Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Cabriolet -96

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Eikö tuo mennyt niin, että saa poistaa (pitää muutoskatsastaa), jos kyseistä mallia on saanut ilman bägiä.

    Comment


      Kai se mahdollista olisi mutta en minä näe mitään järkeä luopua turvavarusteista siviiliautossa.

      Comment


        Tuo on kyllä prefacelift eikä tarvitse vaihtaa ratinakselin muoveja kun sulla aivan sama slipring omassa.
        Plug 'n play.

        Tästä tilattu tavaraa ja on ollut mitä pitää:
        https://www.ebay.com/usr/stingerisim...p2047675.l2559
        Viimeksi muokannut Killeri; 26.11.2017, 19:10.

        Comment


          Joo kiitti vaan, tuollahan on vaikka ja mitä rahanmenoa :)

          Oon noita 3-puolaisia sporttiratteja itsekin myynyt varmaan 10 kappaletta tässä vuosien varrella mutta eipä ole yhtään nyt jemmassa.

          Comment


            Näköjään lisää korjattavaa löytyy sitä tahtia kun ehtii tutustumaan. Akku on aivan förbi, kestää yhden käynnistyksen jos ladattu ulkoisella laturilla täyteen muttei enää toista. Auton oma laturi lataa noin 12.6V jännitteellä joten sekin on paskana. Lisäbonuksena laturin johdon ollessa laturin perästä irti, kulkee akun navan ja kengän välissä noin 30mA virta joka lie radion, ecun jne ylläpitovirta ja aivan normaali lukema. Kun laturin paksun johdon laittaa kiinni, nousee vuotovirta yli 4 ampeeriin. Joku diodi siellä valskaa vissiin. Saa vaihtaa molemmat. Startti sentään toimii, sehän tähän onkin hiljan vaihdettu.

            Vaan seuraava vika onkin erikoisempi. En ole tuota juuri käyttänyt kuin pienen hetken kunnes nyt kasasin sen verran vesiletkut kiinni että sai nesteet sisään. Aika vahvasti savutti valkoharmaata ja käy selvästi vajaalla. Aivan samalla tavalla se putputti ja savutti vaikka ei ollut nesteitäkään mutta laskin sen siinä ensi käynnistyksellä vaan sen piikkiin että kone ei ole aikoihin käynyt ja "kyllä se siitä". No ei se siitä. Käytin lämpimäksi ulkona ja nypin siinä suuttimien johtoja vuoron perään. Aika pian selvisi että 1. sylinteri ei sytytä.

            Auto takas talliin ja otin tulpan käteen, toinen kärkielektrodi on painunut maaelektrodiin kiinni. Minun aikana tulpat on ollut irti mutta nostin ne suoraan kansista tuulilasin juuren muovin päälle. Niitä ei ole pudotettu tai kolhittu eli tulppa on ollut tuollainen jo edellisellä kasauksella. Muistatteko Jukka tai Juho, onko nuo uudet tulpat vai jotkut vanhat? Sehän savutti siinä kiinnileikkausvideollakin aika väkevästi ja kuulosti jo siinä vaiheessa siltä ettei käy kaikilla.

            Comment


              Uudet tulpat me siihen ostettiin.

              Comment


                Tuo oli tän näköinen.
                Attached Files

                Comment


                  Uudella tulpalla käy kaikilla pytyillä. En tiedä mitä tuolle vanhalle on käynyt, voi olla vaikka valmistusvika. Hyvä ettei irronnut palaa sylinteriin kolisemaan.

                  Käytin nyt koneen kuumaksi ja huudatin sen aikaa 4000rpm että lähti sisällekin tulemaan lämmintä. Nää vanhat kutoskoneet on aina yhtä perseestä ilmata. Ohjaustehostajan jäähdytysputki näköjään vuotaa vihreää kultaa öljynsuodattimen päälle ja siitä maahan. Autohan vaan tunnustaa siinäkin suhteessa sukuaan.

                  Mitään isompaa ei näillä näkymin ole horisontissa. Käytin nyt sen aikaa väliaikaisilla halpisöljyillä että seuraavalla kerralla saa jo vaihtaa uudet öljyt ja painaa fortet perään. Erinäiset nestevuodot ja laturin/akun vaihto ei oo yksikään mitään kovin suuritöisiä noin yksittäisinä hommina. Loppu keulan kasaus eli käytännössä umpiot ja puskuri pitäis kanssa sovittaa jossain välissä takas paikalleen ja sitten vaan yleistä särpimistä ja sipostelua sieltä täältä. Sisustaan en ole ehtinyt vielä kajoamaan lainkaan, sieltä on muoveja, huopia ja penkkiä irti mutta ne taitaa kuiten kaikki olla tallessa.

