Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Päivitellään taas sen verran, että tosiaan putkihomma aloitettiin ja kerettiin tehdä oikeastaan downpipe ja ensimmäiset 50cm suoraa osaa. Veli tekee loppupätkän valmiiksi sillä välin kun itse olen etelässä.
Asensin lisäksi Maxxecun-moottorinohjauksen. Siinä ohessa vaihdoin puolat, tulpat sekä johtosarjan. Puolaconversio täysin PnP poislukien puolien tiivistyskumien työstämistä.
Kaikki moottorinohjauksen säädöt jäi tekemättä joten auto jää siis Kuopioon seisomaan ja hommaa jatketaa taas 2-3 viikon päästä kun töiltä kerkeää Kuopioon.
Hieno peli tulee. Täytyi oikein arkistojen kätköistä kaivella 6v takaa kuva omasta (Jukan ex), kun oli vielä Futurat alla ja olihan ne nätit kyllä, ei voi muuta sanoa...
Jatkan seuraamista
Attached Files
Viimeksi muokannut Killeri; 10.3.2018, 11:30.
Perustelu: Kuvat järjestetty pyynnöstä.
Putkiston teko meni vähän jäihin kun ei sen yhden viikonlopun jälkeen ole kerennyt Kuopioon hallille asti touhuamaan.
Ässän jäädessä seisontaan hain käyttöautoksi A6 C6 Avantin 3.0TDI.nä. Tästä oli joku kuva käyttäjien autoissa joten en samaa kuvaa laita enää tänne. Kutoseen tuli vanteet + mieto madallus-resepti.
Hain myös toiset projektori umpiot talteen kun edukkaasti oli tarjolla. Onpahan vaikka sitten pahanpäivän varalle toinen setti :)
Lisäksi muistin, että veljen hallille jäi originaali puola-setti kokonaisuudessaan (suoja+puolat+kaikki muu mikä jää puola-conversiosta ylimääräiseksi).
Pakko sitä ei ole myydä, mutta jos jollain tälläiselle paketille tarve niin nakkaa vaikka yv.tä hintanäkemyksen kanssa niin mietitään tarvitseeko minun säilyttää sitä tulevaisuutta varten.
Ensi kerran voisi päivitellä kun saa oikeasti jotain aikaan. Harrastustilojen puutteen vuoksi auto saa seisoa näillä näkymin kevääseen asti...
Edelliseen postaukseen viitaten: maaliskuuhan on jo kevään puolella.
Perjantaina A6.sen keula taas kohti Kuopiota missä ässä tosiaan seisonut nyt jokusen kuukauden.
Tehtiin putkisto vielä kerran alusta loppuun uusiksi kun jouduttiin vaihtamaan hieman DP.n ja loppuputkiston välistä V-bandia eri kohtaan.
Autoon tosiaan vaihdoin maxxecu.n moottorinohjauksen jonka säätö jäi syksyllä vähän puolitiehen. Nyt säädettiin perusasiat kuntoon jotta autolla pääsee ajamaan tänään Kuopiosta Vantaalle.
Puskurinkin hain etelään pari viikkoa sitten jossa siitä olen korjannut nyt kaikki halkeamat (ei näy kuvissa) ja paikannut kuvissa näkyviä reikiä.
Kaikki korjaukset tein muovilla.
Kutoseen sen verran, että siihen hommasin Thulen wingbar Edge-kaiteet mustana. Tänään nappaan boxin katolle tulevaa Levin reissua ajatellen.
A1.stäkin tuli juttu GTI.hin. (tästä kiitos vielä Japelle).
Sekin "virstanpylväs" on nyt siis saavutettu.
Kuvia pitäisi ottaa enemmän tekemisistä. Niitä on kuitenkin omastakin mielestä mukavampi katsella ohessa kuin lukea pelkkää tekstiä.
Korina se on kyllä hyvä, ei voi kieltää. Tällä hetkellä autohan vaan näyttää ihan hirveälle ilman puskuria, korkeus on mallia ajokelpoinen ja maalipinta on odottaa tuoretta maalia.
Ei vaan malta aina odottaa viikonloppua, että pääsee tekemään autoa oikeasti eteenpäin.
Eilen tosiaan vehkeet rokkas hienosti sen +400km.
Tänä aamuna startti sanoikin sitten sopimuksensa irti. Yllätyksenä tämä ei sinäänsä tullut sillä se on oireillut n.1/10 käynnistyskerrasta. Hovitoimittajalla onkin jo uusi startti hyppysissä joten katsotaan jos saan auton kotipihasta käyntiin niin pääsee senkin vaihtamaan.
Omassa ja kaverin S2:ssa riitti startin purku ja putsaus, niin lähti toimimaan ihan eri tavalla. Se voi olla ihan toimiva peli jollekin, jos ei mene vaihtolaitteeksi.
Itselläni startti hiljeni Mantorpissa ratasession päätteeksi. Purkasin ensin virtalukon pohjan ja sitten startin irti ratavarikolla ja totesin että pelaa suoralla virralla ok. Tarkemmin jälkiviisasteltuna huomasin, että startin herätevirta liitin oli irronnut tärinän saattelemana (oli valeessa).
Tärinä johtui liian railakkaasti ylitetyistä kanttareista, jotka päättivät sen ajosession mustaan lippuun...
Viimeksi muokannut Killeri; 5.3.2018, 17:57.
Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.
Tosiaan töiden jälkeen pari napsua startin kylkeen, auto käyntiin ja hallille.
