Joku kilahti päässä ja iski tarve alkaa rakentamaan museoikäistä vitoskonetta. Taloon tuli '92 100q ja sen 2.3 litrainen AAR kone on vähän sen oloinen että jotain elämää ajokkiin tarttisi. Toki mökin pihalla on vielä aiemmin projektina ollut '91 etuvetosatku, mutta motivaatio vehkeeseen katosi aika heti kun koneen sai hyrräämään nätisi ja leimattua. No toi 100q on miun pojan auto lupasin uhrata aikaa ja vähää osaamista siihen että siitä voisi jotain saada aikaiseksi.
Miulla oli aikoinaan 20V NM koneella oleva '82 GT5S Coupe joka läksi autuaammille maille vuosia sitten, mutta siitä jäi miulle aitan taakse alakerta ja jotain yläkerran osia. Rahapulassa tuolloin 2005 tuli myytyä paljon kaikkea.
Noin 12 vuoden elo aitan takana olleelle alakerralle oli lahottanut tyystin pohjana olleen ½ kuormalavan, mutta päällä ollut pelti ja koneeseen ruiskutettu kotelosuoja-aine olivat vähän auttaneet. Eikun alakerta talon alakertaan ja ylösalaisin öljynimualustana toimivan puusilppukasan päälle.
Lohkossahan olikin öljytykit, aiemmin olin elänyt urbaanin legendan valossa ettei NM:ssä ole tykkejä kun etka niin väittää, mutta tässä yksilössä nyt on.
Kiva yksityiskohta on öljypohjassa (tässä on se sellainen pattiversio, sori huono kuva) on vuosileima (88). Muistelen että sylinterikannessa oli sama vuosileima mikä aikoinaan pisti miettimään koneen mahdollista alkuperää. Blokin valmistenumero on *NM002234*
Sylinterikansi löytyi foorumiveljeltä. Ihan kivakuntoinen, ei halkeamia kun 7A:sta peräisin.
Siinä sitten syntyi ajatus että kun AAN konetta pussihousuversiona ei ole, niin rakennetaan sellainen. Ostoilmoituksella läksin keräilemään osia mahdollisimman isoina kokonaisuuksina, jospa hilut saisi hiljalleen kasaan. Pahoittelen että vähän himmailen jo yhteyttä ottaneiden kanssa, mutta odottelen että jos saisi sellaisen ison läjän kerralla.
Tämä on nyt sellaista ideoille ja lobbaamiselle avointa rakentelua. Pussihousulaisuus koskee vain isoja linjoja.
Eikös noi runkolaakereissa olevat pitkittäis hankaumat kerro kampiakselin värähtelyistä? Muistelisin että se coupe aikoinaan kierti ihan älyttömästi.
Miulla oli aikoinaan 20V NM koneella oleva '82 GT5S Coupe joka läksi autuaammille maille vuosia sitten, mutta siitä jäi miulle aitan taakse alakerta ja jotain yläkerran osia. Rahapulassa tuolloin 2005 tuli myytyä paljon kaikkea.
Noin 12 vuoden elo aitan takana olleelle alakerralle oli lahottanut tyystin pohjana olleen ½ kuormalavan, mutta päällä ollut pelti ja koneeseen ruiskutettu kotelosuoja-aine olivat vähän auttaneet. Eikun alakerta talon alakertaan ja ylösalaisin öljynimualustana toimivan puusilppukasan päälle.
Lohkossahan olikin öljytykit, aiemmin olin elänyt urbaanin legendan valossa ettei NM:ssä ole tykkejä kun etka niin väittää, mutta tässä yksilössä nyt on.
Kiva yksityiskohta on öljypohjassa (tässä on se sellainen pattiversio, sori huono kuva) on vuosileima (88). Muistelen että sylinterikannessa oli sama vuosileima mikä aikoinaan pisti miettimään koneen mahdollista alkuperää. Blokin valmistenumero on *NM002234*
Sylinterikansi löytyi foorumiveljeltä. Ihan kivakuntoinen, ei halkeamia kun 7A:sta peräisin.
Siinä sitten syntyi ajatus että kun AAN konetta pussihousuversiona ei ole, niin rakennetaan sellainen. Ostoilmoituksella läksin keräilemään osia mahdollisimman isoina kokonaisuuksina, jospa hilut saisi hiljalleen kasaan. Pahoittelen että vähän himmailen jo yhteyttä ottaneiden kanssa, mutta odottelen että jos saisi sellaisen ison läjän kerralla.
Tämä on nyt sellaista ideoille ja lobbaamiselle avointa rakentelua. Pussihousulaisuus koskee vain isoja linjoja.
Eikös noi runkolaakereissa olevat pitkittäis hankaumat kerro kampiakselin värähtelyistä? Muistelisin että se coupe aikoinaan kierti ihan älyttömästi.
Comment