siis ruostu, vaan jotenkin sinkki hapettuu pinnan alla kun pinta menee puhki, kiveniskemän tai muun takia. Takapuskuri ja lokarin välissä hiekkaa+tärinää=korjauksen paikka.



                                Comment


                                  #76
                                  puskurin ja kaaren välistä proppailee maalia irti, joka on 8P tyyppivika
                                  Tyyppivika kaikissa tämän ikäluokan vag:eissa, kun sinne puskurin ja pellin väliin mahtuu juuri sopivan kokoiset pikkukivet kuluttamaan maalipintaa puhki (tai korin eläessä puskuri hankaa maalin puhki). Varsinkin b6/b7-korissa löytyy monta puskurin/ helman/ ovilistan ym. saumaa mihin aina kiilautuu pikkukiviä. Jos kunnolla tekee niin lokasuojan maalipinta siitä vastekohdasta olisi järkevin suojata jollain kirkkaalla kiveniskuteipillä maalauksen jälkeen.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Taidan laittaa kiveniskuteippiä sinne lokasuojan alareunaan puskurin ja loksun väliin. Audilla korjattiin B8:sta helman pää edestä ja lokasuoka, olivat kanssa laittaneet kiveniskuteippiä. Kiitos vinkistä :)

                                    Huomenna hion kaaret, hapotan ne ja vedän 2K epoksia päälle. Joku muu päivä sitten pintamaalit. Jouset tilasin koossa 200mm 6kg/mm. Oikea pituus KW alustan kanssa takana on 230mm, mutta iskarit on niin pitkällä joutomatkalla ja jousi on löysä. BC Racing alusta on 40mm lyhyemmällä jousella ja iskari on lyhyempi. En voinut laittaa 180mm jousia kun KW:n iskareilla tippuis pois phassa routaheitossa, 220mm jää liian korkeelle jäykän jousen kanssa.. Katotaa kui korkeelle perä nyt sitten jää noiden 200mm korkeisen kanssa.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Takaloksut korjailtu. Hiottu puhtaaks ja vedetty epoksia sisä- ja ulkopuolelle. Sisäpuolelle tulee vielä massaa niin estää kiveniskemien aiheuttamaa ruostumista, sit sisäloksut, helmat ja puskuri taks paikoilleen. Mamasanilta tuli nyt 8kg takajouset sitten kuitenkin, siis ei vahingossa vaan tarkoituksella, parempi oli ottaa jäykät ettei enää raavi kiinni.





                                      Häivytin valkoisen reunasta n. 5cm, lakkailin pokkaukseen asti. Vielä pitää sumuraja vesihioo ja kiillottaa. Huomisen hommia :)

                                      Comment


                                      • #79
                                        Ehtoota. Olen huomannut tässä lähiaikoina, että jäähdytysnestettä katoaa koko ajan pikkuhiljaa ja nostin autoa sitten ylös tarkatellakseni asiaa lähemmin. Sieltähän se kannentiivisteen välistä valuu.. Pientä toivoa pidin ilmassa että vesipumppu varmaan valuttelee vaan sopivasto tiiviteen huulta pitkin. Paskan marjat, tänään kun jakopää oli auki, näkyi selvästi että kannen ja lohkon välistä tulee koneen päästä.

                                        Nyt lähtee sitten tilaukseen yläpään tiivistesarja, ARP pultit, APR Runner Flap Delete kit ja kansi menee plaanaukseen. Voishan sitä pistää Holtsia sisään ja auto kiertoon, ei kuulu kuitenkaan mun tapoihini.

                                        Auton peräkontissa oli ostettaessa 0,5L jäähdytysnestepullo ja löysin edellisen omistajan kirjoittaman keskustelun: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=134254

                                        Kyselin ennen ostoa edelliseltä omistajalta tietoja onko autossa jotain vikoja. Ei kuulemma ollut.. Ei sitten ihan vielä menekään auto myyntiin x)

                                        Asiasta toiseen. 8kg jouset asennettu tänään, auttoi paljon, mutta ei riittävästi. Joko laitan 12kg tilalle, tai etsin samanlaiset vanteet 8,5" leveinä ja 10mm lätty väliin.

                                        Audimiestä koetellaan :D

                                        Comment


                                          #80
                                          Tuo nestevika joka johtui letkusta, on tosiaan 4v vanha juttu ja meillä korjattu.
                                          Sen jälkeen ei ainakaan meille ole kuulunut että olisi nesteitä hävittänyt, omstajan edellisetkin on meillä käyneet huolloissa/ korjauksissa.

