Hellurei! Talven saapuessa jääpi aikaa runoilla tekemisistä, joten kokeillaanpa.
Elikkäs kohteena monelle tältä foorumilta ennestään tuttu auto.
Ainakin Dumo:n ja MikaSS:än omistuksessa tämä on ollut aiemmin. Saalastin jälkeen vielä Saaren Mikolla.
Paljon oli autoa edellisten toimesta puuhattu, ja melkoisesti olisi vielä puuhattavaa.
Tässähän oli jo minulle tullessa mm:
-Borg Warner EFR6758 -ahdin
-H -profiili -kanget
-Mahle ylikoko männät
-550 suuttimet
-Omatuotantoputkisto
-TT 225 MAF
-Porkkiksen tekemä softa, lie monesko versio
Ostin auton "ahdinvikaisena". Toisinsanoen ahdin vuoti öljyä suht reilusti läpi.
Ensimmäinen askare olikin ahdin FinTurbolle. Uusi powercore ja siihen loppui kärytys.
Vaan eipä se vieläkään menohaluillaan tyydyttänyt. Siinä kohden aloin ymmärtämään paljonko tähän saisi rahaa työntää, jotta saisin tästä mieleisen. Tarkoitus oli kuitenkin toimittaa talvi/käyttöauton virkaa.
Tässä kohden laitoin jo tuotteen tarjolle nettiautoon. Olisko se viikon päivät siellä ehtinyt olla tarjolla, kunnes totesin että jaa. Kokeillaanpa mitä tästä saadaan aikaan.
Ensimmäinen prioriteetti olisi saada tästä lisää tehoa, kuitenkin perusmoottori lisäyksen kestäisi ja ahtimellakin pitäisi olla vielä annettavaa.
Joten. Ensimmäisenä leikkuupöydälle pääsi ahtoputket + välijäähdytin.
Romukoppaan lensi kasa epämääräisiä supistesilikooneja, alumiiniputkia, vakio ahtoputkia ja "pienehkö" kiinakuuleri.
Tilalle askarreltiin do88:lta tulleista alumiineista siistit ja yhtenäiset putket. Tässä yhteydessä keulalle löytyi suht iso 600x300x76 kenno.
Tilaahan tuolle piti tehdä leikkelemällä turvapuskuria, puskuria ja ilmastointikin tuosta lähti.
![](https://jollaksenile.kuvat.fi/kuvat/22835587_10155747050672296_469803460_n.jpg?img=smaller)
Tähän väliin mitään fiksumpia kuvia ei noista löydy, täytyypä muistaa ottaa.
Jaa, tuossa vielä yksi. Suht fiksusti sai ritilöiden taakse piiloon:
![](https://jollaksenile.kuvat.fi/kuvat/22901555_10155747050692296_1525190265_n%20%281%29.jpg?img=smaller)
Tosiaan, myös autossa ollut jokseenkin kärsinyt s-line puskuri vaihtui s4 puskimeen.
Noin, sitten oli vuorossa lisää osahankintoja matkalla kohti haluttuja tehoja.
-Nokiksi tuli CatCams 1013653
-Suuttimiksi 1000cc
-2.7:n maffi, myös imuputki tuli tehtyä uusiksi. Toteutus tapahtui taas do88 -tuotteilla. Ahtimelle "cobra" -putki, alumiinia, silikonit ja autossa olut K&N.
-Bensalinjat tuohon tuli myös Porkkiksen neuvosta hankittua. Luovuttaja autona b6 ALT -koneinen yksilö.
Nokat meni paikalleen uuden ketjun + kiristäjän (ilman vvt:tä), hihnan, vesipumpun, termarin, tiivisteiden ja tulppien kanssa. (Pasi:lle kiitos vielä nokkajeesistä)
Melkolailla näiden jälkeen käynti Lappeenrannassa (tuli tosin käytyä kertaalleen välissäkin, hakemassa ecuun softa noille isommille suuttimille).
Säädöt meni "ihan kivasti". Kunnes päästiin siihen vaiheeseen, että tuo alkoi jo kuulostaa veikeältä.
2 Baria ahtoja, ja kytkin päätti ettei enempää. (tarkoitus oli kuitenkin jatkaa vielä e85:lla)
No, eipä siinä. Kotia kohti ja seuraavana päivänä kytkinkyselyä. Siinä samassa tuli myös päätös vaihteiston vaihtamisesta 6 -loviseen. Ei sitä montaa kertaa jumpata, kerralla kuntoon.
