Nyt kun projekti on kunnolla saatu aloitettua niin laitetaan tänne jotain kertomusta. Joskus 2010 paikkeilla tuli ensimmäisen kerran käytyä radalla koittamassa ja sehän nappasi mukaansa niin että autoa on ruvettu parantelemaan pikkuhiljaa. Nyt auto on ollut pois ajosta useamman vuoden odottamassa että ehtisi alkaa tekemään kunnolla.
Ideana siis kevennellä ja muuttaa alustaa, jarruja sekä moottoria paremmat kierrosajat tähtäimenä. Korissa on jo valmiina turvakaaret jotka tuli teetettyä silloin kun mielessä oli vielä pitää auto kilvissä ja muutenkin siistinä, tästä johtuen kojelauta oli paikallaan kun kaaret hitsattiin. Noista olisi tarkoitus jatkaa etuiskareille asti putket sekä etupäähän sopivat poikkiputket.
Moottori tulee olemaan toistaiseksi lähes vakio. Pakoputkisto ja välijäähdytys muutetaan. Putkiston osalta on vielä hieman auki että vienkö taakse asti vai tullaanko toisesta kyljestä ulos. Taakse on tehty tilaa syylärille joten sinne en mielellään putkea veisi ihan tilasyistä. Painoakin siitä kertyisi. Välijäähdytys tulee olemaan kaksi sisään, yksi ulos tyyppinen niin että alhaalta sivuilta sisään ja keskeltä ylhäältä suoraan kaasuläpälle.
Koriin on hommattuna RS4 osat joita aletaan leipomaan paikoilleen ensimmäisten muutosten joukossa. Tai ei niissä kai muuten leipomista ole kun takakyljissä, muuthan pitäisi olla ihan bolt on osaa.
Muutama kuva perään miltä näyttää viikonlopun purkamisien jälkeen. Painoa on lähtenyt kivasti, johtosarja 15kg, lämmityslaite 10kg jne.
Työtahti tulee varmasti olemaan melko verkkaista kun on paljon muutakin tekemistä mutta yritetään nyt tähdätä ratakaudelle 2019.
Ideana siis kevennellä ja muuttaa alustaa, jarruja sekä moottoria paremmat kierrosajat tähtäimenä. Korissa on jo valmiina turvakaaret jotka tuli teetettyä silloin kun mielessä oli vielä pitää auto kilvissä ja muutenkin siistinä, tästä johtuen kojelauta oli paikallaan kun kaaret hitsattiin. Noista olisi tarkoitus jatkaa etuiskareille asti putket sekä etupäähän sopivat poikkiputket.
Moottori tulee olemaan toistaiseksi lähes vakio. Pakoputkisto ja välijäähdytys muutetaan. Putkiston osalta on vielä hieman auki että vienkö taakse asti vai tullaanko toisesta kyljestä ulos. Taakse on tehty tilaa syylärille joten sinne en mielellään putkea veisi ihan tilasyistä. Painoakin siitä kertyisi. Välijäähdytys tulee olemaan kaksi sisään, yksi ulos tyyppinen niin että alhaalta sivuilta sisään ja keskeltä ylhäältä suoraan kaasuläpälle.
Koriin on hommattuna RS4 osat joita aletaan leipomaan paikoilleen ensimmäisten muutosten joukossa. Tai ei niissä kai muuten leipomista ole kun takakyljissä, muuthan pitäisi olla ihan bolt on osaa.
Muutama kuva perään miltä näyttää viikonlopun purkamisien jälkeen. Painoa on lähtenyt kivasti, johtosarja 15kg, lämmityslaite 10kg jne.
Työtahti tulee varmasti olemaan melko verkkaista kun on paljon muutakin tekemistä mutta yritetään nyt tähdätä ratakaudelle 2019.
Comment