Joo, eikä sillä esijännityksen säädöllä tee mitään.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Haapakosken Voimalaitos
Collapse
X
-
Se missä KW on onnistunut, on ratatyyppisten ratkaisujen tuominen kadulle. Jotta tuollainen lineaarinen lyhyemmällä joustolla oleva jousi saadaan toimimaan siedetttävästi/hyvin suomalaisilla teillä, tarvitaan iskarin sisuksiin muutakin kuin yksinkertainen säädettävä reikä öljynvirtaukselle.
Comment
-
Eikös ne KW:n coilover jouset oo useimmiten progressiivisia eikä lineaarisia?
Comment
-
Noita apujousiakin on erilaisia. On ihan kunnon lisäjousta, jolla voi periaatteessa vaikuttaa siihen, miten kovalta alusta tuntuu töyssyissä ja kuopissa. Siinä tulee sitten jousitukseen vaan semmonen ilmiö, että jäykyys muuttuu melko nopeasti, kun pikkujousi on pelattu pois ja siirrytään ison jousen puolelle. oon mä silti tuollaisia ajatellut kokeilla. Nyt pääjousena 8"/250lbs ja ajattelin laittaa lyhyet 200lbs lisäjouset. Sitten on tosiaan noita apujousia. Progressiivisien jousten hyvyydestä en ole coilovereiden yhteydessä löytänyt kauheesti hyvää palautetta. Toisaalta tekis mieli koittaa 10" 220lbs jousta. Kyllä siinä aikansa menee, että noi saa kohdalleen ja nyt jo maksuhalukkuus on noussut valmiin paketin suhteen. Onneks ei oo kiire.
Comment
-
Eilen irrottelin viimesiä osia koneen ympäriltä että sais nostaa patin pois. Pitää toisestaki autosta nostaa kone pois nii samalla se tästäki lähtee tässä lähiaikoina. Oikeen moottoripukinki kävin ostamassa tälle.
Vähän nuo muut harrasteet vieny ajan. Kelkka, mersu ja "offi-isuzu"
Vois mersustaki joskus tarinoida kun menee otsikon alle ja siinäki 20vt 5cyl.
Comment
-
Audista kone nostettu pukkiin muitten hommien ohella. En vielä kerennyt aukomaan.
Mersulla kävin varttimailia yrittämässä. Ihan täysin onnistunutta vetoa ei tullut, parhaassa lähdössä 60ft 2.0 oli kone niin kuuma että puutui itse vedossa. 13.8 paras aika mutta teoriassa 13.5 olisi mahdollinen. Ihan ok vanhalle taksille. Siihenkin uusi syöttöpumppu ja siirtopumppu odottelisi asennusta. Pääsee tehoissa uusille sataluvuille ja luultavasti vaihdelaatikon tuhoon.
Comment
-
Iltavuoro purki konetta ja käytti veivejä auki.
Kakkosessa ja nelosessä vähän naarmua. Ykkösessä ja vitosessa laakerissa ihan olematon naarmu.
Kolmosessa enemmän jälkeä. Laakeriliuskat menettäneet muotoaan, tiukemmalla kurvilla vapaana kuin vastakappale. Kuitenkaan ei olleet päällekkäin ja sputteri laakeri oli veivin puolella. Kampuran kaulalla ei kynnellä tuntuvia naarmuja missään.
Kuvat järjestyksessä 2,3,4
Mitä raati mieltä?
Comment
-
Taas sai Audillekkin annettua vähän huomiota ja kone purettu loppuun. Kansipahvin kohdalta löytyi normal katastrof tai ainakin läheltä liipannut. 4-5 välistä kaksi lohkon puoleista liuskaa sulaneet ja kaikkien pyttyjen välistä on puhaltanut läpi. Mitään peruuttamatonta ei näyttäisi olleen tapahtuneen missään päin konetta.
Aikaisemmassa viestissä mainittuun Mersun viritykseen liittyen vaihdelaatikosta katosi vaihde heti ensimmäisellä kiihdytyksellä uusilla osilla ja säätö vähän jo sielläpäin. Jos se 400 alkaisi olemaan naftallakin rikki. Pitää ensikevääksi saada penkkiin.
Comment
-
Hommat edenneet jonkin verran. Pitää parempi raportti kirjotella jossain välissä.
Tähän väliin kuitenkin imusarja kyssäri, sopiiko kaikista 20v vitoskoneista imusarjan laipat kanteen ja kaasuläppään? Aihiota siis etsimässä mistä saisi laipat yms. Vai pitääkö olla AAN 3B ABY tai ADU sarja minkä teurastaa?
Comment
-
Joo, moottorin osat kävivät koneistamolla kierroksen. Lohkoon kevyt hooni ja tasopinnan oikaisu. Kanteen tasopinnan oikaisu, pakovenoille koneistettiin istukat kun olivat vuotaneet ja venavarren kumit uusiksi. Kampi oli pysynyt kauloilta mitoissaa ja selvisi kiillotuksella, mutta oli syystä tai toisesta mutkalla. Se kuitenkin vielä oikesi
Moottoriin alkaisi osat olemaan tallissa, kannen arp-pultteja lukuunottamatta. Nyt pitäisi vaan pata niputtaa, hakea vielä uusi kytkinlevy ja nakata pannu pirttiin niin pääsisi kaveri askartelemaan uutta imusarjaa.
Välimainintana, mersukin tuli käytettyä penkissä 442hp 590nm. Riittänee toistaiseksi vanhaan taksiin.
Comment
-
Taas on vettä virrannut voimalaitoksilla. Tätäkin hitaasti naputellut eteenpäin ja osia haalinut nurkat täyteen. Etuvetareiden ulommat nivele oikeastaan ainut osapuute enää, jos jollakin on autodocille linkki niveliin niin otetaan ilolla vastaan.
Raakamotti aikalailla nipussa ja nokkien ajoituksia pähkäillyt, nyt siis 7A pako ja vakio pako imuna. Muistiinpanot hävinneet mutta muistikuva oli että ~110 huipuilla olisi kohillaan. Saa tarkentaa jos tietää.
Imusarjaa myös alettu hahmottelemaan. Kyllä tää vielä joskus käy.
Comment
-
Comment