Puheluiden ja viestien jälkeen setti suht selvillä.
Hammulta löytyi 01e + kardaani + perä + vivustot B6 1.9tdistä.
Kytkin oli autoracingilla hyllyssä. Sachs Sre "707" + nelilapanen jousitettu sintterilevy. Tarkoitus kyllä oli laittaa orgaaninen, mutta ei tässä nyt kerkeä venailemaan. Jos jotain halutaan tehdä niin se tehdään heti.
Samalla tilasin myös CoolerWorxin shifterin ja Sahlmannilta perään uretaanipuslaa.
Tarkoitus olisi noita lähteä jumppaamaan paikalleen huomenissa.
Parin viikon päästä jatketaan softan parissa, ja toivottavasti nyt sillon päästäisiin viinahommiin.
Tuli myös hankittua konehuoneeseen 044 ja Nuutiselta sille virranohjausmötikkä.
Tankissahan tuossa oli jo ennestään 040.
Näillä eteenpäin tekniikkapuolella.
Sitten muutama sana ulkopuolesta.
Korihan tuossa oli suht rujo, tai omaan silmään ehkä jo tosi rujo.
Joten pientä siistimistä:
![](https://jollaksenile.kuvat.fi/kuvat/22882137_10155747050667296_1723205967_o.jpg?img=smaller)
![](https://jollaksenile.kuvat.fi/kuvat/22854883_10155747050682296_479870181_n.jpg?img=smaller)
Ruosteita piiloon, epoksia ja hinkkaväriä perään. Apparinovessa listan kohdalla on paha paise, ostin ruosteettoman oven korjaukseksi.
Tällaisena auto pääsee hoviteipparin käsittelyyn ensiviikolla.
Laitan kuvia sitten, kun saapi jotain aikaan. Säilyy hurja jännitys.
Cupra -lippa tuli tottakai hankittua s4 puskurin jatkeeksi. Myös sellaiset lipare -helmat laitoin ebaystä tulemaan.
Yhet 18" avukset tuli juuri hankittua, ne saavat varmaan toimittaa ainakin talvivanteiden virkaa.
Paljonpa sitä tuli runoiltua. Toivottavasti oli edes suhteellisen luettavaa tekstiä, ja tulevaisuuden touhuilut tuli pohjustettua kohtalaisesti.
Kivaa viikonloppua!
Elikkäs kohteena monelle tältä foorumilta ennestään tuttu auto.
Ainakin Dumo:n ja MikaSS:än omistuksessa tämä on ollut aiemmin. Saalastin jälkeen vielä Saaren Mikolla.
Paljon oli autoa edellisten toimesta puuhattu, ja melkoisesti olisi vielä puuhattavaa.
Tässähän oli jo minulle tullessa mm:
-Borg Warner EFR6758 -ahdin
-H -profiili -kanget
-Mahle ylikoko männät
-550 suuttimet
-Omatuotantoputkisto
-TT 225 MAF
-Porkkiksen tekemä softa, lie monesko versio
Ostin auton "ahdinvikaisena". Toisinsanoen ahdin vuoti öljyä suht reilusti läpi.
Ensimmäinen askare olikin ahdin FinTurbolle. Uusi powercore ja siihen loppui kärytys.
Vaan eipä se vieläkään menohaluillaan tyydyttänyt. Siinä kohden aloin ymmärtämään paljonko tähän saisi rahaa työntää, jotta saisin tästä mieleisen. Tarkoitus oli kuitenkin toimittaa talvi/käyttöauton virkaa.
Tässä kohden laitoin jo tuotteen tarjolle nettiautoon. Olisko se viikon päivät siellä ehtinyt olla tarjolla, kunnes totesin että jaa. Kokeillaanpa mitä tästä saadaan aikaan.
Ensimmäinen prioriteetti olisi saada tästä lisää tehoa, kuitenkin perusmoottori lisäyksen kestäisi ja ahtimellakin pitäisi olla vielä annettavaa.
Joten. Ensimmäisenä leikkuupöydälle pääsi ahtoputket + välijäähdytin.
Romukoppaan lensi kasa epämääräisiä supistesilikooneja, alumiiniputkia, vakio ahtoputkia ja "pienehkö" kiinakuuleri.
Tilalle askarreltiin do88:lta tulleista alumiineista siistit ja yhtenäiset putket. Tässä yhteydessä keulalle löytyi suht iso 600x300x76 kenno.
Tilaahan tuolle piti tehdä leikkelemällä turvapuskuria, puskuria ja ilmastointikin tuosta lähti.
