Tuo on sinkkiseosteinen alu. Saattaa olla, että liukenee sinkkiä ja sehän taas ei olisi yhtään hyvä juttu. Lisäseosaineina kuparia, magnesiumia ja mangaania. Tuo T6 tuolla perässä on toimitustila ja tässä se tarkoittaa keinovanhennusta, jolla saa mekaanisia ominaisuuksia paremmaksi, tosin eipä taida tuoda hyötyä tähän käyttötarkoitukseen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Walbro 450 tuplapumpun kilkkeet
Collapse
X
-
Auton käyttöön ja käyntiin ei mitään vaikutusta.
Vaikutukset tulevat tuohon kannen syöpymisnopeuteen. Sinkin liuetessa pois tuolta hilarakenteesta jää hilarakenteeseen tyhjä tila, johon voi syntyä vallan mainiot olosuhteet rakokorroosiolle, tai joka voi mahdollistaa keinovanhennuksessa syntyneiden koherenttien erkaumien irtautumisen. Molemmat tapaukset aiheuttavat sen, että tuo kansi muuttuisi huokoiseksi ja siitä alkaisi irtoamaan pientä alumiinimurua. Lopuksi koko kansi syöpyisi kokonaan.
Saattoi olla turhaa väsyneen spekulointia tuosta sinkin vaikutuksista, kun tuo on vaan mitä voisi tapahtua. Tuo syöpymiseen kuluva aika olisi monista kuukausista ylöspäin tai sitten ei tapahtuisi ollenkaan.
Comment
-
Osaiskohan joku hyvin Audin liitinvalikoiman tietävä auttaa löytämään urosliittimen tuolle tankin naarasliittimelle? Olisi siistiä jos saisi siihen tankille menevään piuhaan urosliittimen niin saisi tehtyä valmiita paketteja tuon pumppusetin sähkösarjalle...
Ainakin itselle olen tekemässä Amphenol MIL sähköliittimillä tuohon kanteen liitynnän, vaatii vaan 90 asteen kaapeliliittimen että mahtuu kunnolla olemaan. Liittimet ei oo mitään 'hinnat alkaen' - mallia mutta kyllläpä tulee luotettava liitos.
Comment
-
Mä jatkan nyt vielä tästä korroosioasiasta, koska tää on mun mielestä aika olennaista.
Se, että Kenaxilla ei ole ollut ikinä mitään ongelmia korroosion kanssa, ei tarkoita sitä, ettäkö korroosio ei olisi ongelma.
Polttoainelaitteistoa rakentaessa ei mun mielestä kannata ottaa riskejä, koska vahingot on yleensä isoja, jos jotakin pettää. Itse parin eri kilpurin tulipaloa sammuttamassa olleena sanoisin, että kannattaa suhtautua polttoainevuotoihin aina vakavasti, sillä läsnä on paitsi merkittävä uhka omaisuudelle, myös ihmisille.
Sen takia esimerkiksi isommaksi poratut alunipat ja itse romukopan pohjalta sorvatusta alsasta tehnyt sovittimet sekä alumiiniset tiivisterenkaat kannattaa jättää käyttämättä.
Samoin, kannattaa valita näihin nikaleisiin nyt sellaista alumiinia, joka kestää etanolin vesiseoksen korroosiota. Jos perusmateriaali korrodoituu voimakkaasti, ja se suojataan pinnoittamalla voi pinnoitteeseen tulleen naarmun kohdalla korroosio olla erittäin rajua. Puhutaan pistekorroosiosta, samasta ilmiöstä, joka syö ruostumattoman sellaiseksi letun reunaksi suolavedessä.
http://www.metalworkingworldmagazine...r.-300x211.jpg
Vaikka riski on pieni, on se silti olemassa.
Comment
-
Heti kun sain irtotankin 'lainaan' niin piti tehdä 'tarkistusluukku' siihen :) Sit vannesahalla mallikappaleet pumppulaipalle ja kannelle ja kokeilemaan... Ja yllätys oli suuri kun sehän jumalauta toimii! Bensamittarin kohon kanssakaan ei ole ongelmia kun tuo rauta menee ihan toiseen suuntaan. Letkut tulee siis samoin kun tuo 'ohjaustanko', joten ei ole vaaraa letkukiepeistäkään kohon eteen jumittamaan.
Eli tuosta saa rakennettua sellaisen paketin että se menee yhtenä kappaleena pumppuineen paikalleen ja nousee yhtenä kappaleena pumppuineen myös pois.
Tässäpä kuvia minun hienosta mallinnuksesta, otin muutaman videonkin miten se toimii, josko saan ne linkitettyä niin laitan tännekin.
Tässäpä yksi viteo: https://drive.google.com/file/d/0B9E...?usp=drive_webViimeksi muokannut juutasqsa; 10.10.2015, 20:57.
Comment
-
Comment
-
39,5 mm on tuo walbron pumpun halkaisija, en usko että tulee ongelmaa erikokoisten reikien kanssa kunhan vain reijän koko on tiedossa. 2 kpl 044 pumppuja tuskin saa noihin kohtiin mahtumaan mitenkään kun nuo walbron pumppujen paikat on tarkoituksella toisessa reunassa, niille joutunee tekemään ihan oman kauluksen.
