Lötkö palasi pari vuotta kestäneeltä evakkoreissulta:
Audi on lähtenyt Neckarsulmin linjalta aika tasan 22 vuotta sitten.
Kärryhän on tyyppikilven mukaisesti originaali 5000S, johon on ilmeisesti tehty eurokonversio. Tietojeni mukaan auton ensimmäinen omistaja oli USA:n suurlähetystö ja minä olen kaiketi kolmas.
Ihmeellisesti noihin vanhoihin autoihin kertyy vikoja, vaikka autolla ei juuri ajetakaan. Nyt olisi siis tarkoitus laittaa auto hyvään kuntoon.
Kuvassa alla olevat 225/50 renkaat ovat itkettävän ja naurettavan välimailta, joten ne joutavat kiertoon. Vaihdoin alle tilapäisesti kitkat ja kun auton rengasmelu hiljeni, totesin etupyörän laakerin ääntävän. Samalla vaihtuu paukkuva iskarin yläpään laakeri.
Jätän korjaamohommiksi, koska kuulin juuri eilen veljeltäni yhden Fordin vierailleen toisen veljeni korjaamolla: laakerin vaihtoa varten oli jarrulevy pitänyt rälläköidä hajalle.
Takalyhdyt ovat aika heikossa hapessa, toisessa lohkeama. Custom-Autocraftin Fernandes Luxemburgista lupasi toimittaa uudet.
Takajarrujen liukutapit ovat pahasti syöpyneet ja muutenkin mekanismi on huonossa kunnossa. Fernandesilta tulee uudet satulat noin 80?/kpl.
Orkkis Hirscmannin automaattiantenni menetti ajolankansa, joten uusi piiska on hakusassa.
Takaluukku repsottaa, vaatii kiristelyä.
Ovien johdotukset pitäisi uusia, niin saisi peileille ja ikkunoille katkotonta sähköä.
Autoon vaihtuu myös alkuperäinen rekisteritunnus. Ei eurokilpiä 8)
Pikkuvikoja, heleppo korjata, kuten Junnu sanoisi. Tekemistä riittää, mutta aihio on ihan kohtuullisessa kunnossa, eikä pahasti edes ruosteessa, vaikka ei täysin sinkitty olekaan. Konekin käy juuri niin kauniisti kuin 382tkm ajettu vitonen voi käydä.
Tuolla kuvia "loiston" ajoilta.
Audi on lähtenyt Neckarsulmin linjalta aika tasan 22 vuotta sitten.
Kärryhän on tyyppikilven mukaisesti originaali 5000S, johon on ilmeisesti tehty eurokonversio. Tietojeni mukaan auton ensimmäinen omistaja oli USA:n suurlähetystö ja minä olen kaiketi kolmas.
Ihmeellisesti noihin vanhoihin autoihin kertyy vikoja, vaikka autolla ei juuri ajetakaan. Nyt olisi siis tarkoitus laittaa auto hyvään kuntoon.
Kuvassa alla olevat 225/50 renkaat ovat itkettävän ja naurettavan välimailta, joten ne joutavat kiertoon. Vaihdoin alle tilapäisesti kitkat ja kun auton rengasmelu hiljeni, totesin etupyörän laakerin ääntävän. Samalla vaihtuu paukkuva iskarin yläpään laakeri.
Jätän korjaamohommiksi, koska kuulin juuri eilen veljeltäni yhden Fordin vierailleen toisen veljeni korjaamolla: laakerin vaihtoa varten oli jarrulevy pitänyt rälläköidä hajalle.
Takalyhdyt ovat aika heikossa hapessa, toisessa lohkeama. Custom-Autocraftin Fernandes Luxemburgista lupasi toimittaa uudet.
Takajarrujen liukutapit ovat pahasti syöpyneet ja muutenkin mekanismi on huonossa kunnossa. Fernandesilta tulee uudet satulat noin 80?/kpl.
Orkkis Hirscmannin automaattiantenni menetti ajolankansa, joten uusi piiska on hakusassa.
Takaluukku repsottaa, vaatii kiristelyä.
Ovien johdotukset pitäisi uusia, niin saisi peileille ja ikkunoille katkotonta sähköä.
Autoon vaihtuu myös alkuperäinen rekisteritunnus. Ei eurokilpiä 8)
Pikkuvikoja, heleppo korjata, kuten Junnu sanoisi. Tekemistä riittää, mutta aihio on ihan kohtuullisessa kunnossa, eikä pahasti edes ruosteessa, vaikka ei täysin sinkitty olekaan. Konekin käy juuri niin kauniisti kuin 382tkm ajettu vitonen voi käydä.
Tuolla kuvia "loiston" ajoilta.
Comment