                  Comment


                    Ehkä se tulppa on pudonnut jossain vaiheessa. Kaikkea ei vaan muista kun mielenterveys oli välillä vähän vaakalaudalla tämän ja kaiken muun tappelun kanssa.
                    Sisustaan on kyllä kaikki tallella. Jotain ruuveja ja klipsejä voi uupua.

                    Comment


                      Laskin väliaikaiset öljyt nyt pihalle ja tuuppaan uudet sisään. RVS:n jankit menee jossain vaiheessa perään, niiden ohjeissa kehoitetaan ajamaan heti käsittelyn jälkeen noin 30 minuuttia. No se nyt ei ihan oo mahdollista kun auto on leimaamatta ja liikennekäytöstä poistettuna. Pitää se RVS käsittely tehdä vasta sitten kun autolla on oikeasti mahdollista ajaa muuallakin kuin kotipihassa eli ensi kuussa kun käy leimalla näyttämässä.

                      Laturia olen välihommina mittaillut ja tutkinut sen verran että tasasuuntaajahan sieltä on rikki. Uusi rectifier maksaa ebayssa noin 30€, samaan hintaan saan käytetyn laturin. Taidan mennä helpoimman kautta ja laittaa ehjän käytetyn tässä vaiheessa tilalle. Voihan sen vanhan sitten korjata jos sille päälle sattuu.

                      Comment


                        Olikos täasä 90A valeo vai 120A possin laturi?

                        Comment


                          Kait se 120A laturi muistaakseni oli.

                          Comment


                            Niin minäkin luulin mutta omassa oli sittenkin VALEO 90A, made in France :(

                            Comment


                              Laturi oli jo irti silloin kun öljypohjakin mutta en minä sen mallia huomannut katsoa.

                              Comment


                                Tänään oli sitten pakko vaihtaa se laturi. Ja aika monta muutakin keskeneräistä juttua että sai nosturilta alas ja tallista ulos. Shitroenin lämppärin puhallin nimittäin lopetti tänään puhaltamisen eikä kovin innostanut tuolla ulkona pimeässä ja kylmässä alkaa selvittämään. Aivan riittävästi vitutti jo ajaa töistä kotiin reilu 50km kylmällä autolla, käet jäässä.

                                Laturi kuitenkin vaihtui Cabrioon, virrankulutus akkunavalta mitattuna putosi reilusta 4 Ampeerista -> 0.60 Ampeeriin kun soitin päällä ja latausjännitekin näyttää normaalilta eli luotan tulleen siltä osin kuntoon vaihtolaitteella. Paukutin apurungon, vaihteistoöljyn jäädyttimen jne kikkareet auton alla kiinni. Toivottavasti ei tarvi hetkeen nostaa ylös ja voi vaikka pikkuhiljaa kasata umpiot ja puskurin jne autoon kiinni.

                                Ja se shitteri... Lähti muunmuassa pari verhoilun muoviosaa melko väkivaltaisesti irti kun ei heti ollut ruuvinkantaan sopiva oikean kokoinen työkalu kädessä. On aivan kuppi täynnä tuota ja tasan sen verran teen mitä on pakko mutta joku hanskalokeron sisävalon johto kun ei klipsusta irronnut nätisti niin irtosi sitten rumasti. Parasta terapiaa kun saa antaa takaisin samalla mitalla ilman sääliä. Eipä vittuile sekään sisävalon liitin enää ensi kerralla.

                                Comment


                                  Hiukan hiljaiseloa ollut kun muut romut vienyt kaiken talliajan. No nyt olis perheen käyttisranskikset taas jotenkuten ajokelpoisia ja hieman jo ehtinyt jotain pikkuhiljaa kasailemaan.

                                  Juuri mitään ihmeellistä ole tehnyt, pieniä puuttuvia nippeleitä ja ruuveja sinne tänne metsästänyt. Pari kertaa koneen kasaamisen jälkeen käyttänyt lämpimäksi eikä huonoa akkua lukuunottamatta koneessa ole ollut tällä testailulla mitään ongelmaa. Puskuri ja umpiot on edelleen laittamatta paikalleen, tarvis laittaa ja käydä katsastuskonttorilla näyttämässä.

                                  Silläkään asialla ei vielä mikään kiire tosiaankaan ole kun ajokausi alkaa perinteisesti vasta vapun nurkilla mutta jos vaikka 6 vuoden ajamattomuuden jäljiltä olisi sattunut kehittymään jotain vikoja niin nyt vielä ehtii korjaamaan eikä mee puoli kevättä sitten sen takia pilalle.