Comment
-
No niin, nyt on ekat koepalikat saapuneet testattavaksi ja alan pikkuhiljaa kattomaan miten tuo kiinteä setti onnistuu. Hinnoiksi tullee jotain suunnilleen näin:
Pumppupalikka 70EUR Walbron pumpuille.
Sokea kansi 60EUR
Kansi 3 AN6(8) reikää ja MIL liittimen reikä 100EUR
Katotaan minkälainen setti saadaan aikaan jos joku haluaa bolt-on ratkaisun.
Onko halukkaita ottamaan palikoita ja kansia? Päteekö äänestys vielä kaikkien osalta?Viimeksi muokannut juutasqsa; 14.11.2015, 12:34. Perustelu: Pierburg vaihtoehto poistettu listalta, ei mahdu.
Comment
-
Sain testailtua noita protopalikoita ja kumpaankin pitää tehdä pikku muutoksia.
Pumppupalikan muutos on pieni, vain M5 kiinnityspultin reikä heiman sisemmäksi, nyt kuusiokolopultin kanta ottaa hieman runkoon kiinni kun paketin paikoilleen laittaa joten ahistaa vähän.
Kansi pitää olla hieman pienempi, nyt ei mene helposti tiivisteen kanssa paikoilleen, se ei saa ahistaa ollenkaan että saa paketin paikoilleen ja pois. Samoin syvyyttä kupilla on 10mm liikaa. Teaserina pikkusen kuvia :)
Comment
-
Tulipa kokeiltua Pierburgien puumalleja tuohon pumppupalikkaan. Puupalikat on 39mm halkaisija, Pierburg on 43mm, joten vielä ahtaampaa olisi oikeilla pumpuilla. Hain lähinnä korkeuden puolesta mahtuvuutta kun on 2 pumppua rinnakkain.
Ei mahdu mitenkään, palikat on kuvissa ihan pohjassa, niihin tarvittaisi vielä imusukka tms. suodatin, joten 5-10mm korkeammalle vielä tulisivat. Palikoiden mitat on 235, mikä on sama kuin pumpun mitta. Tuo kavennus kehikon pohjassa estää pumppujen asentamisen mihin tahansa asentoon.
2 pumppua saa kyllä mahtumaan jos tekisi vinon asennuksen, mutta en nyt tuohon lähde. Tämä kimppa tehdään noille Walbron pumpuille.
Comment
-
Yritettiin muuttaa tuota äänestystä niin että voisitte merkata siihen minkälaisen koneistussetin otatte, mutta ei saa näköjään nollattua kokonaan äänestystä joten äänestys pitää unohtaa.
Aiemman äänestyksen tulos oli:
Kyllä: juutasqsa, lampi, varja
Ehkä: Jehku, Joksa_, JouZa, jsahlman, kook00, Mikse
Tuo äänestys ei ole ollut sitova, ilmoittakaa minkälaisen paketin haluatte josko olette vielä mukana.
Laittakaa tähän ketjuun numero minkä otatte:
1. Vain pumppupalikka 2 Walbron pumpulle (70EUR)
2. Vain kansi ilman reikiä (60EUR)
3. Pumppupalikka ja kansi AN6 sekä sähköliittimen reijillä sekä yhdistystangolla (70+100+20EUR)
4. Pumppupalikka ja kansi AN8 sekä sähköliittimen reijillä sekä yhdistystangolla (70+100+20EUR)
5. Pumppupalikka ja kansi ilman reikiä (70+60EUR)
Kannesta on tekeillä uusi versio, muuten tuo koneistuspuoli alkaa olla paketissa. Laitan uudesta versiosta kuvia kunhan saadaan se tehtyä.
Jos otatte ns. koko paketin, kannen ja pumppupalikan yhdistystangolla, kasaan ne yhteen ja sovitan tankkiin ennen kuin kenellekään lähetän. Laitan myös ohjeen tynkää miten / missä asennossa se asennetaan, kenties videon muodossa.
Katson vielä noiden muiden kilkkeiden hinnat jos joku haluaa muutakin kuin vain nuo koneistetut osat. Katsotaan se myöhemmin.
Teen tilauksen koneistamosta 30.11.2015 aikaisintaan. En ota itselleni yhtään varastoon ja jos myöhemmin joku haluaa ottaa näitä niin hinta on yksittäin otettuna varmasti eri kuin nyt.
Kerään ensimmäiseen viestiin koneistustilauksen tilannetta.
Comment
-
No niin, tilaukseen lähti kannet ja pumppupalikat näille: Juutasqsa, Joksa_, lampi, kook00, JouZa, Jehku. Palailen astiaan kun olen saanut vahvistuksen aikataulusta, katsotaan vielä ottaako ketkä kaikki palikoiden tilaajista muita kilkkeitä. Osa onkin jo ilmoittanut että ottaa koko setin, pumppuineen ja sähköineen ns. bolt-on setin.
Comment
Comment