Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Seat Exeo - todellinen pirkka-Audi (+jotain oikeitakin)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Seat Exeo - todellinen pirkka-Audi (+jotain oikeitakin)

    En vielä löytänyt aiheesta täältä.

    B7:n 2. elämä Epsanjassa uusilla henkkareilla.
    http://www.motorauthority.com/seat-t...next-year.html

    Keula tuo hieman mieleen kiinalaiset FAW-Audit...

    Ja linkkejä seurailemalla löytyi samalta sivustolta paljon muutakin kuten A5 "liftback" ja A7, jonka vajaavedon huhutaan olevan takaveto.

    Lisäksi Bentleyn urheiluauto ja 5-ovinen Porsche

    #2
    Mielenkiintoinen tapaus kyllä tuo Exeo. Onkohan ne joutuneet paljonkin heikentämään äänieristystä jotta saavat tyypillisen Seat-sisämelun siihen? :) Suomeksi tämä oli näköjään uutisoitu jo ennen syyskuun puoliväliä. http://www.automerkit.fi/tulossa/art...-exeo/108.html

    Comment


      #3
      Mielenkiinoinen uutuus pakko koe ajaa.

      Comment


      • #4
        Pari kuukautta sitten oli CAR-magazinessa, tai oliko Top Gear -lehti, juttua Seatin tilanteesta. Konsernissa oltiin oltu tyytymättömiä Seatin maineeseen ja joku Audilla kauan ollut pomo oli saanut komennuksen Espanjaan.

        Jutussa juuri kerrottiin tästä uudesta mallista jota varten oli monta sataa rekkaa kuskannut "vanhan" A4:n muotteja ja työkaluja Saksasta Espanjaan. Täten saadaan helpoimmin Seatin laatu korkeammalle tasolle. Jutun mukaan tästä mallista alkaa Seatin nousu, saapa nähdä.

        Lehti ei ole enää tallessa, siksi vähän epämääräistä tietoa mutta kyllä mielenkiito heräsi jo silloin aiheeseen.

        Comment


          #5
          Eipähän mennyt rahoja uuden kokonaan uuden auton kehitystyöhön. :) Voisi kyllä kuvitella asiakkaat ajelisi mielummin uudella Seatilla kun uudelleenlämmitetyllä vanhalla Audilla.

          Comment


          • #6
            Veikkaan että se tuntuu "vanhana Audinakin" uudelta Seatilta... :)

            Comment


              #7
              Voi hyvinkin olla, mulla ei ole juurikaan kokemuksia Seateista. :) Käytettiinhän Leonissakin A3:n kojelautaa, joten ei tämä ihan uutta ole.

              Comment


                #8
                Tässä lisää tuoreita kuvia. Voi jestas... ennen Silvaa ja Silvan jälkeen Seat on ollut niitä bulkkiautoja joita ei ole erottanut toisistaan kuin keulamerkkiä katsomalla, mutta tämä alkaa olla jo kaukana huvittavastakin. Ymmärrän että tuollaisia tehtäisiin kaukoidässä mutta että ihan Euroopassa Euroopan markkinoille. Taitaa nykyinen - 5. Seatini - olla viimeinen ko. merkin edustaja vaikka tähän asti ei ole voinut olla muuta kuin tyytyväinen ulkonäköön ja hinta/laatusuhteeseen. Pariisin kuvissakin näyttää lähinnä sekarotuiselta koiralta...
                Viimeksi muokannut -V-; 3.10.2008, 19:48.

                Comment


                  #9
                  Mikähän tulee olemaan tuon lähtöhinta vuonna 2009-2010 ? Kyseessä kuitenkin silloin jo lähes 5 vuotta vanha automalli ja B7 korisia Audeja alkaa saamaan reiluun 20 000 euroon käytettynä silloin. Pitää olla hinnoittelu aika kohdilleen että tuo tekee kauppaa toivotusti.

                  Noissa esittelykuvissa kyseessä oleva malli on varmasti varustettu "kaikilla herkuilla" ja se karvalakkimalli tulee olemaan hieman erinäköinen ja vähemmillä varusteilla ja halvemmilla materiaaleilla valmistettu. Vielä kun ottaa huomioon espanjalaisen kokoonpanon täsmällisyyden...

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja Blodshed Näytä viesti
                    Mikähän tulee olemaan tuon lähtöhinta vuonna 2009-2010 ? Kyseessä kuitenkin silloin jo lähes 5 vuotta vanha automalli ja B7 korisia Audeja alkaa saamaan reiluun 20 000 euroon käytettynä silloin. Pitää olla hinnoittelu aika kohdilleen että tuo tekee kauppaa toivotusti.

                    Noissa esittelykuvissa kyseessä oleva malli on varmasti varustettu "kaikilla herkuilla" ja se karvalakkimalli tulee olemaan hieman erinäköinen ja vähemmillä varusteilla ja halvemmilla materiaaleilla valmistettu. Vielä kun ottaa huomioon espanjalaisen kokoonpanon täsmällisyyden...
                    Toisaalta, eihän edesmennyt A4 ollut tekniikaltaan mitenkään vanhentunut, ja omaan silmääni tämä uusi seat näyttää hyvältä. Makuasioita....