![](https://jollaksenile.kuvat.fi/kuvat/22835587_10155747050672296_469803460_n.jpg?img=smaller)
Tähän väliin mitään fiksumpia kuvia ei noista löydy, täytyypä muistaa ottaa.
Jaa, tuossa vielä yksi. Suht fiksusti sai ritilöiden taakse piiloon:
![](https://jollaksenile.kuvat.fi/kuvat/22901555_10155747050692296_1525190265_n%20%281%29.jpg?img=smaller)
Tosiaan, myös autossa ollut jokseenkin kärsinyt s-line puskuri vaihtui s4 puskimeen.
Noin, sitten oli vuorossa lisää osahankintoja matkalla kohti haluttuja tehoja.
-Nokiksi tuli CatCams 1013653
-Suuttimiksi 1000cc
-2.7:n maffi, myös imuputki tuli tehtyä uusiksi. Toteutus tapahtui taas do88 -tuotteilla. Ahtimelle "cobra" -putki, alumiinia, silikonit ja autossa olut K&N.
-Bensalinjat tuohon tuli myös Porkkiksen neuvosta hankittua. Luovuttaja autona b6 ALT -koneinen yksilö.
Nokat meni paikalleen uuden ketjun + kiristäjän (ilman vvt:tä), hihnan, vesipumpun, termarin, tiivisteiden ja tulppien kanssa. (Pasi:lle kiitos vielä nokkajeesistä)
Melkolailla näiden jälkeen käynti Lappeenrannassa (tuli tosin käytyä kertaalleen välissäkin, hakemassa ecuun softa noille isommille suuttimille).
Säädöt meni "ihan kivasti". Kunnes päästiin siihen vaiheeseen, että tuo alkoi jo kuulostaa veikeältä.
2 Baria ahtoja, ja kytkin päätti ettei enempää. (tarkoitus oli kuitenkin jatkaa vielä e85:lla)
No, eipä siinä. Kotia kohti ja seuraavana päivänä kytkinkyselyä. Siinä samassa tuli myös päätös vaihteiston vaihtamisesta 6 -loviseen. Ei sitä montaa kertaa jumpata, kerralla kuntoon.
Puheluiden ja viestien jälkeen setti suht selvillä.
Hammulta löytyi 01e + kardaani + perä + vivustot B6 1.9tdistä.
Kytkin oli autoracingilla hyllyssä. Sachs Sre "707" + nelilapanen jousitettu sintterilevy. Tarkoitus kyllä oli laittaa orgaaninen, mutta ei tässä nyt kerkeä venailemaan. Jos jotain halutaan tehdä niin se tehdään heti.
Samalla tilasin myös CoolerWorxin shifterin ja Sahlmannilta perään uretaanipuslaa.
Tarkoitus olisi noita lähteä jumppaamaan paikalleen huomenissa.
Parin viikon päästä jatketaan softan parissa, ja toivottavasti nyt sillon päästäisiin viinahommiin.
Tuli myös hankittua konehuoneeseen 044 ja Nuutiselta sille virranohjausmötikkä.
Tankissahan tuossa oli jo ennestään 040.
Näillä eteenpäin tekniikkapuolella.
Sitten muutama sana ulkopuolesta.
Korihan tuossa oli suht rujo, tai omaan silmään ehkä jo tosi rujo.
Joten pientä siistimistä:
![](https://jollaksenile.kuvat.fi/kuvat/22882137_10155747050667296_1723205967_o.jpg?img=smaller)
![](https://jollaksenile.kuvat.fi/kuvat/22854883_10155747050682296_479870181_n.jpg?img=smaller)
Ruosteita piiloon, epoksia ja hinkkaväriä perään. Apparinovessa listan kohdalla on paha paise, ostin ruosteettoman oven korjaukseksi.
Tällaisena auto pääsee hoviteipparin käsittelyyn ensiviikolla.
Laitan kuvia sitten, kun saapi jotain aikaan. Säilyy hurja jännitys.
Cupra -lippa tuli tottakai hankittua s4 puskurin jatkeeksi. Myös sellaiset lipare -helmat laitoin ebaystä tulemaan.
Yhet 18" avukset tuli juuri hankittua, ne saavat varmaan toimittaa ainakin talvivanteiden virkaa.
Paljonpa sitä tuli runoiltua. Toivottavasti oli edes suhteellisen luettavaa tekstiä, ja tulevaisuuden touhuilut tuli pohjustettua kohtalaisesti.
Kivaa viikonloppua!
Comment