Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Keulapusun saanut A3 8L 2003

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Keulapusun saanut A3 8L 2003

    En osannut päättää kummalle alueelle tämä kuuluisi joten laitan tänne, eli ostin tuollaisen selvästi keulapusun saaneen audin. Tämä päätelty siitä, että konehuoneesta vaihdettu selvästi osia ja mm kansi on uusi koska rungoltaan täysin erivärinen moottorin kanssa.


    Toivotaan, että kuva näkyy. Kiinostaisi lähinnä tietää tuosta maskista ja puskurista. Maski kun on kromin värinen. Kuuluuko olla (ilmeisesti facelift) tuon värinen vai onko joku intternetistä ostettu tuuning osa. Entäs sumuvalojen paikat?
    Korin mustia muoviosia olisi tarkoitus maalailla ja laittaa sumuvalot, mutta en uskalla ainakaan vielä tilata noita muovipaloja sumuvalojen aukoilla koska en ole varma tuosta puskurista.

    Ja samaan muutama tekniikka kyssäri. Auto vilkutteli punaista öljykannua joka korjaantui öljynpaineanturin vaihdolla. Vielä täytyisi selvittää huono lämpimänä starttaus. Kylmänä lähtee aina ensimmäisellä käyntiin. Lämpimänä kolmannella. Ilmeisesti kaasuläppä kannattaisi puhdistaa ensiksi? Jos ei korjaannu niin joku anturi vika? Huomiona se, että mittariston lämpötila tuntuu nousevan todella nopeasti 90'c vaikkei autolla olisi ajettu kilometriäkään. Auto oli johdon perseessä kiinni, mutta ei antanut mitään vikaa tuosta starttauksesta. Huohotin muovin varsi oli myös murtunut joka vaihdettiin kokonaan uuteen.

    Lisätään vielä. Ostetaan vaihdekepin kaavio tai koko vaihdekeppi pusseineen ja kyynärnoja helyineen etupenkkien väliin.

    (10.10 editoisin kuvat fiksumman kokoisiksi)
    Viimeksi muokannut Zanzzi; 10.10.2017, 00:41.

    #2
    Huono käynnistyvyys ja tuo nopea lämmön nousu saattaisi viitata rikkinäiseen jäähdytinnesteen lämpöanturiin. Yleensä silloin tuo kylmäkäynnistys temppuilisi, eikä lämpimänä.

    Comment


    • #3
      Täytyy kokeilla jos tuon vaihdolla selviäisi. Näyttäisi kympin pintaan olevan uusi anturi. Missähän päin tuo anturi on 1.6 jossa kone poikittain? Koneen oikealla puolella?

      Comment


        #4
        Tuolta löytyy osakuvat jotta pystyy hahmottamaan osien sijainnit ja vielä suomenkielisenä :

        http://fi.realoem.me/Audi/RDW

        Comment


        • #5
          Ei ollut anturia paikallisessa varaosaliikkeessä joten menee vaihto ensiviikolle.

          Uusi ärsyttävä piirre on kontti. Auto väittää välillä, että kontti olisi auki vaikka siihen ei olisi koskettukkaan. Korjaantuu avaamalla ja uudestaan sulkemalla. Mitäs tuolle kannattaisi kokeilla? Ilmeisesti jokin tunnistin joka on jumissa, mutta missähän sellainen mahtaisi olla?

          Coupevesqu:lle kiitokset hyvästä linkistä. Eiköhän tuolta löydy apuja kun jaksaa vähän keskittyä!
          Viimeksi muokannut Zanzzi; 6.10.2017, 19:51.

          Comment


            #6
            En laittaisi tarvikeanturia.

            Comment


            • #7
              Maski on selvästi tarvikeosa. Porukoilla nimittäin oli aikanaan kakkosautona ihan vastaava, ja sen maskissa oli kromia vain ulkoreunassa ja rinkuloissa, muuten musta.

              Comment


              • #8
                Kuulemma mustakantaista anturia olisi ollut, mutta ymmärsin, että tämä vihrellä kannalla oleva on juuri se oem anturi joka kannattaa laittaa paikalle ja autossa myös tällähetkellä vihreäkantainen.

                Comment


                • #9
                  Ilmeisesti väliaikainen huohottimen korjaus viritys ei ole täysin tiivis ja moottorinvikavalo syttyi.

                  Koodi luettiin ja kuitattiin. Syttyi kuitenkin uudelleen. Käy laihalla. Oletan, että vika on tässä huohottimessa tai maffissa. Huohottimen muoviputken pitäisi saapua tälläviikolla saksasta.