Olisi sen voinut vielä ehkä elvyttää, mutta sen verran halpa osa uusia, että sama oli vaihtaa. Yksi murhe ainakin vähemmän.
Ja tosiaan vanha startti menee vaihdossa.
Jaahas jatketaan tarinaa. Tässä on ollut vähän kaikenlaista taas, mutta auto löytyy edelleen.
Tuli ostettua halli joten sen varustelussa on mennyt paljon aikaa. Harrastaminen on jäänyt kyllä täysin toissijaiseksi, mutta jospa se nyt alkaisi taas helpottaa.
Puskureita on fiksailtu aina kun ollut aikaa. Japelta hain toisen etupuskurin ja niistä on parsittu yhtä ehjää.
Seuraavana täytyy käydä läpi kaikki konehuoneen letkut imuvuotojen kannalta. Auto pyörii nyt tasaista tyhjäkäyntiä, mutta kärystä huomaa, että bensaa palaa.
Ahtimen tilaus olisi myös edessä kun tuo RS2.sen solmu on halki pakosarjan laipasta. Tähän heittää ehdotuksia jos tavoitteena on pitäytyä nyt maltillisissa tehoissa ja käyttää nuita RS2.sen suuttimia.
Lisäkysymyksenä vielä, että mihin teholukuihin asti (karkeasti) nuissa RS2.sen suuttimissa riittää tuotto?
Ja vielä säätöhommia ajatellen niin minkälaisia sytkäkarttoja näissä 2.2T vehkeissä on käytetty? Olisiko jollain halua vaikka ottaa ihan kuvaa omastaan vai onko nää niitä hyshys-hommia? Tarkoituksena kuitenkin pitäytyä varmasti turvallisella puolella.
Itsellä oli dutyt pitkälti tapissa Rs2 orginaleilla ja Rs2 ahtimella, kun AMW penkissä luvut oli noin 331hv ja +500nm. Sitten ostin lisää pelivaraa hetkeksi 443cc EV6 :silla, ennen kuin siirryin 1000cc ruuttiin ja viinakseen.
Mulla on 5:den sarjan niitä 443cc Ev6 boscheja jouten noin 5tkm ajettuna jos tulee tarve...
Onko nuissa keskimmäisissä ovilistoissa joku mekaaninen kiinnitys vai ovatko vain liimalla kiinni?
Katselin, että oven sisäpuolella olisi 2kpl 12mm pultteja, mutta ne taitavat vain pitää sitä törmäyspalkkia (tms) siellä kiinni?
Ovilistoissa sisä puolella mutteri kiinnitys taitaa olla 4~6 mutteria ne kun löysää niin lähtee, Takaisin asentaessa ei kannata kiristää liikaa vetää listan kurtulle kiinnityksen kohdalta kokemusta on ;)
Coupessa on ainakin mutterit, mutta en minä tuosta mitään löytänyt kun ovipahvin käytin auki.
e: tradition shop tarjoaa ko. listaa ainakin teippeineen joten eiköhän ne sitten sillä ole kiinni.
Asentelin tänään uuden soittimen kun ei noi vanhemmat Audin soittimet oikein ottanut toimiakseen.
Jos jollain tarvetta Audin Beta CC-radiolle niin saa hakea pois. Valot syttyy ja kajareihin tulee pieni napsu, mutta muuta eloa en siihen saanut. Lähtee viikon päästä roskiin.
Tilasin Tepolta uudet listat ovien alareunoihin sekä jakopään osat teräksisellä alarattaalla. Ei tosin ole tietoa onko se sinne jo vaihdettu, mutta kaipa sen saa vaikka myytyä tarvittaessa eteenpäin.
Jakopään vaihtoon mitään erityistä neuvoa mitä kannattaa ottaa huomioon?
Kellään ABY sopivaa lukitustyökalua lainata/vuokrata?
Lisäksi kokeilin siimalla irroittaa niitä ovien keskilistoja, mutta ei ainakaan tuo siima kestänyt siinä touhussa.
Täytyy kokeilla vahvempaa tai jos ei silläkään niin sitten lämmittämällä.
Kävin tänään ajamassa pienen lenkin. Vieläkin se vain nostaa hymyn huulille vaikka ei tuo A5.nenkaan nykyään mikään tylsä ole.
Tässä hallilla istuskellessani tuli mieleen, että pitäisiköhän se nyt samalla käyttää tuo kansi huollossa?
Uusisi venttiilinvarrenkumit ja tarkistaisi suoruuden.
Onko ehdottaa pajoja tässä PK-seutu/+100km läheisyydessä missä homma toimii?
e: lisätään sen verran, että minkälainen välys tuossa nokkaketjussa pitäisi olla pystysuuntaan heilutettaessa?
Itse teetin R koneistuksella Keravalla ja olin pääosin tyytyväinen lopputuloksiin (alakerran tasapainotus, lohkotyöt, kannen koneistus). Jos kannen nostaa, niin samalla tekee sen ketjun ja tsekkaa nostinkupit. Ei paha lisäkulu siinä konkurssissa... Orkkis pahvilla nippuun.
Kiitokset vastauksista.
Tänään käyn purkamassa niin paljon mitä kerkeää. Ihmetellään sitten mihin päin kansi lähtee kun sen saa pöydälle.
Sellainen kysymys, että eikös tuo kansi lähde irti ilman nokkien ym. purkamista?
Comment