Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

5000S -84/85

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Eilisen Meguiars NXT -vahauksen ja öisen sateen jälkeen

    Comment


      #62
      Erittäin mukava nähdä että Audivanhus on selvästi hyvissä käsissä. :)

      Comment


      • #63
        Kiitos, iän tuomia seniliteettivaivojahan tuossa on viime aikoina ollut, mm. nesteen karkailua ja rektaaliongelmaa.
        Ruostetta vastaan joutuu jo hieman taistelemaan, mutta korjataan sitä mukaan kuin tulee kohteita eteen. Hieman harmittaa tuo auton nykyinen päivittäinen sijaintipaikka Anttilan parkkitalossa, jossa väkisin tahtoo tulla kolhuja sinne ja tänne.
        Jos kone ei kävisisi kuin kello ja jollei muukin tekniikka toimisi, ei sitä viitsisi kauaa katsella. Tosin, kun autolla on ikää yli 24 vuotta ja kun juuri kääntyi 393tkm mittariin, jotain pitää jo sietääkin,
        Viimeksi muokannut jtlukkari; 28.9.2008, 13:43.

        Comment


        • #64
          Mittariston polttimoiden vaihto

          Pakoputken korjaus sattui muuten sopivasti: vettä tuli koko päivän kaatamalla, mutta mikäs siinä on auton alla suojassa maatessa.

          Nyt kun paistaa aurinko, on aika vaihtaa mittariston polttimot. Meinasin vaihtaa kaikki, mutta kun pääsin laskuissani 14:ään 1.2W ja kahteen kahden watin polttimoon, alkoi mietityttää, että tuosta tulee kallis paukku. Onko han tuo oikeasti noin, että siellä on vain kaksi noita isompia polttimoita?
          Vanhastaan marmoritiski on ollut melko edullinen paikka ostaa noita, liekö nytkin?
          Ei kyllä muistuta yhtään tuo mittaristo Haynesin ja vastaavan saksalaisen korjausoppaan kuvaa polttimoiden layoutista. Haynesin mukaan tuossa muka olisi mekaaninen mittaristo?

          Viimeksi muokannut jtlukkari; 28.9.2008, 13:42.

          Comment


          • #65
            Polttimot tuli vaihdettua. Aivan uskomaton määrä niitä on saatukin mahtumaan tuonne mittarin taakse. Nyt on kuitenkin hieno punainen valaistus ehossa kunnossa ja kulutusmittarinkin lukemat näkee pimeälläkin.

            Hydrauliikkapumpun remppa vaikutti onnistuneen. Nyt on jokunen viikko ajettu ja pinta nestesäiliössä on pysynyt vakiokorkeudella. Hyvin todennäköisesti ainoa viallinen osa oli stefa -onneksi, sillä proppujen kanssa olisi tullutkin isompi savotta. Tuo lohjennut osa ei sitten vaikuttanut pumpun toimintaan, kuten arvelinkin.

            Varmuuden vuoksi hankin kuitenkin Saksan kaupasta varalle samanlaisen pumpun, jonka kunnosta ei ole tietoa. Voisin kokeilla, saako siitä proppuja auki yhtään helpommin. Jos ei, niin vaihtaa sitten helpommat tiivisteet.

            Kuskin puolen lokasuojasta, helman muovisuojasta rällakoin ruosteisen palan pois ja hitsasin tilalle uutta peltiä. Ensimmäinen ja toivon mukaan viimeinen hitsaus, jonka tuolle teen.
            Luonnollisesti, kun tuollaisiin remopntteihin ryhtyy, sattuu syksyn sateisin ja pimein päivä.

            Comment


            • #66
              Teet hommia niiku minä eli ulkosalla :) Ja pakoputki se täälläkin pitää vaihtaa. Kävin kysäsee tarvikkeen hinta aja 350? sano niin menin romikselle jä löysin suunilleen saman mallisen vitosella jostain uuden karheasta kolariautosta. Toista päätä joutu vähän muokkaamaan rälläkällä ja hitsaamalla. Etkasta kattelin että automaatin putki on melkosesti erilainen manuaaliin verrattuna jonka olis saanu 170? halvemmalla.

              Comment


              • #67
                Autotali on, mutta kun siellä ei saa tulitöitä harrastaa, niin pitää tehdä ulkosalla. Eikä sitäpaitsi tuon kokoinen auto oikein hyvin mahdukaan sellaiseen 3x6 metrin perustalliin, jossa on muitakin kalusteita.
                En ole oikeasti edes kysynyt, saako marmorilta tuota etupätkää, voi olla että ei edes löydy. Kaikki muut valmistajat myyvät eioota.

                Comment


                • #68
                  Vaikka rouva tykkääkin ajella lötköllä, on tuollainen runsaasti Vorsprungia tekniikan kautta sisältävä laite aika työläs ylläpitää. Hydrauliikkapumppukin alkoi taas vuotaa ihan kunnolla ja vaikka minulla olisi ollut vaihtaa toinen tilalle, tein heräteoston ja hankin tilalle pikkurahalla tällaisen järkiauton



                  Valmistelin lötkön pitkäaikaissäilytykseen. Käytännössä pesu ja vahaus, teräketjuöljyt pohjaan ja koteloihin. Tankkiin loraus 2t -öljyä. Sisälle pitää vielä hankkia kosteudenpoistaja.

                  Jonkun mielestä tuollainen 25 vuotta vanha auto on ehdottomasti paalikunnossa, mutta itse olen sitä mieltä, että katsellaan vielä.

                  Comment


                  • #69
                    Tutulla on saman värinen farmari-Golf. Oli saksalainen laatu iso järkytys japanilaisiin autoihin tottuneelle kaverille.
                    Aika paljon pikkuvikaa ollut ja ruostekin nakertaa kohtuullisen vauhdikkaasti peltejä. Että pidä vaan Audi rasvoissa. -Tulee varmana pian käyttöä.

                    Comment


                    • #70
                      Samanlaisia farkkuja on perheessä ollut pari kappaletta jo ennestään, joten mallin hyvät ja huonot puolet ovat tuttuja. Terveemmät pellit tuossa on kuin pari vuotta tuoreemmassa edellisessä. Parasta noissa on se, että niitä on hyvin helppo korjata ja osia löytyy edullisesti marmoritiskiltäkin.

                      Comment


                      • #71
                        Mitäs tälle Audivanhukselle kuuluu?

                        Comment


                        • #72
                          Hieno peli. itellä samanalainen 5000s vm.1983. Ja joensuusta :D

                          Comment


                          • #73
                            No jopas, en ole huomannut vastata.
                            Auto on ollut viimeiset pari-kolme vuotta pressun alla Savossa, eli odottelee aikoja parempia. Toivottavasti ruoste ei pääse pahemmin iskemään.

                            Comment

                            Working...
                            X