Kaveri vinkkas AVK:lta mulle huutokaupan ilmoituksen, jossa kaupattiin 2009 vuotista S3 kasipekkaa. Kuvista katselin, ettei kauhean pahaa tälliä ole saanut ja konekin on kuvista katsoen suorassa. Kaveri oli myös paikanpäällä käynyt katsomassa autoa, joten päätin sitten ryhtyä huutelemaan autosta ja kohtuu hintaan se siitä irtosikin. Ajatukset korjauksesta oli kuvien perusteella seuraavanlainen; Keulakehikosta eteenpäin kaikki uusiksi ja uutta runkoaisaa kehiin, turvalaitteiden lisäksi tietty.
Olin ollut vanhaan omistajaan yhteydessä jo aiemmin ennen voittohuutoani, joten tiesin vähän mitä odottaa. Auto on ollut edellisellä omistajalla vähän päälle kolmisen vuotta, ja sitä on todella hyvin pidetty. Huollot ässään on ammattitaidolla hoitanut mm. APR virityksiä, ja asennuksia Helsingissä tekevä JT Carfix.
Auton saavuttua hallille tapahtui kuitenkin pienimuotoinen pettymys. Vaihdelaatikon megatroniican ohjausyksikön suojakotelo oli lytyssä, eikä siinä vielä kaikki, laatikon pohja oli hajalla. Uutta laatikkoa siis etsimään. Sitä etsittiinkin sitten puolitoista viikkoa kissojen ja koirien kanssa sekä kymmenien sähköpostien välityksellä. Itse hoidin etsinnän Jenkeistä, Saksasta, Briteistä, Italiasta, Ruotsista, Suomesta ja Puolasta. Kaveri etsi Venäjältä. Ei mitään..
Loppuenlopuksi yhteen lähettämääni sähköpostiin sain vastauksen, 3950€ takuukorjattu laatikko megatroniican kanssa. Siitä sitten laatikkoa alle, onhan se sentään takuukorjattu hyväkuntoinen laatikko. AVK tuli kuluissa vastaan 950 eurolla, koska autoa ei kunnolla saanut tarkastettua lumimäärän vuoksi. Oli myös niin merkittävä asia, että olisi pitänyt lukea vauriokuvauksessa.
Auton tekniset speksit:
Audi S3 8P 2009 S-tronic
Varusteita:
- Lasikatto
- Vakkari
- Audi Navigation Plus
- High Beam Assist
- Auto Dimming Mirror
- Parkkitutkat edessä ja takana
- Magnetic Ride (korvattu KW Variante 1 Magnetic Ride Cancellation kit)
Viritykset:
- Milltek Turbo Back putkisto
- HPFP
- Volkswagen Racing intake
- APR stage 2+
- APR S-Tronic TCU Upgrade
Auton kun saan käyntikuntoon ja turvalaitteet/kojelaudan vaihdettua niin vien sen peltisepälle. Runkoaisan korjaus pitää tehdä valmistajan ohjeiden mukaisesti, sekä suorittaa tarvittavat tarkastukset ja mittaukset, ne ei ole mun heiniä.
Tässä pari kuvaa. Loppuviikosta tulee lisää kuvia kun pääsen tervehdyttyäni autoon käsiksi.
Sitten kaipaan vastauksia mieltäni askarruttavaan kysymykseen. Onko ns. auton arvoa laskeva tekijä kasata keulaan RS3 orggis osat? Mieleni tekisi, mutta mietin myös vaikuttaako negatiivisesti auton arvoon, alkuperäinenhän tämä ei tietysti ole muutenkaan.
Olin ollut vanhaan omistajaan yhteydessä jo aiemmin ennen voittohuutoani, joten tiesin vähän mitä odottaa. Auto on ollut edellisellä omistajalla vähän päälle kolmisen vuotta, ja sitä on todella hyvin pidetty. Huollot ässään on ammattitaidolla hoitanut mm. APR virityksiä, ja asennuksia Helsingissä tekevä JT Carfix.
Auton saavuttua hallille tapahtui kuitenkin pienimuotoinen pettymys. Vaihdelaatikon megatroniican ohjausyksikön suojakotelo oli lytyssä, eikä siinä vielä kaikki, laatikon pohja oli hajalla. Uutta laatikkoa siis etsimään. Sitä etsittiinkin sitten puolitoista viikkoa kissojen ja koirien kanssa sekä kymmenien sähköpostien välityksellä. Itse hoidin etsinnän Jenkeistä, Saksasta, Briteistä, Italiasta, Ruotsista, Suomesta ja Puolasta. Kaveri etsi Venäjältä. Ei mitään..
Loppuenlopuksi yhteen lähettämääni sähköpostiin sain vastauksen, 3950€ takuukorjattu laatikko megatroniican kanssa. Siitä sitten laatikkoa alle, onhan se sentään takuukorjattu hyväkuntoinen laatikko. AVK tuli kuluissa vastaan 950 eurolla, koska autoa ei kunnolla saanut tarkastettua lumimäärän vuoksi. Oli myös niin merkittävä asia, että olisi pitänyt lukea vauriokuvauksessa.
Auton tekniset speksit:
Audi S3 8P 2009 S-tronic
Varusteita:
- Lasikatto
- Vakkari
- Audi Navigation Plus
- High Beam Assist
- Auto Dimming Mirror
- Parkkitutkat edessä ja takana
- Magnetic Ride (korvattu KW Variante 1 Magnetic Ride Cancellation kit)
Viritykset:
- Milltek Turbo Back putkisto
- HPFP
- Volkswagen Racing intake
- APR stage 2+
- APR S-Tronic TCU Upgrade
Auton kun saan käyntikuntoon ja turvalaitteet/kojelaudan vaihdettua niin vien sen peltisepälle. Runkoaisan korjaus pitää tehdä valmistajan ohjeiden mukaisesti, sekä suorittaa tarvittavat tarkastukset ja mittaukset, ne ei ole mun heiniä.
Tässä pari kuvaa. Loppuviikosta tulee lisää kuvia kun pääsen tervehdyttyäni autoon käsiksi.
Sitten kaipaan vastauksia mieltäni askarruttavaan kysymykseen. Onko ns. auton arvoa laskeva tekijä kasata keulaan RS3 orggis osat? Mieleni tekisi, mutta mietin myös vaikuttaako negatiivisesti auton arvoon, alkuperäinenhän tämä ei tietysti ole muutenkaan.
Comment