Lukkoperät ja vaihteistot, tästä ne löytyvät esimerkkihintoineen
Merkeistämme Cusco ja Quaife ovat varmasti kaikille tuttuja sillä ne ovat kumpikin alojensa suunnannäyttäjiä. Gripper on puolestaan erikoistuneempi valmistaja. Hinnoittelussa noudatamme valmistajien linjaa, joka tarkoittaa EU:n tasolla kilpailukykyisiä hintoja.
Cusco
» Japanilainen valmistaja jolta löytyvät Japanilaisten autojen levylukkoperät rankkaan käyttöön.
» Malleja on kaksi, MZ ja RS. MZ on rankempi lukko ja soveltuu kilpakäyttöön siinä missä RS soveltuu pienellä varauksella myös kadulle. RS toimii myös kilpakäytössä, mutta on hivenen MZ mallia kalliimpi.
» Täysin huollettavissa. Varaosat saatavissa erikseen.
» Lukituksen suunnan ts. ramppikulmat voi valita asennuksessa.
Tuotteet sivuillamme => Cusco
Gripper on Englantilainen merkki pienellä valikoimalla laadukkaita levylukkoja.
» Lukot kootaan tilauksesta käyttötarkoituksen mukaan kadulle tai ralliin.
» Valikoimaa on tarjolla myös euroautoihin. Gripperiltä löytyy monta hyvää tuotetta, kuten Volvo 240 lukko jota lienee aikojen saatossa laitettu liki mihin tahansa autoon.
» Mahdollisuus tuottaa piensarjoja mallin mukaan (wink).
» Ramppikulmat valittavissa 30/65, 40/65, 45/45.
Tuotteet sivuillamme => Gripper

Quaifen Englannissa valmistetut rataslukot ovat myydyin lukkomme.
» Quaifen lukkoja on varastossa suosituimpiin autoihin, ja viikottaiset tilaukset takaavat nopeat toimitukset erikoisemmillekkin.
» Quaife on autotehtaiden valinta ensiasennuslukoksi mm. Dodge SRT4, Chevrolet Cobalt SS Turbo ja Ford Focus RS -malleissa.
» Lukoissa on nollakitkatilanteen eliminoiva mekanismi joka estää pidon menetyksen kun toinen pyörä on ilmassa.
» Elinikäinen takuu joka kattaa myös kilpakäytön.
» Toiminta on täysin äänetön ja värinätön.
Ratassarjoilla saat vaihteistoon lisää väännönkestoa ja suorakytkentäsarjalla vältät vaihdemissit. Sarjoja on saatavilla eri välityksillä jolloin kiihtyvyys on aivan eri luokkaa kuin vakiovälityksillä.
Tuotteet sivuillamme => Quaife
Esimerkkejä:
Audi (front), a4 2wd (pre-1999, 012/duk) -ATB lukko (QDF6Q) 1215.80€
Audi (front), coupe gt, 4000 quattro, quattro (016/093) -ATB lukko (QDF4Q) 1215.80€
Audi (front), s4, s6, a6 4.2l (01e) -ATB lukko (QDF8Q) 1215.80€
Audi (rear), a4 quattro -ATB lukko (QDF4Q) 1215.80€
Audi a3 1.8, 1.8t, tdi (02j) -ATB lukko (QDF10R) 923.86€
Audi a3 2.0-litre tfsi sport / a3 sportback 2.0-litre tfsi (02q) -ATB lukko (QDF16R) 923.86€
Audi front tt quattro, s3 quattro 4wd (02m) -ATB lukko (QDF14R) 1016.05€
Audi front tt, a3 2wd (02m) -ATB lukko (QDF13R) 923.86€
Levylukko vai torseni?
Levylukko radalle, torseni kadulle olisi karkea jako. Ero torsenilla ja levylukolla on tapa jolla lukitus syntyy. Torseni siirtää voimaa pitävämmälle pyörälle kun toinen sutii ja sallii siten nopeuseron pyörien välillä.
Levylukko taas kiristyy sitä mukaa kun siihen kohdistuva vääntö kasvaa. Näinollen levylukko ei ole paras katuajettavuudeltaan koska se voi kanittaa vastaan.
1-way, 1.5-way 2-way, which way?
Aloitetaanpa kuvalla jossa siis ~2-way lukko.

Kuvassa keskellä näkyy tappi, ja sen ympärillä lukon puoliskot. Puoliskojen koloa jossa tappi sijaitsee kuvataan ramppikulmilla. Voima välittyy levylukossa niin, että kun lukkoon kohdistuu vääntöä pyrkii tappi liukumaan kuorien välissä. Tappi siis pyrkii painamaan kuoria erilleen ja siten kiristämään lukkoa. Voima jolla se painaa kuoria erilleen, on täysin verrannollinen ramppikulmiin.
Toisesta kuvasta näemme liki 1-way lukon:
http://forums.pelicanparts.com/uploa...1320355078.jpg
Tässä tappi ei pääse juuri liukumaan kuvassa alaspäin, mutta ylöspäin sen on helppo kiristää pakkaa.
Tiivistelmä:
1-way lukko kiristyy vain kiihdytettäessä.
1.5-way lukko kiristyy kiihdytettäessä, ja hivenen vaihdejarrulla.
2-way lukko kiristyy ~saman verran sekä kiihdytyksissä että vaihdejarrrutuksissa.
Race Performance Oy, Race.Fi verkkokauppa
Tämä uutinen sivuillamme
Merkeistämme Cusco ja Quaife ovat varmasti kaikille tuttuja sillä ne ovat kumpikin alojensa suunnannäyttäjiä. Gripper on puolestaan erikoistuneempi valmistaja. Hinnoittelussa noudatamme valmistajien linjaa, joka tarkoittaa EU:n tasolla kilpailukykyisiä hintoja.