                                          Alustaan liittyen, oletko miettinyt miten jousien vaihto vaikuttaa ajettavuuteen ja alustan balanssiin noin yleisesti. Ymmärrän että nyt haetaan sitä ettei raavi kiinni, mutta eikö tuossa kannattaisi kuitenkin ajatella ensimmäisenä että on hyvä ajaa ja jos ei sillä setupilla vanne sovi, niin vanteet vaihtoon.
                                          Viime aikoina kun on seurannut sitä miten ihmiset valitsee alustan, tuntuu ykkösenä olevan se että saa vain mahdollisimman alas ja saa jäykempiä jousia, välittämättä minkälainen auto on oikeasti ajaa. Ja yleensä se ajettavuus on sitten huono, jos vertaa oikeilla mitoilla olevaan alustaan. Osasyynä että tukivarret on aivan väärässä asennossa jne jne...Tämä nyt vain yleisenä ajatteluna aiheesta.
                                          Viimeksi muokannut pulla; 1.8.2018, 11:44.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Juttelin eilen edellisen omistajan kanssa, oli ilmeisesti myös eri S3 8P kyseessä. Jonkun takia oli kuitenkin 0,5L nestepullo varapyöräkotelossa. Paska pulla vaan, omphan kansikin sitten laitettu kuntoon.

                                            Haussa kyseisen vannesarjan 8,5" vanne taakse. 8kg ei oo vielä liian jäykkä ja ajettavuus orggis KW jousion prani huomattavasti, ne oli tolkuttoman löysät. Aloin kanssa pohtimaan että paljon jäykempi alkaa olemaan epämukava ajella. Madallusta mulla ei paljon ole. Vanteet taakse vakiokaarien kanssa vaan liian leveät, 9,5" ET35.

                                            Jos ei löydy 8,5" niin pitää ostaa toiset vanteet. Ei oo päässy polkee vielä x) Vakaajan löysyydessä yks ongelma on se, että toinen puoli kaaressa kiinni ja toinen 8cm kaaresta. Ongelmapaikkoja nimenomaan paikat, jossa toinen puoli osuu kaareen ja toinen ei. Helpoimmalla pääsee kun löytyy 8,5" vanne tai uus sarja :))

                                            Comment


                                            • #82
                                              Voisin uusia vauhtipyörän samalla kun laatikko ja kone on irti, en löydä kuin originaaliosana. Darkside Developmentsiööa 250£ uusi DMF 2.0TFSI DSG malliin, mutta ei kelpaa ässään. Löytyiskö LUK tai Sachs vauhtista jostain? Ebaystakin vaan orggispyöriä 700-900€ akselilla.

                                              Vanne ehdokkaatkin ovat löytyneet, Audin OEM Y-spoke vanteet 8,5x19 koossa. OEM henkee parhaimmillaa niiku tääl poris sanotaa :)

                                              EDITTIÄ: Luk eikä Sachs tarjoa S3:een kaksoismassavauhtista tarvikkeena. Vain OEM osana saa ostettua Audilta. Mahtaako olla mitään eroa normaalin 2.0TFSI DSG:n vauhtikseen? Onko jotain viisaampaa?
                                              Viimeksi muokannut Fromi; 10.8.2018, 15:47.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Tässä kun ässä on niin sanotusti teloillaan ja työn alla eikä ole minkäänlaista tekemistä niin päätin levittää takakaaret, mahtuu se ysipuolikaskin siellä sitten pyörimään eikä kaaret edessä ja takana näytä niin eriparipellistä tehdyiltä. Levitystä kaariin tulee n. 15-20mm, riippuen paljonko RS lokasuojat edesaä ovat A mallia leveämmät. Risassa takalokasuojat eivät ole leveämmät, joten malliesimerkkiä ei ole, eikä myöskään alkuperäisten kaarien ostomahdollisuutta. Tarkoitus on pitäytyä originaalihengessä, ja toteuttaa levitys kahdesta paikasta. Sekä kaaren sisältä, ns. koko lokarin matkalta, että myös hiukan pyöreyttä lisää, jotta sopii etulokasuojien kanssa samaan henkeen. N. 10mm sisältä ja 10mm ulko pelkkää kaarta, eli pullistuu sekä kaari, että kylki. Samaan syssyyn tulee myös RS spoileri. Näyttää sit kokonaisuus hyvältä.