                                  Comment


                                    Kasasin puskurin ja ajovalot eilen keulalle. Aika erikoinen palapeli toi jenkymallin puskuri mutta olkoon. Toiselle etusumuvalolle ei jostain syystä tule virtaa ja autodatan mukaan molemmat puolet ovat saman sulakkeen takana. Oikean puoleinen kuitenkin pelaa ihan normaalisti mutta vasen ei. Otin tässä vaiheessa sitten molemmat pois ni ei tarvi katsastajan rutista, selvitän joskus myöhemmin. Hiukan eksoottisia johtovirityksiä noissa valoissa on, lie lokariin lisättyjen sivuvilkkujen takia mutta aika sätöstämällä ne on tehty. Pitää joskus ajan kanssa parsia vähän siivompaan kuntoon.

                                    Kuomukotelon kannen verhoilu vähän repsottaa yhdestä kohtaa. Auton mukanahan tuli toinen kansi joka on täysin ehjä. Elsan ohjeet oli vähän suurpiirteiset, onko joku irrottanut sähkökatollisesta sitä kotelon kantta? Minkälainen homma se on? Manuaalikattoisesta olen irrottanut kaasupumppujen vaihdolle mutta tässä tarvii varmaan vähän enemmän duunia ton sähköhydraulisen kanssa.

                                    Avasin katon puoleen väliin niin että kuomukotelon kansi on auki ja hyvin mahtuisi avaamaan saranoiden ja hydraulipumpun pultit. Ei kai siinä ole muuta kuin avata pultit, kansi pois, uusi tilalle, pultit kiinni. Lähinnä ettei toi pumppu ammu mäntää johonkin tallin kattoon heti kun pultit avaa?
                                    Viimeksi muokannut hopsis; 21.1.2018, 13:18.

                                    Comment


                                      Valojen selvitys jatkuu. Kaikki muu jo toimii paitsi etuparkit. Kuskin puolen umpiossa ei ole edes umpion sisäistä johdotusta parkkipolttimolle, apparin puolella on mutta ei sinne virtaa tule johtoihin. Kuuluiskohan tässä palaa kulmavilkut parkkeina? Selittäisi osan noista johtosätöstyksistä jos on kovin paljon turattu muutoksia.

                                      Jos kelit pysyy sulana niin paloi parkit tai ei, ajan huomenna konttorille näyttämään ja kuulostelemaan. Muuta ilmiselvää vikaa ei parkkien lisäksi päällepäin näy. Päästöt, jarrut, alusta jne on aivan mysteeri itellekin.
                                      Viimeksi muokannut hopsis; 25.1.2018, 17:45.

                                      Comment


                                        Amöriikan mallissa on todennäköisesti juurikin etuvilkut palanut himmeämmin parkkeina. Ei kai jenkkimalleissa yleensä olekaan erikseen parkkipolttimoita?

                                        Comment


                                          Olisipa kiva tietää miten se himmennys on alunperin toteutettu, ei noin vanhan auton sähköt niin kovin monimutkaisia voi olla.

                                          Piirsin nyt relekytkennän joka näyttäis paperilla toimivan. Taidan ottaa perjantai-illan prokkiksen. Oispa kaljaa.
                                          Attached Files
                                          Viimeksi muokannut hopsis; 25.1.2018, 18:27.

                                          Comment


                                          • Sivuvilkkujen johtosarjoja löytyy ebaysta, itsekin sieltä yhdet tilannut, en kyllä tiedä miten ne tuohon jenkkimalliin passaa. Tai sitten vain vetää sinne jonkun avolinjan :)

                                            Comment


                                              Sivuvilkuthan tässä jo on lokareissa jonkun edellisen ropeltajan toimesta.

                                              Comment


                                                Kävimpä näyttämässä katsastuskonttorilla. Ajatuksena että tässä vaiheessa ehtii vielä tilailemaan osat ja remppaamaan hyvin ennen ajokautta jos jotain isompaa tekemistä löytyy.

                                                Päästöt oli koko lailla täydelliset. Yhtään ei tarvinnut huudattaa ja putkesta tulee lähinnä perhosia ja päivänkakkaran terälehtiä. Jarrut olivat tehokkaat ja ottavat tasaisesti kiinni. Näistä molemmista olin aidosti yllättynyt kun miettii että romut on seissyt enemmän tai vähemmän käyttämättä vuosikausia.

                                                Hylsy jäi silti käteen. Toinen etuiskari on aivan paskana, etuparkit ei pelaa (tämä olikin tiedossa) ja airbagin valo ei toimi. Ei oo pahat korjaukset. Aika hyvä fiilis jäi kaikkiaan, varsinkin kun karvahattu päässä sai ajaa katto alhaalla :)

                                                Comment


                                                  Toivottavasti bägin valo ei pala sen takia että se on rapsittu mittaristosta pois kokonaan ja siinä on joku hämyisämpi vika kuten tyhjä ratti? Näitä jopparinjekkuja aina välillä näkee.

