Tervehdys kaikille, pitkään olen miettinyt ilkeänkö omasta autosta alkaa topikin tynkää vääntämään, mutta yritetään.
Auton historiasta sen verran, että ollut uutena Joensuun Laakkosen esittelyautona, jonka jälkeen ollut parilla yksityisellä henkilöllä. Ensikerran auton näin -13, mutta silloin eivät pelimerkkini vielä riittäneet auton ostoon, mutta onneksi kaksi vuotta myöhemmin riittivät. Kyseessä siis -07 1.8TQ A4 sedan. Ostaessa mittarissa oli karvan yli 100 000. Varusteina mainittakoon:
- Sline
- Sportnahat (Harmaa/musta)
- Boset
- Vakkari
- Xenonit
- 4x s.lasit jne. muut perusvarusteet
Ostokunnosta en laita kuvaa, koska jokainen tietää miltä vakio B7 näyttää S-line paketilla. Ensimmäisenä iltana lähtivät lätkät kontista, korkit vaihtuivat konetilaan R8:n ja Porschen valmisteisiin ja TT:n taustapeili löysi samalla paikkansa. Seuraavaksi vaihtuivat vanteet edellisestä autosta ylimääräiseksi jääneisiin Flat Fiveihin.
Alun perin autoon piti tulla madallusjouset, mutta alustaksi valikoitui BC Racingin BR custom alusta. Ennen alustan ostoa tilasin Black Editionin maskin sekä Lamin-X:t uusiin umpioihin. Alkukeväästä auto näytti tältä:
Hypätään ajassa loppukesään 2016. Vannepeli kävi kuumana useaan kertaan ja lopulta toukokuussa löytyi sopivat vanteet omaan silmää. Vanteiksi valikoituivat BBS LeMansit. Kesän aikana keulaan päivitettiin uusi Black Editionin maski ilman defan reikää, USA- tausta sekä pari Cupran lippaa.. :D Sisustamuutokset olivat pieniä, vain RS4:n hiilikuitulistat ja RS4:n ratti löysivät kabiinista paikkansa.
Tulevaan talveen varauduttiin alustamuutoksilla. Alla ollut Bc Racingin BR vaihtui H&R -45mm madallusjousiin ja madaltaviin jousilautasiin. Erittäin loistava kombo, en voi kuin suositella kaikille. Perä olisi saanut olla ehkä himpun matalemmalla. Talvivanteiksi valikoituivat Rotiform Nuet 9,5x18. Talven aikana oikeastaan vain ajettiin, jonka Ville Järvenpää onnistui taltioimaan loistavasti:
Edellisenä kesänä päätin, että autossa on ilma-alusta seuraavana kesänä, joten tuumasta toimeen ja G.A.S merkkinen alusta ostoslistalle. Venttiilit, kompuran, säiliön jne. hommasin osan Lowtoysin kautta ja osan käytettynä. Itse asennus näin jälkikäteen erittäin suoraviivainen homma, mutta ensimäistä kertaa tehdessä homma oli hitaan puoleista..
Ilma-alustan takia myös korille oli tehtävä jotain. Alun perin etsin DTM version autoa, mutta sellaista ei sopivaa ollut, joten DTM konversio voisi olla tässä tapauksessa toimiva. Pari iltaa selailin nettiä ja etsiskelin varaosanumeroita. Puskureita olin eBaystä etsinyt sivusilmällä jo elokuusta lähtien, mutta kaikki olivat joko rikki, ylihintaisia tai muuten vain p**koja. Päädyin tilaamaan puskurit paikallisen jälleenmyyjän kautta ja helmat tulivat Slamitin kautta. Tämän lisäksi etupuskuri vaati maskin, ritilät ja tuon s**tanan kalliin etulipan. Kaikki muut tilattiin Laakkoselta paitsi maski, koska siihen allekirjoittaneella oli muuta suunnitteilla. Maskiksi valikoitui OEM RS4 hunajakenno, jota lyhennettiin ja siihen liitettiin normaalimallin maskin alaosa. Maskin kruunasi USA- tausta.
Toukokuussa auto toimitettiin Autotalo Laakkoselle maalaukseen ja takakaarien korjaukseen. Työnjäljestä erittäin suuri hatun nosto siihen suuntaan. Tämän jälkeen auton niputus ja vannepeli uudestaan käyntiin. Jääratapäivillä ostin foorumilaiselta uudet LM:t autoon, mutta ne olivat auttamatta liian pienet tähän koppaan. Seuraavana FB ilmoituksen kautta Briteistä VW:n Savannahit tulemaan tontille. Nämä muistaakseni laitettiin juhannusviikolla alle. Vanteet istuivat autoon, mutta joku tökki silti. Onnekseni eräs foorumilainen halusi vaihtaa LM:t S5:n Rotoreihin, joten mieluiset vanteet saatiin alle. Savannahit päädyin myymään kaverille.
