Aloitellaan noille omille kulkineille uusi keskustelu, niin pysyy vastoinkäymiset tallessa.
C5:
Nettiautoa selaillessa osui kuukausi takaperin silmiin poikkeuksellisen halpa S6 C5 tippilaatikolla, jossa oli epäilyksenä vuotavat venttiilinkumit. Oireina tyhjäkäynnin ja moottorijarrutusten jälkeinen sininen savu putkista. Kierroksilla ja tasakaasulla ajettaessa savutus loppuu. Hintaa autolle jäi 2300€, joten koin että tässä ei kovin suurta riskiä joudu ottamaan.
Kävin katsomassa autoa työreissun yhteydessä ja pari viikkoa tämän jälkeen lyötiin kaupat lukkoon. Pienellä riskillä siirtokilvet kiinni ja ajamalla Vaasasta Tampereelle. Vastoin kaikkia odotuksia, pääsin perille ilman ongelmia. Savutusta lukuunottamatta kone vaikuttaisi olevan terve, menohaluja löytyy mukavasti ja laatikko pelittää niinkuin pitää.
Työtä tämän kanssa riittää paljon. Takakaarista on maalit puhki, renkaat hieroneet kaariin kiinni, kiitos alustasarjan. Tuulilasi on entinen ja sisusta kaipaa täydellisen pesun. Lisäksi mittaristo lähtee amalinille huollettavaksi.
Ensimmäisenä ohjelmassa on kuitenkin moottorin kunnon kartoittaminen, kansien irroitus ja yläkerran täydellinen läpikäynti. Audiin on vaihdettu moottori 250tkm kohdalla ja tällä hetkellä kilometrejä 268tkm. Koneeseen on tehty jakopää vaihdon yhteydessä, mutta ajomäärä on tuntematon, joten oman mielenrauhan takia kannet lähtee irti ja kasaan tuon uusilla tiivisteillä. Tammer Diesel suorittaa kansien oikomisen ja kumien vaihdon, mutta kaikki muu on tarkoitus tehdä itse, eli hyviä vinkkejä otetaan vastaan.
C4:
Toisena projektina on -96 S6 Avant 2.2 20vt, 5-lovisella manuaalilla. Lastua lukuunottamatta vakio ja lähes päivittäisessä ajossa. Tätä odottaa AEL:n lohko ja AAN:n kansi tallissa, mutta tulevan moottorin kimppuun pääsee vasta kun muut projektit ovat valmiina.
Jatketaan tästä eteenpäin ensin tuon C5 kanssa. Kannet irtoavat heti kun loput tarvittavat työkalut rantautuvat Suomeen eBayn ihmeellisestä maailmasta.
C5:
Nettiautoa selaillessa osui kuukausi takaperin silmiin poikkeuksellisen halpa S6 C5 tippilaatikolla, jossa oli epäilyksenä vuotavat venttiilinkumit. Oireina tyhjäkäynnin ja moottorijarrutusten jälkeinen sininen savu putkista. Kierroksilla ja tasakaasulla ajettaessa savutus loppuu. Hintaa autolle jäi 2300€, joten koin että tässä ei kovin suurta riskiä joudu ottamaan.
Kävin katsomassa autoa työreissun yhteydessä ja pari viikkoa tämän jälkeen lyötiin kaupat lukkoon. Pienellä riskillä siirtokilvet kiinni ja ajamalla Vaasasta Tampereelle. Vastoin kaikkia odotuksia, pääsin perille ilman ongelmia. Savutusta lukuunottamatta kone vaikuttaisi olevan terve, menohaluja löytyy mukavasti ja laatikko pelittää niinkuin pitää.
Työtä tämän kanssa riittää paljon. Takakaarista on maalit puhki, renkaat hieroneet kaariin kiinni, kiitos alustasarjan. Tuulilasi on entinen ja sisusta kaipaa täydellisen pesun. Lisäksi mittaristo lähtee amalinille huollettavaksi.
Ensimmäisenä ohjelmassa on kuitenkin moottorin kunnon kartoittaminen, kansien irroitus ja yläkerran täydellinen läpikäynti. Audiin on vaihdettu moottori 250tkm kohdalla ja tällä hetkellä kilometrejä 268tkm. Koneeseen on tehty jakopää vaihdon yhteydessä, mutta ajomäärä on tuntematon, joten oman mielenrauhan takia kannet lähtee irti ja kasaan tuon uusilla tiivisteillä. Tammer Diesel suorittaa kansien oikomisen ja kumien vaihdon, mutta kaikki muu on tarkoitus tehdä itse, eli hyviä vinkkejä otetaan vastaan.
C4:
Toisena projektina on -96 S6 Avant 2.2 20vt, 5-lovisella manuaalilla. Lastua lukuunottamatta vakio ja lähes päivittäisessä ajossa. Tätä odottaa AEL:n lohko ja AAN:n kansi tallissa, mutta tulevan moottorin kimppuun pääsee vasta kun muut projektit ovat valmiina.
Jatketaan tästä eteenpäin ensin tuon C5 kanssa. Kannet irtoavat heti kun loput tarvittavat työkalut rantautuvat Suomeen eBayn ihmeellisestä maailmasta.
Comment