tuli onkelmia, vaihdatin tankin sisälle uuden pumpun jonka jälkeen kun auto seisoo pitempään ei käyntiin muutako ilmaamalla pantiin suodattimen ja jakajapumpun väliin läpinäkyvä letku 3ssa tunnissa tullut 3mm ilmahelmi sisälle putkeen, suodattimen päällä oleva paluuletkun muovinenjatko uusittu, konstit vähissä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.5 -01 diesel ei lähde käyntiin
Collapse
X
-
2pv korjaamolla eivät löydä vikaa, väittivät et pitää vaihtaa uusi pumppu soitin dieselpumppu korjaamolle sanoi sieltä jos auto ilmauksen jälkeen käy hyvin siinä ei silloin ole vikaa, saa jotain ilmaa vika on vain haettava täytyy kai vaihtaa korjaamoa 400euroa nosto pumppu 2pv vian haku +2pv ilmavian haku perään alkaa tuleen tunteja.
Comment
-
En nyt oikein päässyt kärrylle tuosta alkuperäisestä kysymyksestä ja selostuksesta. Pari pistettä asioiden välissä auttaisi hahmottamaan asiaa :)
Eli siis auto kävi hetken korjauksen jälkeen, mutta nyt ilmestyy ilmaa letkuihin? Mahdollista että pajalla ilmattu starttaamalla, eikä tuo V6 pumppu taida hirvesti tykätä tuosta "tyhjänä" pyörittämisestä. Ilmaus pitäisi ensin tehdä jollain muulla tavoin. Noita pumppuja vaihdeltu käsittääkseni sen takia, kun alkanut vuotamaan ilmaa, ja vieläpä juuri sen takia kun ilmattu starttaamalla pidempään. Joissain tapauksissa auto kyllä starttaa hinaamalla tai kokeilemalla keula ylös / alaspäin, eli mäessä. En muista kuinka päin auto piti olla, että lähti paremmin käymään.
Comment
-
auto käy päivisin kun minulla on työssä lyhyttä ajoa parintunnin välein, öisin auto parkissa eikä aamulla käyntiin, pitää ilmata ensin. Jos seisoo yli 4tuntia, ei käyntiin. Pitäis löytää ilmavuoto mutta miten? Pumppuhuollosta sanoivat, kun soitin, et jakajapumpussa ei voi olla vikaa, jos auto käy hyvin. Ainoa, mitä pumpussa voi olla vikana, on päätystefa, joka vuotaa. ja vika tuli heti polttoainepumpun vaihdon jälkeen.
Comment
-
Ihan vaan sellainen kysymys, että vaihdoitteko pa-suodattimen samalla kun vaihdoitte siirtopumpun? Kerroit, että suodattimen päällä oleva paluupuolen muovinen jatko on vaihdettu? Tarkoitat varmaan paluukierrätyksen "termostaattia" joka rupeaa päästämään tankkiin paluulöpöä vasta kun se on riittävän lämmintä? Tarkistitteko, että se "muovinen jatko" istuu tiukasti ja tiiviisti paikoilleen?
EDIT: tällä "termostaatilla" on sellainen funktio, että se pitää löpösuodattimen lämpimänä paluukierron polttoaineella. Eli vasta kun suodatin on riittävän lämmin, alkaa löpöä valua paluukierrosta takaisin tankkiin.
Comment
-
Pumppuhuollosta sanoivat, kun soitin, et jakajapumpussa ei voi olla vikaa, jos auto käy hyvin. Ainoa, mitä pumpussa voi olla vikana, on päätystefa, joka vuotaa.
Comment
-
Minä hakisin vikaa edellen suodattimen ympäriltä, etenkin kun siihen on tuo paluukierron termostaatti/venttiili vaihdettu ja vielä suuremmalla syyllä jos suodatin ja se termostaatti eivät ole originaaleja V.A.G osia. Tuo Jukurin kysymä seikka nimittäin paljastaa muunmuassa sen, vetääkö järjestelmä ilmaa suodattimen kautta.
Comment
-
Mistä kysyit/tilasit tuon? Tuossa ohimennen kysäisin Vaasassa kun diesel pajalla (Hiomo Isokangas) käväisin muiden asioiden takia, niin kertoi että nimenomaa Audi A6:een pumppu on kallein ja oli juuri viime viikolla myynyt sellaisen asennettuna(?) 1500€. Muistaakseni täällä foorumilla joku on puhunut vaihtopumpulle hintaluokasta 1200€?
