Nämä koneet alkavat olla siinä iässä että suuttimet valitettavasti vuotavat. Seurauksena huonontunutta käyntiä, kasvanutta kulutusta jne. Suurin ongelma tuossa on kuitenkin öljyn sekaan joutuva polttoaine joka huomattavasti heikentää voitelua. Yksi esimerkkitapaus jo tiedossa jossa veivi tuli tämän seurauksena lohkon kyljestä katsomaan kuka kiusaa. Kyseisellä autolla oli ajettu 250 tkm.
Ilman testeriä tämän vuodon voi havaita mm. siitä ettei ölhynvaihtovälillä tarvitse öljyä lisätä, pahimmassa tapauksessa sen pinta vain nousee. Toinen oire on noin puolen tunnin seisomisen jälkeen käynnistettäessä havaittava startin vaivalloisempi pyöräytys joku johtuu männän päällä olevasta nestemäärästä (hydrolock).
Boschin suuttimet 375 e/kpl (sis. 40e runkopantin)
Ebayssä on myynnissä myös "kunnostettuja" mutta niihin valitettavasti pätee vanha sanonta "sopuhintaan saa hipun sontaa", testattu on.
http://speed-autoteile.fi/index.php?...oduct_id=24412
info@speed-autoteile.fi
Ilman testeriä tämän vuodon voi havaita mm. siitä ettei ölhynvaihtovälillä tarvitse öljyä lisätä, pahimmassa tapauksessa sen pinta vain nousee. Toinen oire on noin puolen tunnin seisomisen jälkeen käynnistettäessä havaittava startin vaivalloisempi pyöräytys joku johtuu männän päällä olevasta nestemäärästä (hydrolock).
Boschin suuttimet 375 e/kpl (sis. 40e runkopantin)
Ebayssä on myynnissä myös "kunnostettuja" mutta niihin valitettavasti pätee vanha sanonta "sopuhintaan saa hipun sontaa", testattu on.
http://speed-autoteile.fi/index.php?...oduct_id=24412
info@speed-autoteile.fi
Comment