Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
We're proud to announce the availability of our Density Line Performance Differential/Transmission Mounts for most early Audi applications, including the B3 Audi 80/90/Coupe Quattro, Audi UrQuattro, Audi 4000/5000, Audi 100/200, and Audi S2/RS2!
Maailman suurimman puolivalmistetuottajan ykkösnimi kehuu ainakin omiensa sopivan melkein kaikkiin. Eiköhän ne sitten mene, ainakn pienellä sovittelulla.
Siinä tapauksessa tilaan myös yhden parin moottorintukityynyjä. Noi 034 tyynyt on ainakin hanurista. About 10tkm ajanut noilla ja nyt ainakin jo toinen rikki. Tälläisistä kyse: http://store.034motorsport.com/motor...0-100-200.html
Tilanne päivitystä, alkavalla viikolla saan laipat, mutta olen hetken reissussa, sen jälkeen alan suorittamaan, mahdollisimman pikaisesti. En ole vielä tilaajista yhteenvetoa tehnyt, taitaa kymppi olla rikki moottorituissa, onneksi muutaman laipan ylimääräistä otin, katsotaan mihin riittää kun pääsee tilauksia toimittamaan, toivottavasti tämän kuun aikana. Askin/peränkuminlaippoja on noin parikymentä paria tulossa, eiköhän niistä kaikille riitä, ja jos typ44 miehille ei pienellä vaivalla sovi, saapi palauttaa tottakai.
Laipat putsattu purskeista, putket sahattu ja niin ikään purskeita poisteltu, en äkkiseltään tajuttut kuinka iso arbeetti tollaisessa köntissä on, alkaa oleen toi vannesahan terä melko tuttu, sen verta pitkään sitä tässä saanut katsella.
Seuraavat toimenpiteet, pitää hepata rungot valmiiksi, hiekkapuhaltaa, hitsata.
No viikonloppu tuli ja meni, valmista ei vielä valitettavasti tullut, mutta edistystä, rungot on nyt hepattu ja lasikuulapuhallettu, enään tarttis vaan hitsatata. Karkeesti 28 metriä olis hitsillä pituutta, saas nähä kuinka monta pulloa tohon kuluu.
No niitähän kului, sekä oma että kaverin pullo on nyt tyhjänä, moottorikumit tuli kaikki hitsattua, mutta kun aloittelin laatikonkumeja hitsaamaan, loppu kaasu. Ja yllättävä asia teki tuosta hitsaamisesta hitaan, nimittäin kolvi käy niin kuumana ettei sitä edes hanskat kädessä voi pitää kiinni, "en mä vesijäähdytettyä mihinkään tartte" muistan todenneeni joskus. Eli argonia on tulossa lisää, tulee toivottavasti pian, jos jollain on esabbiin sopivaa vesijäähdytettyä kolvia tarjota niin kiinnostaisi.
Kaasua odotellesse aloin noita uretaaneja valmistella, sain kaikki 72kpl sahattua ja valtaosan porattuakin. Ja siis tiedän nyt tarkalleen kuinka monta näitä saa valmiiksi saakka, 15 paria moottorikumeja ja 21 paria askinkumeja.
Terhon kanssa tuijoteltiin viikko sitten Cabrion kumeja vähän tätä silmällä pitäen mutten muista mihin tulokseen päädyttiin sopivuuden puolesta. Oliko nämä 10V vaparivitoselle sopivat? Jos on niin lisää minut moottorintukien osalta listalle.
Tämä viikko mennyt ihan harakoille, ei tullut kaasua tälle viikolle.
Moottorikumithan mulla on hitsattuna, joten teen nyt sitten viikonloppuna ne valmiiksi saakka.
Nonniin, Moottorikumit kasaamista vailla valmiit, olisin muuten kasannut mutta 'joku' oli sahannut holkit 1mm liian pitkäksi, pitää sorvata mittaansa, mutta se ei ole iso homma.
Argoniakin taas on, joten homma askinkumien osalta etenee pikimmiten.
Laitan kaikille jotka ottivat vain moottorikumityynyt yv:n jossa tilinumero. Vastaathan siihen, että miten haluat postituksen/noudon, matkahuolto minulle helpoin kun voi ruksata että vastaanottaja maksaa kulut. Saadaan ne tällä viikolla lähetettyä, ja eiköhän viimeistään viikonlopuna ole nuo askin kumitkin valmiit.
Pahus, hinta jäi yv:stä puuttuumaan, hinta moottorikumeille tosiaan se 120e ja askinkumeille 60e. Materiaalikulut ei muuttuneet suunnitellusta matkalla.
Moottorikumityynyt valmiit, huomenna lähtee pelkkän sen tilanneille paketit. Kiukulla viikonloppuna loput valmiiksi, josko mitään yllätyksiä tule vastaan.
Ihan ei tänään valmiiksi saakka tulleet, mutta kaikki askinkumekset on hitsattu ja puolet jo maalattukin. Loppujen lasikuulapuhallus&maalaus ja sitten kasaus.
Liitteenä kuva työpisteestä, ajattelin kokeilla tuollaista pyörityspöytää, saa tehtyä yhdeltä istumalta koko kierroksen jos ei lisäaine lopu kesken.
Kumit on matkanneet maailmalle, ja nyt tuossa muutama on lähestynyt että pitäisi lisää tehdä, niin kysytääns täällä, onko toiselle erälle kiinnostusta? Tai pelkille moottorikumeille?
Onko muuten käyttökokemuksia askin kumeista, kasvaako meteli merkittävästi? Tai asennus kommentteja?
Tämän kimppatilauksen tiimoilta tuli useita kyselyitä urssin askin kumeista ja nyt Suomen johtavan audialustaexpertin (Terho) kanssa tuossa tuumailtua ja teen testiksi yhden parin urS4 askinkumeja, onko halukasta testikäyttäjää? Jos asennus ei itseltä onnistu niin mun piikkiin voi käydä asennuttamassa Terholla/Jt:llä/Hammulla josko se heille sopii. Auto pitäisi olla päivittäisessä ajossa, ja jonkin sortin ennen ja jälkeen melun/tärinän arviointi olisi suotavaa.
Harhaanjohtava ex-pertti :) Kyllä mulle tollanen asennuskeikka passaa, ei siinä mitään. Jos uutta tilausta tulee niin kelpais kyllä noi askin/perän kumitkin, eli 2 paria voisin ottaa.
Comment