                  Samalla tuli niinkin omaperäinen modi kuin mallimerkintöjen poisto tehtyä.


                  Ebaystä shoppailin tuon penkkien väliin tuleva kyynärnoja kaikkineen helyineen hintaan 35€.

                  Maltilliset poppivehkeet pitäisi kuulemma myös ostaa. Kontissa näyttäisi olevan paikka audin omalle subwooferille eikä tuollainen valmis mdf kotelokaan kauheasti maksa. Vähän ehkä täytyy muokata ulkonäkösyistä ja vahvistimelle täytyisi keksiä sellainen paikka ettei tavaratila ainakaan pienene tai sen käyttö hankaloidu.
                  Viimeksi muokannut Zanzzi; 10.10.2017, 00:49.

                  Comment


                    #10
                    Saisko linkkiä tuoho käsinojaan, omaan ettinyt oem-laatuista jo useamman vuoden.

                    Comment


                    • #11
                      http://www.ebay.co.uk/itm/401231854897 Tuon tilasin. Odota nyt hetki, että tuo saapuu niin kerron sitten kuinka hyvä/huono sijoitus oli. Ei kuitenkaan ole orggis osa, mutta uskon että ajaa asiansa.

                      Mitäs lukulaitteita audin omistajilla on täällä käytössä?
                      http://www.ebay.co.uk/itm/Auto-Diagn...MAAOSwNuxXY~G2
                      http://www.ebay.co.uk/itm/Super-WiFi...EAAOSwVRpZnpUu
                      http://www.ebay.co.uk/itm/VAG-COM-17...oAAOSwTblZ09ex
                      Osaisiko joku suositella lukiaa?
                      Viimeksi muokannut Zanzzi; 10.10.2017, 19:39.

                      Comment


                        #12
                        No ei kyllä ole hinnalla pilattu. Odotan toki käyttökokemuksia. Itellä on Kiinan ross techin piuha ja vcds.

                        Comment


                          #13
                          Lukijaksi voi oikeastaan suositella vain aitoa VCDS:ää. Vaikka kaapeli onkin suhteellisen hintava, niin sillä säästyy monilta yhteysongelmilta ja tarvittaessa kaapelin kauppaaminen onnistuu nopeasti ja lähes ostohinnalla (=ei taloudellista riskiä).

                          Mulla on ollut aidon kaapelin lisäksi pari kiinakaapelia, mutta niiden toiminta ollut enemmän ja vähemmän varmaa kaikkien ohjainlaitteiden kanssa (ongelmallisina ainakin B5 ilmastointi ja abs).

                          Comment


                          • #14
                            Eli kiinan kaapeleissa saattaa olla vikaa itse kaapelissa? Mistähän tuollaista aitoa piuhaa sitten kannattaisi etsiä? Tuo ohjelmisto ei varmaankaan ole mistään saatavilla aitona, että täytyy tyytyä kiinalaisten cräkättyyn tai etsiä torrenteilla vai ko kö?

                            Comment


                              #15
                              Ohjelman saa ladata ilmaiseksi Ross-Techin nettisivuilta. Tosin saatavilla on aina ainoastaan uusin versio.

                              Comment


                                #16
                                Tosissaan tuon ohjelman voi ladata kuka tahansa Ross techin sivuilta, mutta se tarvitsee toimiakseen aidon kaapelin (lisenssi on kaapelissa).

                                Kiinakaapeleiden kanssa toimitetaan yleensä ohjelma, joka toimii kyseisen kiinakaapelin kanssa, eli päivitykset eivät pelitä. Ja tosissaan noitten piraattien kommunikaatiokyky ei ole aidon kaapelin tasoa.

                                Aitoja kaapeleita myy Suomessa ainakin Turbotec ja Ikatech. Aika ajoin aitoja kaapeleita näkyy myynnissä foorumeilla (mm. täällä ja ffp), torissa ja nettivaraosassa.

                                Comment


                                  #17
                                  Aftermarket kaapelilla on syytä kokeilla ensin ilmaisversiolla, saako se miten yhteyttä. Aftermarket kaapelillekin sai ainakin jossain vaiheessa lisenssiä (á $99), vaan nykytilannettapa en tiedä. Kannattaa katsoa Ross-Techin sivuilta. Sieltä selviää nykymallin hinnoittelukin. Jollain jälleenmyyjällä saattaa olla vielä vanhojakin varastossa. Uudethan myydään VIN-numeroon yhdistettäviksi, eli rajalliselle automäärälle, tai helvetin kovaan hintaan.