Vannepuljauksien jälkeen takakontin päälle löytyi DTM:stä tuttu hiilikuitu lippa. Samalla teippautin ikkunalistat mustiksi, koska ei tuo hopea oikein enää palvellut auton ulkonäköä. Muita suurempia muutoksia ei tullut enää loppukautena muistaakseni tehtyä.. :D
Paneudutaan tässä vaiheessa sisustaan. Sisällä oli alkujaan 3-puolainen nahkaratti, joka vaihtui Audi Sportin/RS4 rattiin syyskuussa 2016. Elokuussa ostin foorumilaiselta hiilikuitu listasarjan, joka muutti sisustaa todella paljon. Harmikseni jouduin lisäksi ostamaan manuaaliin sopivan vaihdekepinympäryksen, mutta olisihan se ollut orpo ilman sitä. Marraskuussa lähes vuoden etsinnän jälkeen löytyi musta sisäkatto, joka vaihdettiin heti paikalleen. Kuljetuksessa kattoon oli tullut vaurio, eli sisävalon luonta roikkui verhous. Päädyin vaihtamaan elokuussa 2017 uuden mustan verhoilun paikalleen.
Navi autosta puuttui, joten senkin ostin foorumilaiselta muistaakseni helmikuussa 2017. Samassa rytäkässä vedin auxin hanskalokeron taakse. Keväällä 2017 turvavyöt lähtivät Turvavyot.fin vaihtamaan väriä mustasta punaiseksi. Erittäin hyvä muutos, ehdottomasti yksi mieluisimmista mitä autoon olen tehnyt. Tänä syksynä auton sisusta pisteen iin päälle, kun paikalleen löysivät RS4:n Wingbackit. Nämä löytyivät Ruotsista Instagramin kautta.
Seuraavaksi paneudutaan tekniikka, josta tällä hetkellä ei vielä kauheasti kerrottavaa. Tekniikka tällä hetkellä lähes vakio. Ohjelmoitu kyllä ja k04 ahdin + pakosarja vaihdettu. Suuttimet ja tuplavälijäähyt odottavat asennusta sekä S4:n jarrut EBC:n osilla.
Ensi kaudeksi olisi suunnitelmissa jatkaa hieman tuota "urheilufiilistä" teippaulujen muodossa sekä hieroa muutamat pienet virheet kuntoon. Päivitän lisää jahka hommat etenee. Alla muutama random kuva sekä linkki, josta pääsee ihmettelemään kuvia parin vuoden ajalta.http://sudee.kuvat.fi/kuvat/Autojutt...ot/Audi+A4+B7/
Auton historiasta sen verran, että ollut uutena Joensuun Laakkosen esittelyautona, jonka jälkeen ollut parilla yksityisellä henkilöllä. Ensikerran auton näin -13, mutta silloin eivät pelimerkkini vielä riittäneet auton ostoon, mutta onneksi kaksi vuotta myöhemmin riittivät. Kyseessä siis -07 1.8TQ A4 sedan. Ostaessa mittarissa oli karvan yli 100 000. Varusteina mainittakoon:
- Sline
- Sportnahat (Harmaa/musta)
- Boset
- Vakkari
- Xenonit
- 4x s.lasit jne. muut perusvarusteet
Ostokunnosta en laita kuvaa, koska jokainen tietää miltä vakio B7 näyttää S-line paketilla. Ensimmäisenä iltana lähtivät lätkät kontista, korkit vaihtuivat konetilaan R8:n ja Porschen valmisteisiin ja TT:n taustapeili löysi samalla paikkansa. Seuraavaksi vaihtuivat vanteet edellisestä autosta ylimääräiseksi jääneisiin Flat Fiveihin.
Alun perin autoon piti tulla madallusjouset, mutta alustaksi valikoitui BC Racingin BR custom alusta. Ennen alustan ostoa tilasin Black Editionin maskin sekä Lamin-X:t uusiin umpioihin. Alkukeväästä auto näytti tältä:
Hypätään ajassa loppukesään 2016. Vannepeli kävi kuumana useaan kertaan ja lopulta toukokuussa löytyi sopivat vanteet omaan silmää. Vanteiksi valikoituivat BBS LeMansit. Kesän aikana keulaan päivitettiin uusi Black Editionin maski ilman defan reikää, USA- tausta sekä pari Cupran lippaa.. :D Sisustamuutokset olivat pieniä, vain RS4:n hiilikuitulistat ja RS4:n ratti löysivät kabiinista paikkansa.
Tulevaan talveen varauduttiin alustamuutoksilla. Alla ollut Bc Racingin BR vaihtui H&R -45mm madallusjousiin ja madaltaviin jousilautasiin. Erittäin loistava kombo, en voi kuin suositella kaikille. Perä olisi saanut olla ehkä himpun matalemmalla. Talvivanteiksi valikoituivat Rotiform Nuet 9,5x18. Talven aikana oikeastaan vain ajettiin, jonka Ville Järvenpää onnistui taltioimaan loistavasti:
Edellisenä kesänä päätin, että autossa on ilma-alusta seuraavana kesänä, joten tuumasta toimeen ja G.A.S merkkinen alusta ostoslistalle. Venttiilit, kompuran, säiliön jne. hommasin osan Lowtoysin kautta ja osan käytettynä. Itse asennus näin jälkikäteen erittäin suoraviivainen homma, mutta ensimäistä kertaa tehdessä homma oli hitaan puoleista..