Comment
-
Omassa pumppu paskana. Marmorilta hintaa pelkälle osalle 2165? !!! Autosähkö ja dieselhuolto Häkkinen Turku lupasi korjata vanhan tonnilla. Eivät irrota tai asenna. Löysin kuitenkin korjaamon samalta suunnalta, joka lupasi irrottaa, asentaa ja tehdä samaan aikaan jakopäärempan osineen alta tonnin. En ole löytänyt päivän metsästyksen jälkeen parempaakaan... Milläköhän Saksanmaalta saisi vastaavan osan?? Osaatteko auttaa?
Comment
-
Niin, eli ei tuu ku 765 eemeliä eroa sillä, et tilaa kotipitäjän ulkopuolelta... Tekis mieli kiroilla ääneen tota Rauman Auto-Kairan touhua.
Comment
-
Ei kukaan satu tietämään löytyiskö jostain halvempaa korjaajaa tai juurikin tuollasta vaihto-osaa. Ei tarvis olla alkuperänen vag-osa jos vaan sopii paikalleen.
Comment
-
Miten olis esim. Ebay? Jos pumpussa on aivot paskana niin sen saa kyl korjattua = http://www.vp44diesel.de/en
Comment
-
Nojaa ihmeen tyyristä sieläpäin sit. Lahden laakkosella oli just se 1400euroa uusi pumppu kun tos kevääl utelin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jannekk Näytä viestiMinä hakisin vikaa edellen suodattimen ympäriltä, etenkin kun siihen on tuo paluukierron termostaatti/venttiili vaihdettu ja vielä suuremmalla syyllä jos suodatin ja se termostaatti eivät ole originaaleja V.A.G osia. Tuo Jukurin kysymä seikka nimittäin paljastaa muunmuassa sen, vetääkö järjestelmä ilmaa suodattimen kautta.
Joku oli muistaakseni teettänyt tulpan siihen suodattimen paluutermostaatin paikalle. Olisiko esimerkkikuvaa tästä?
Edit: Olikin vain o-rengas poikki siitä suodattimen päällä olevasta termostaattihässäkästä.Viimeksi muokannut Dieselman; 1.9.2010, 12:30.
Comment
-
-Eipä ole kuvaa ei. Mutta hae tarvikeliikkeestä uusi filtteri sorvarille malliks niin kyllä se sulle tulpan tekee. Parilla oorengasuralla varustettuna. Jatkossa sitten käytät vain kyseisen merkkisiä filsuja, niin saat parkeerata Audin yöksi vaikka puuta vasten nokka ylöspäin kuten kihvelin ikään. -Ja aina lähtee tulille :))
Comment
-
Itellä tuo nokka ylöspäin ilman imeminen liittyi niihin hapertuneisiin paluuletkuihin JA puuttuviin takaiskuventtiileihin, uudemmissa ne on, mutta omastani puuttuivat. Voi se tietty silti jostain suodattimelta imeä. Suodattimet oli omassani aina originaaleja, joten sieltä se ei minun tapauksessa imenyt ilmaa,
Comment
-
Itellä tuo ongelma, että pitempään seistessä tulee kuplaa putkeen. Huomasin öljynvaihdon yhteydessä kun koneen suojamuovi oli poissa päältä, niin kun iski koneen tulille niin kuplia juoksi siinä kirkkaassa putkessa.
Millasta takaiskuventtiiliä porukka suosittelee tuonne? ja mihin letkuihin kannattais laittaa?
Comment
-
Hydrauliikka liikkeestä (esim. hiflex yms) 1/4" takaiskuventtiili 1/4" letkulähdöt, palikka suodattimen ja syöttöpumpun väliin tulopuolelle. Tosin vielä senkin jälkeen on silti vaarana syöttöpumpun kuluminen vajaan voitelun takia. nuo kun käy vaikka ilman tankki pumppuakin mutta hajottaa ajan kanssa syöttöpumpun omakohtainen kokemus ja pumpunkorjaus diisselhuollossa oli 1400 eur itse irrotettuna ja syy oli toimimaton tankkipumppu (joka oli vaihdettu jo hieman aiemmin), eli jos aineen saanti syöttöpumpulle hankaloituu voi tulla kallista. Eli omalla vastuulla, ilman saanti olisi parempi saada kitkettyä ja löpön liikkuminen varmistaa.Viimeksi muokannut sfk78; 1.9.2010, 02:20.
Comment
Comment