                                  Comment


                                  • #18
                                    On vissiin jarrun asentotunnistin rikki. https://drive.google.com/open?id=0Bx...mhweGNHOVEwQW8

                                    https://drive.google.com/open?id=0Bx...VUweml5Y0oxanc

                                    Tota osaa kun vähän tökkäs ni jarruvalot sammui ja joka jarrutuksella takaisin.

                                    Comment


                                    • #19


                                      Uusi osa ja vika korjaantui. Musta siis vanha ja tuo vihertävä uusi, ehkäpä vähän paranneltu. Ainakin vaikutti tukevammalle.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Noniin tänään saapui toi käsinoja. Asennus siirtyy kyllä viikonlopulle, mutta ihan hyvän oloinen. Muovio tuntuu yhtä paksulle kuin muutkin auton muoviosat. Koriin kiinni tulevat metallipalat vähän karkeat, mutta tukevan oloiset. Eiköhän tämä aja asiansa.

                                        Comment


                                          #21
                                          Odottelen vielä kokemuksia, itellä tuottaa päänvaivaa kun on vaalea sisusta niin ei oikein tunnu tarvikkeena löytyvän tuollaista. Musta on hieman silmään pistävä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kuinka vaalea? Kyllähän noita tuolta löytyy, esim harmaa?
                                            http://www.ebay.co.uk/itm/A3-S3-8L-1...8AAOSwNZtZzOC~

                                            Comment


                                              #23
                                              No siinähän semmonen passeli värinen olisi, ilmeisesti ei tule nuo asennusraudat vaan mukana? Hintakin jännästi 20 puntaa enemmän :D

                                              Comment


                                              • #24
                                                Käsinoja näyttää hyvin samanlaiselta kuin MK4 Golffissa. Eli luulempa että menee ristiin. Jos vain sisustan värikoodi siis tiedossa niin voi löytyä helpommin.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tuossa harmaassa on maininta "Supplied with mounting hardware and installation instructions in German". Tuosta päätellen tulee nuo rautapalikat mukana. "There is no need for additional material more. Installation is not a problem even for beginners. Installation time is less than 10 minutes"

                                                  Tänään tuli tuo huohotin putki. Harmi vaan ei ole osa täysin vastaava mikä on autossa tällähetkellä paikoillaan. Omassa tulee joku liitin tuohon osan T haaraan. Muistaakseni siihen menee kaksi johtoa, eli ei taida olla anturi?
                                                  http://i66.tinypic.com/w9abep.jpg

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Perusvirhe, eurooppamallin tilasit. Tuossa on huohottimella vastus pohjoismaihin myydyissä. Ei pakollinen, kietaset armaflexteipit siihen ja seuraat jäätyykö kun iskee -25C vai pysyykö sulana. Tai sitten tilaat oikean.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Täytyykin muistaa tuo eu ja nordic. No paikoilleen menee. Lähden sitten pilkille kun Raumalla on -25c ;)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Voin kertoa, että kesti vähän pidempään kuin se 10minuuttia jota ebayssa mainostettiin :D




                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Tänään vihdoin sain tuon huohottimen putken paikoilleen ja samalla puhdistelin jollain crcn maf-spräyllä nuo anturin langat. Samalla kuittasin moottorin vikavalon jonka syy oli "P0171 system too lean bank1".
                                                          Nyt auto tuntuu jotenkin pirteämmälle ja reagoivan kaasuun paremmin tai sitten placebo. No tämä selviää kun aamulla hurauttaa Nokialle.

                                                          Radio kanavat ei edelleen kuulu mitenkään hyvin. Tutkisin tuota antennijohtoa sen mitä soittimen irti ottamalla näki. Ilmeisesti signaalivahvistin siellä on jonka virta menee suoraan siihen auton liittimeen kiinni. Autossa kuitenkin Pioneerin mp3 soitin. Miten selvitän, että tämä paikalla oleva vahvistin toimii tai ei toimi vai voiko olla ettei se toimi koska ei ole aluperäistä soitinta paikalla?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Mulla 8L:n jälkiasennusradio kuului myös jotenkin järjettömän huonosti, samoin C4:n. Jälkimmäiseen tuli jossain kohdin laitettua jonkin sortin antennivahvistin, joka korjasi tilannetta.

                                                            Olikohan sille vahvistimelle oma maajohtonsa radion johtosarjassa? En lupaa varmaksi. Vahvistimen käyttöjännite pitäisi päästä mittaamaan vahvistimen liittimestä. Ei siihen taida oikein muuta kikkaa olla. Voi sijaita antennin juuressa, jos kattoantenni. Ikkuna-antennista en osaa sanoa, mahdollisesti verhoilujen alla jossain, ehkä takakontissa.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X