Ilma-alustan takia myös korille oli tehtävä jotain. Alun perin etsin DTM version autoa, mutta sellaista ei sopivaa ollut, joten DTM konversio voisi olla tässä tapauksessa toimiva. Pari iltaa selailin nettiä ja etsiskelin varaosanumeroita. Puskureita olin eBaystä etsinyt sivusilmällä jo elokuusta lähtien, mutta kaikki olivat joko rikki, ylihintaisia tai muuten vain p**koja. Päädyin tilaamaan puskurit paikallisen jälleenmyyjän kautta ja helmat tulivat Slamitin kautta. Tämän lisäksi etupuskuri vaati maskin, ritilät ja tuon s**tanan kalliin etulipan. Kaikki muut tilattiin Laakkoselta paitsi maski, koska siihen allekirjoittaneella oli muuta suunnitteilla. Maskiksi valikoitui OEM RS4 hunajakenno, jota lyhennettiin ja siihen liitettiin normaalimallin maskin alaosa. Maskin kruunasi USA- tausta.
Toukokuussa auto toimitettiin Autotalo Laakkoselle maalaukseen ja takakaarien korjaukseen. Työnjäljestä erittäin suuri hatun nosto siihen suuntaan. Tämän jälkeen auton niputus ja vannepeli uudestaan käyntiin. Jääratapäivillä ostin foorumilaiselta uudet LM:t autoon, mutta ne olivat auttamatta liian pienet tähän koppaan. Seuraavana FB ilmoituksen kautta Briteistä VW:n Savannahit tulemaan tontille. Nämä muistaakseni laitettiin juhannusviikolla alle. Vanteet istuivat autoon, mutta joku tökki silti. Onnekseni eräs foorumilainen halusi vaihtaa LM:t S5:n Rotoreihin, joten mieluiset vanteet saatiin alle. Savannahit päädyin myymään kaverille.
Vannepuljauksien jälkeen takakontin päälle löytyi DTM:stä tuttu hiilikuitu lippa. Samalla teippautin ikkunalistat mustiksi, koska ei tuo hopea oikein enää palvellut auton ulkonäköä. Muita suurempia muutoksia ei tullut enää loppukautena muistaakseni tehtyä.. :D
Paneudutaan tässä vaiheessa sisustaan. Sisällä oli alkujaan 3-puolainen nahkaratti, joka vaihtui Audi Sportin/RS4 rattiin syyskuussa 2016. Elokuussa ostin foorumilaiselta hiilikuitu listasarjan, joka muutti sisustaa todella paljon. Harmikseni jouduin lisäksi ostamaan manuaaliin sopivan vaihdekepinympäryksen, mutta olisihan se ollut orpo ilman sitä. Marraskuussa lähes vuoden etsinnän jälkeen löytyi musta sisäkatto, joka vaihdettiin heti paikalleen. Kuljetuksessa kattoon oli tullut vaurio, eli sisävalon luonta roikkui verhous. Päädyin vaihtamaan elokuussa 2017 uuden mustan verhoilun paikalleen.
Navi autosta puuttui, joten senkin ostin foorumilaiselta muistaakseni helmikuussa 2017. Samassa rytäkässä vedin auxin hanskalokeron taakse. Keväällä 2017 turvavyöt lähtivät Turvavyot.fin vaihtamaan väriä mustasta punaiseksi. Erittäin hyvä muutos, ehdottomasti yksi mieluisimmista mitä autoon olen tehnyt. Tänä syksynä auton sisusta pisteen iin päälle, kun paikalleen löysivät RS4:n Wingbackit. Nämä löytyivät Ruotsista Instagramin kautta.
Seuraavaksi paneudutaan tekniikka, josta tällä hetkellä ei vielä kauheasti kerrottavaa. Tekniikka tällä hetkellä lähes vakio. Ohjelmoitu kyllä ja k04 ahdin + pakosarja vaihdettu. Suuttimet ja tuplavälijäähyt odottavat asennusta sekä S4:n jarrut EBC:n osilla.
Ensi kaudeksi olisi suunnitelmissa jatkaa hieman tuota "urheilufiilistä" teippaulujen muodossa sekä hieroa muutamat pienet virheet kuntoon. Päivitän lisää jahka hommat etenee. Alla muutama random kuva sekä linkki, josta pääsee ihmettelemään kuvia parin vuoden ajalta.http://sudee.kuvat.fi/kuvat/Autojutt...ot/Audi+A4+B7/
Comment