                                                  Comment


                                                    Se ei tämä auto varmaan mene persnetolle vaikka sen bagin käy marmorilta hakemassa :)

                                                    Comment


                                                      On siinä päkki kun minä ratin jo kertaalleen irrotin. En ole kertaakaan vielä laittanut VCDS:n päähän. Voihan siellä olla vaikka vaan polttimo palanut tai väärässä reiässä mittariston takana, kuten urssiin olin joskus laittanut. Ihmettelin miksi aiemmin ei ole turvavyömuistutin toiminut ja yhtäkkiä alkoi toimimaan. Tajusin kun seuraavalla leimalla pomppasi bägin valosta.

                                                      Sepä unohtui vielä aiemmin kirjoittaa että ensimmäisen kerran ajoin yli 10 metriä tuolla autolla tänään ja heti pääsi panikoimaan. Kotipihasta olin päässyt reilun puoli kilometriä kun alkoi moottori ensin nykimään ja lopulta sammui. Tien penkalla tehty pikainen tilannearvio ja soitto kaverille tuomaan kannulla bensaa... Olisi vielä toisen puoli kilometriä saanut riittää siihen lähimmälle huoltsikalle johon olin menossa anyway ennen katsastusta.

                                                      Comment


                                                        Täälläkin oli bagin valosta vain polttimo väsähtänyt viime leimalla.

                                                        Avokausi aloitettu 17.1 ja nastarenkaat alla.

                                                        Comment


                                                          Olispa talvirenkaat. Sattui pari vesisateista lämmintä päivää niin suli tienpinnat sen verran että pääsi noilla tappokaljuilla kesärenkailla käymään.

                                                          Muita huomioita ensimmäiseltä koeajolta. Cruise ei toimi, yllättyneitä olivat mm. ei kukaan. Aivan 100% kaikista 90-luvun cruisellisista vehkeistä olen joutunut ohjainpurkin kolvaamaan. Moottori tuntuis vetävän aika kivasti ja riittää tuo AAH jerkku viemään paremmin kuin edellisessä cabissa ollut NG vei manuaalivaihteista. Kelpaa minulle. Aski vähän ämpyili kylmänä, tajusin vasta liikkeellä että en tarkistanut edellisen remontin jälkeen missään vaiheessa vaihteistoöljyjä ja niitä kuitenkin jonkun verran valui pihalle kun keulasta oli kenno irti konerempan aikaan.

                                                          Comment


                                                            Airbagin ohjainlaitteelta löytyi kaksi vikakoodia:

                                                            00532 - Supply Voltage B+
                                                            07-10 - Signal Too Low - Intermittent

                                                            01025 - Trigger for On Board Diagnostic Lamp; Malfunction
                                                            31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

                                                            Ensimmäisestä en ole huolissani, jälkimmäinen on itselle outo, ei ole tullut aiemmin vastaan. Purkamatta vielä sen enempää, veikkaan mittariston polttimoa. Jos näin on niin tuohan on kamalan fiksua että boksi testaa polttimon kunnon mutta samalla se polttimo on boksin ainoa tapa ilmoittaa viasta. Kuten nyt esimerkin vuoksi vaikkapa palaneesta polttimosta.

                                                            Comment


                                                              Itse itselleni vastaten, polttimohan sieltä puuttui kokonaan airbagin valon paikalta mittaristossa. Ei ollut palanut polttimo vaan puuttui aivan kokonaan. Uskomattomia salapoliisimestarietsivän päättelytaitojani käyttäen luulen että valo on joskus syttynyt ja sieltä on otettu polttimo pois kun ei ole osattu korjata. Itsellään se ei pois putoa. Muita vikoja ei kuitenkaan (ainakaan tällä hetkellä) ollut ja valo alkoi toimimaan normaalisti kun vaan laittoi polttimon paikalleen. Iisipiisi.

                                                              Muita katsastusinssin huomauttamia vikoja lähestytään siten että purkuautosta tulee vaihtoumpiot, joissa oletetusti on riittävät varusteet sisällä. Toivon syvästi että myös jenkkiautossa on johtosarjassa parkkivalon johdotus mukana. Muuten menee turhan työlääksi jonkun parkkivalojen takia.

                                                              KYBin iskarit ja samaan konkurssiin etutolppien yläpään laakerit on Spareton korissa. Taas muistui mieleen miten kiva on harrastaa näitä vanhoja yksinkertaisiavehkeitä kun kaikki on niin helppoa ja halpaa.
                                                              Viimeksi muokannut hopsis; 28.1.2018, 18:50.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X