                                                Ei tässä muuten sitten mitään kummempaa ole tapahtunut. Tilipäivää pitänee odotella että saa vauhtista ja muuta osaa tilaukseen. Uudet 19" kesäkummit tuli, mutta en niitä laita paikoilleen ennenkuin on kaaret tehty.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Enskuussa nappaan ässästä tekniikan pois, uutta osaa/korjausta tulee:
                                                  - Kannen plaanaus
                                                  - Kanavien/imusarjan puhdistus
                                                  - Venttiilien hionta
                                                  - Kaikki uudet tiivisteet
                                                  - APR kannenpultit
                                                  - APR intake manifold flap delete kit
                                                  - Uudet männänrenkaat kun kone kerran on auki
                                                  - Kaksoismassavauhtipyörä
                                                  - TFSI punaiset puolat

                                                  Mistä löytyis männänrenkaat järkihintaan? Tatkoitus laittaa uudenmallin renkaat, jotka suunniteltu eri tavalla, ei kuluta öljyä niin paljon, saa koneistamo sovittaa vanhoihin mäntiin jos ne muuten on kunnossa, jos niissä vikaa niin tilaan uudet männät.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Eikös Ässä ole EA113, eli hinhakone ja sitä myöten niillä paremmilla renkailla? Sikäli valiotkin olisi melko ok.

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Multa Mahlen renkaat uudempiin mäntiin 15,50 e/mäntä.
                                                      info@speed-autoteile.fi

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Tehdään Teppo kaupat joko uudemmista tai originaaleista. Laitan YV.

                                                        Joo ässässä on EA113 hihnakone. S3 kuluttaa silti originaalina öljyä jonkinverran, vaikkei varsinaisesti öljysyöppökone olekaan, kanteenkin menee uusiks venttiilinvarren ohjurikumit ja muuut hilppeet. Et ei pahitteeksi ole rempan yhteydessä laittaa uudempia renkaita. Tai uudet orggiarenkaat jos männissä ei oo tarpeeks tilaa uusille renkaille.

                                                        PS. Ässä tulee keväämmällä myyntiin, ostan tilalle vanhempaa harrastuskalustoa :) Arttu jo tarjos S2 Avanttiansa :D

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Just tossa kasasin listan S3 ostoista ja muista ni tässä pientä listaa tekniikasta / alustasta, mitä laitettu / laitetaan joulu- tammikuun aikana.

                                                          Moottori:
                                                          - Kannen plaanaus 0tkm
                                                          - Uudet venttiilinvarren kumit ja kaikki uudet tiivisteet 0tkm
                                                          - Venttiilien hionta 0tkm
                                                          - Kannen pesu
                                                          - Imusarjan puhdistus/pesu karstasta 0tkm
                                                          - APR runner flap delete kit 0tkm
                                                          - Godspeed välijäähy + alumiiniset imu- ja paineputket + silikoni väliputket 4tkm?
                                                          - Uudet männänrenkaat 0tkm
                                                          - Uudet kannen/kiertokankien pultit 0tkm
                                                          - Uusi öljypohja 4tkm?
                                                          - Hoonausasiaa selvitettävä vielä hiukan
                                                          - APR HPFP
                                                          - APR Stage 2+ ohjelma
                                                          - VW Racing intake kit
                                                          - Audi R8 puolat 0tkm
                                                          - Denso Iridium IKH24 tulpat 0tkm
                                                          - Jakopää 0tkm
                                                          - Moniurahihna 0tkm
                                                          - LRK DSG laatikko takuukorjattu 4tkm?
                                                          - Kaksoismassa vauhtipyörä 0tkm
                                                          - Milltek Turbo Back putkisto

                                                          Alusta:
                                                          - Reitetyt/uritetut levyt
                                                          - Yellow stuff palat
                                                          - Alatukivarret etu/taka 0tkm (vasen etu 4tkm)
                                                          - Alapallonivelet 0tkm (vasen 4tkm)
                                                          - KW Variante 1 BC Racing jäykemmillä takajousilla

                                                          Rempan jälkeen alkaa olemaan tekniikka top grade kunnossa. Tämän auton kunnostukseen mennyt vaivaa ja rahaa kyllä hyvin paljon odotettua enemmän, mutta ompahan yks ässä saanut uuden hyvän elämän :)

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Kone nappastu irti vasta äsken. Ollut kaikenlaista muuta tekemistä :D





                                                            APR:n imusarjaläppienpoistosarja jäi pois, johtuen yllättävän kovasta hinnasta APR eurohinnat versus APR jenkkihinnat. Ohjelmointi taas kalliimpaa jos on muut läpät kuin APR. Jos joku haluaa joskus virittää enemmän, niin ei ole iso konkurssi siinä kohtaa laittaa. Kun muutenkin silloin kone otettava pois ja laitettava koneeseen vahvemmat osat.

                                                            Viikonloppuna puran koneen kappaleiksi ja sit ensviikolla saa lähettää kannen laitettavaksi. Eli plaanataan suoraksi ja hiotaan lopuksi, sen lisäksi venttiilit hiotaan kuppeihin.

                                                            Sellasta.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Uteliaisuuttani kysyn millä tapaa ohjelmointi on kalliimpaa mikäli joku muu kuin APR läppädelete kitti ? Mitä "erikoista" niissä apr alumiinipaloissa on vrt. johonkin huomattavasti halvempiin?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X