Tuli tuossa päiviteltyä kalustoa, en tiedä sitten huonompaan vaiko parempaan suuntaan. Noh, ainakin koneen kylkeen tehtaalla pultatut kamat on aika kuraa (turbo ja DPF). "Pirteyttä" pitää vaan saada autoon lisää.
Eli potilaan tiedot:
A4 Avant 2.0TDI (DPF) quattro
kone: BPW 8v, pitkittäin
turbo, ei varmuutta, mutta: GT1646V tai GT1749VA, veikkaan tuota huonompaa 1646:sta. Pitää vielä tarkistaa kun saa noita perkuleen suojia ja egr:n putki/letku hässäköitä pois edestä.
ohjailaite: Bosch 03G 906 016 KM
Eli kyselen lähinnä sopivaa helpohkoa "bolt on" turboa tuohon. Saa olla sovitetta ja öljyletkujen muutoksia, koska downpipe menee DPF:n poiston osalta kuitenkin uusiksi.
Tilaa isommalle koolle ei hirveästi ole, eli runkopalkki lämpösuojineen on jo nyt aika lähellä turboa. Tilaa kuitenkin huomattavasti vähempi kuin 1.9TDI 96kW B6:ssa
Tarkoitus on:
Poistaa ensin tuo DPF ja korvata downpipellä antureineen.
Uusia turbo, mutta ei vielä tietoa mikä joten kysyn teiltä vaihtoehtoja
Tehdä itse tosiaan tuo uusi downpipe DPF:n tilalle jos valmista ei löydy.
Tukkia EGR
ja muutosten jälkeen uusia softa sisältäen EGR ja DPF muutokset
En hae suuria huipputehoja, vaan alhaalta pirteämpää käyttöautoa. Nyt oireena on vinkuva turbo, suuri turboviive. Laiskuus alueella 1200-2200rpm. Eli turbopiikki on "voimakas" tuolla reippaan parin tonnin tietämillä. -> siivet ehkä jumissa.
VCDS:llä olen ahdot ym. kattonut läpi, että arvot (MAF, ahdot...) on näin maallikkona aika kohdillaan tuolla yläpäässä, mutta kulkupuoli ja kulutus (>1l/100km) ovat entiseen ja pariin verrokki 1.9tdi (96kW) B6:een paljon huonommat, siis mittaamalla ja persdynolla mitattuna.
Mitäs muuten katsastus sanoo moisiin muutoksiin. Nythän ei ole tarkoitus tehdä suuria näkyviä muutoksia, muu kuin DPF:n poisto, joka sekin on aika piilossa suojien takana ja rekisteriotteessakaan ei merkintää DPF:stä ole. Putki toki on hieman erilainen ilman keskipönttöä B6:een verrattuna.
Mistä löytyy:
-valmiita downpipejä? (ei kai mistään)
mutta tekeekö kukaan kohtuu hinnalla jos vie DPF:n viereen malliksi?
-tai rosteriosia downpipen tekoon (kulmat/putket)
-laippoja, sovitteita, tiivisteitä, nippoja DPF:n antureille
-sopiva viriturboja noiden rimpuloiden tilalle
Mielellään Pohjanmaan alueella...
suuttimia ei ole tarkoitus uusia, eikä välijäähyä, vielä :D
-aikataulu = kesä ja kesäloma-
että semmosia, antakaa ajatusten laukata!
Eli potilaan tiedot:
A4 Avant 2.0TDI (DPF) quattro
kone: BPW 8v, pitkittäin
turbo, ei varmuutta, mutta: GT1646V tai GT1749VA, veikkaan tuota huonompaa 1646:sta. Pitää vielä tarkistaa kun saa noita perkuleen suojia ja egr:n putki/letku hässäköitä pois edestä.
ohjailaite: Bosch 03G 906 016 KM
Eli kyselen lähinnä sopivaa helpohkoa "bolt on" turboa tuohon. Saa olla sovitetta ja öljyletkujen muutoksia, koska downpipe menee DPF:n poiston osalta kuitenkin uusiksi.
Tilaa isommalle koolle ei hirveästi ole, eli runkopalkki lämpösuojineen on jo nyt aika lähellä turboa. Tilaa kuitenkin huomattavasti vähempi kuin 1.9TDI 96kW B6:ssa
Tarkoitus on:
Poistaa ensin tuo DPF ja korvata downpipellä antureineen.
Uusia turbo, mutta ei vielä tietoa mikä joten kysyn teiltä vaihtoehtoja
Tehdä itse tosiaan tuo uusi downpipe DPF:n tilalle jos valmista ei löydy.
Tukkia EGR
ja muutosten jälkeen uusia softa sisältäen EGR ja DPF muutokset
En hae suuria huipputehoja, vaan alhaalta pirteämpää käyttöautoa. Nyt oireena on vinkuva turbo, suuri turboviive. Laiskuus alueella 1200-2200rpm. Eli turbopiikki on "voimakas" tuolla reippaan parin tonnin tietämillä. -> siivet ehkä jumissa.
VCDS:llä olen ahdot ym. kattonut läpi, että arvot (MAF, ahdot...) on näin maallikkona aika kohdillaan tuolla yläpäässä, mutta kulkupuoli ja kulutus (>1l/100km) ovat entiseen ja pariin verrokki 1.9tdi (96kW) B6:een paljon huonommat, siis mittaamalla ja persdynolla mitattuna.
Mitäs muuten katsastus sanoo moisiin muutoksiin. Nythän ei ole tarkoitus tehdä suuria näkyviä muutoksia, muu kuin DPF:n poisto, joka sekin on aika piilossa suojien takana ja rekisteriotteessakaan ei merkintää DPF:stä ole. Putki toki on hieman erilainen ilman keskipönttöä B6:een verrattuna.
Mistä löytyy:
-valmiita downpipejä? (ei kai mistään)
mutta tekeekö kukaan kohtuu hinnalla jos vie DPF:n viereen malliksi?
-tai rosteriosia downpipen tekoon (kulmat/putket)
-laippoja, sovitteita, tiivisteitä, nippoja DPF:n antureille
-sopiva viriturboja noiden rimpuloiden tilalle
Mielellään Pohjanmaan alueella...
suuttimia ei ole tarkoitus uusia, eikä välijäähyä, vielä :D
-aikataulu = kesä ja kesäloma-
että semmosia, antakaa ajatusten laukata!
Comment