Cusco
» Japanilainen valmistaja jolta löytyvät Japanilaisten autojen levylukkoperät rankkaan käyttöön.
» Malleja on kaksi, MZ ja RS. MZ on rankempi lukko ja soveltuu kilpakäyttöön siinä missä RS soveltuu pienellä varauksella myös kadulle. RS toimii myös kilpakäytössä, mutta on hivenen MZ mallia kalliimpi.
» Täysin huollettavissa. Varaosat saatavissa erikseen.
» Lukituksen suunnan ts. ramppikulmat voi valita asennuksessa.
Tuotteet sivuillamme => Cusco

Gripper on Englantilainen merkki pienellä valikoimalla laadukkaita levylukkoja.
» Lukot kootaan tilauksesta käyttötarkoituksen mukaan kadulle tai ralliin.
» Valikoimaa on tarjolla myös euroautoihin. Gripperiltä löytyy monta hyvää tuotetta, kuten Volvo 240 lukko jota lienee aikojen saatossa laitettu liki mihin tahansa autoon.
» Mahdollisuus tuottaa piensarjoja mallin mukaan (wink).
» Ramppikulmat valittavissa 30/65, 40/65, 45/45.
Tuotteet sivuillamme => Gripper

Quaifen Englannissa valmistetut rataslukot ovat myydyin lukkomme.
» Quaifen lukkoja on varastossa suosituimpiin autoihin, ja viikottaiset tilaukset takaavat nopeat toimitukset erikoisemmillekkin.
» Quaife on autotehtaiden valinta ensiasennuslukoksi mm. Dodge SRT4, Chevrolet Cobalt SS Turbo ja Ford Focus RS -malleissa.
» Lukoissa on nollakitkatilanteen eliminoiva mekanismi joka estää pidon menetyksen kun toinen pyörä on ilmassa.
» Elinikäinen takuu joka kattaa myös kilpakäytön.
» Toiminta on täysin äänetön ja värinätön.
Ratassarjoilla saat vaihteistoon lisää väännönkestoa ja suorakytkentäsarjalla vältät vaihdemissit. Sarjoja on saatavilla eri välityksillä jolloin kiihtyvyys on aivan eri luokkaa kuin vakiovälityksillä.
Tuotteet sivuillamme => Quaife
Esimerkkejä:
Audi (front), a4 2wd (pre-1999, 012/duk) -ATB lukko (QDF6Q) 1215.80€
Audi (front), coupe gt, 4000 quattro, quattro (016/093) -ATB lukko (QDF4Q) 1215.80€
Audi (front), s4, s6, a6 4.2l (01e) -ATB lukko (QDF8Q) 1215.80€
Audi (rear), a4 quattro -ATB lukko (QDF4Q) 1215.80€
Audi a3 1.8, 1.8t, tdi (02j) -ATB lukko (QDF10R) 923.86€
Audi a3 2.0-litre tfsi sport / a3 sportback 2.0-litre tfsi (02q) -ATB lukko (QDF16R) 923.86€
Audi front tt quattro, s3 quattro 4wd (02m) -ATB lukko (QDF14R) 1016.05€
Audi front tt, a3 2wd (02m) -ATB lukko (QDF13R) 923.86€
Levylukko vai torseni?
Levylukko radalle, torseni kadulle olisi karkea jako. Ero torsenilla ja levylukolla on tapa jolla lukitus syntyy. Torseni siirtää voimaa pitävämmälle pyörälle kun toinen sutii ja sallii siten nopeuseron pyörien välillä.
Levylukko taas kiristyy sitä mukaa kun siihen kohdistuva vääntö kasvaa. Näinollen levylukko ei ole paras katuajettavuudeltaan koska se voi kanittaa vastaan.
1-way, 1.5-way 2-way, which way?
Aloitetaanpa kuvalla jossa siis ~2-way lukko.

Kuvassa keskellä näkyy tappi, ja sen ympärillä lukon puoliskot. Puoliskojen koloa jossa tappi sijaitsee kuvataan ramppikulmilla. Voima välittyy levylukossa niin, että kun lukkoon kohdistuu vääntöä pyrkii tappi liukumaan kuorien välissä. Tappi siis pyrkii painamaan kuoria erilleen ja siten kiristämään lukkoa. Voima jolla se painaa kuoria erilleen, on täysin verrannollinen ramppikulmiin.
Toisesta kuvasta näemme liki 1-way lukon:
http://forums.pelicanparts.com/uploa...1320355078.jpg
Tässä tappi ei pääse juuri liukumaan kuvassa alaspäin, mutta ylöspäin sen on helppo kiristää pakkaa.
Tiivistelmä:
1-way lukko kiristyy vain kiihdytettäessä.
1.5-way lukko kiristyy kiihdytettäessä, ja hivenen vaihdejarrulla.
2-way lukko kiristyy ~saman verran sekä kiihdytyksissä että vaihdejarrrutuksissa.
Race Performance Oy, Race.Fi verkkokauppa
Tämä uutinen sivuillamme
Comment