No tehdäänpä tästäkin kertomus, vaikka projekti on melko vaatimatonta luokkaa.
Kyseessä on siis 2001 vuosimallin A3 quattro 1.8T koneella (ARX). Tämä tuli hankittua reilu vuosi sitten, pääasiallisesti ihan käyttökulkineeksi, mutta sillä taka-ajatuksella, että ehtiessään voisi myös hiukan harrastellakin. Koitin etsiä mahdollisimman ruosteettoman yksilön, mutta niinhän tässäkin jo etuovien alareunat kukkii...
Jonkun aikaa menikin sujuvasti ihan vaan normaaleja huoltoja ja kuluvien osien uusimisia tehdessä. Samalla kuitenkin pohdiskelin jonkinlaista päivitystä koneen puolelle. Kun kyseessä tosiaan on käyttöpeli, jolla pitäisi päästä kulkemaan suhteellisen säännöllisesti, niin päätin pitää suunnitelmat maltillisina. Käytännössä siis vaan sen verran tehoja, ettei tarvitse konetta alkaa aukomaan. Käyttöominaisuudetkaan ei saisi liiaksi kärsiä, telakka-aika pitäisi pystyä rajaamaan säälliseksi ja mielellään katsastuksissakaan ei saisi tulla isompia ongelmia. Eli siis tuollainen normaali turbon ja muiden oheishilujen päivitys.
Kyseessä on siis 2001 vuosimallin A3 quattro 1.8T koneella (ARX). Tämä tuli hankittua reilu vuosi sitten, pääasiallisesti ihan käyttökulkineeksi, mutta sillä taka-ajatuksella, että ehtiessään voisi myös hiukan harrastellakin. Koitin etsiä mahdollisimman ruosteettoman yksilön, mutta niinhän tässäkin jo etuovien alareunat kukkii...
Jonkun aikaa menikin sujuvasti ihan vaan normaaleja huoltoja ja kuluvien osien uusimisia tehdessä. Samalla kuitenkin pohdiskelin jonkinlaista päivitystä koneen puolelle. Kun kyseessä tosiaan on käyttöpeli, jolla pitäisi päästä kulkemaan suhteellisen säännöllisesti, niin päätin pitää suunnitelmat maltillisina. Käytännössä siis vaan sen verran tehoja, ettei tarvitse konetta alkaa aukomaan. Käyttöominaisuudetkaan ei saisi liiaksi kärsiä, telakka-aika pitäisi pystyä rajaamaan säälliseksi ja mielellään katsastuksissakaan ei saisi tulla isompia ongelmia. Eli siis tuollainen normaali turbon ja muiden oheishilujen päivitys.
Comment