                    Ja sinänsä tuota hintaa voi sitten taas peilata siten, että jos uuden seatin saa rapiat 20 tonnilla, ja uusi A4 maksaa tuplasti sen, niin siinä miettii kaksikin kertaa kumpaanko vekseliin nimensä sutaisee....

                    Ja itse en kyllä käytettyä "premiumia" ostaisi muutenkaan, koska siinä jos rupeaa vikoja olemaan, niin ei paljoa kukkaroa naurata...

                    Fiksu veto seatilta. Ja varmasti massiivinen säästö kehityskuluissa on saadaan valmiin laatuauton aihio johon pieniä muutoksia tekemällä oma malli.

                    Comment


                    • #11
                      Ihan näppärän näköinen auto, Seat ei kuitenkaan minua kiinnosta merkkinä.

                      Tuo on Jari kaksipiippuinen asia.

                      Maksaako premiumin 4-7 tuhannen euron arvon alenemisen vuositasolla, vai remppaako pahimmassa tapauksessa 5 tonnilla 2 vuoden välein? Taitaa kuitenkin 5-8 vuotta vanha premium halvempi pitää kuin pakasta vedetty.

                      Comment


                        #12
                        Konsernissa oltiin oltu tyytymättömiä Seatin maineeseen ja joku Audilla kauan ollut pomo oli saanut komennuksen Espanjaan.
                        Valitettavasti Silva tuli Seatilta Audille. Tai onnihan se kai Audille oli mutta ei Seatille. Ennen ja jälkeen Silvan ajan Seatin mallit ovat olleet normaalia massasta erottumatonta tavaraa kuten jo aikaisemmin kirjoitin. Itseäni on Seatissa houkuttanut juurikin ulkoinen muotoilu, ei muuten 5. Seat pihassa nytkään olisi. Nätin muotoilun lisäksi huoleton ylläpito - pelkkää ajoa vaan - on ollut plussaa.

                        Ei B7 yhtään nuorene vaikka siihen erilailla muotoillun keulan ja perän pulttaa kiinni, aika on ajanut jo muotoilun ohitse. Eihän autossa mitään vikaa ole mutta ei se ensi vuosikymmenen muotoilua edusta vaikka kuinka puskimia vaihtaisi. Ja onhan Seat-merkin mukana tietysti tulossa nykyaikaiset moottorit, mutta tuskinpa vetävää takapäätä. Ja onhan sisustaa hieman muokattu uuteen uskoon kojelautaa ja istuimia myöten, tosin B7:n heikoin lenkki - keskikonsoli rumalla ilmastointilaitteella - on valitettavasti saanut jäädä. 2010-luvulla siis myydään Seatissa 90-luvun Audin visuaalista ilmettä.

                        Comment


                          #13
                          Kai ne tuolla yrittää pelastaa tehdasta, noi pokemonin näköiset äänekkäät muoviastiat kun ei oikeasti myy samaan malliin kuin vanhat mallit.

                          Comment


                          • #14
                            Joo, entisenä vm. -99 Seat Toledon omistajana täytyy todeta, että tuo nykyinen Toledo on ihme kopperon näköinen enkä yhtään ihmettele, että sitä ei paljon ole myyty.

                            Ja uudesta Leonista täytyy sanoa, että sisämelu on aika kova, tuo entinen Toledo oli hiljaisempi ja sen sisusta oli vähemmän muovisen oloinen. Teknisesti tuo ex-Toledo oli ihan jees-peli ja ulkonäönkin puolesta miellytti, mutta nuo uudet Seat ei oikein kolahda varsinkaan uusi Toledo. Uusi Leon voisi mennä alhaisemmalla sisämelulla ja vähemmän muovisen oloisella sisustalla. Ajettavuudesta Leonille plussaa.

                            Comment


                              #15
                              Ideana mielenkiintoinen tämä uutuus, tosin se räväkkä seattimainen motoilu loistaa poissaolollaan. Uusi Leon taas minua kiinnostaa, 1.4TSI hyvällä varustetasolla maksaa noin 25ke ja tuttu myyjä antaa hyvät suoran kaupan alennukset.. Hinta ja laatu on ainakin kohdallaan, ja kiva se oli ajella. Melua tosiaan on, mutta siihenkin saa bitumin avulla ratkaisua jos liikaa häiritsee.

                              Comment


                                #16
                                Olen tuossa aikaisemmin kritisoinut kovasti tuota "sekarotuista", mikä johtuu siitä, että hieman olen pettynyt juuri muotoilulla muista positiivisesti erottuneen Seatin ratkaisuun. Kuitenkin ko. automalli voi hyvinkin löytää tiensä vaikka minun pihaani, jos hinta on kohdallaan. Tuleehan siihen kuitenkin uusin moottoritekniikka. Kovasti vaan epäilen että tuota 30k€:lla kelvollisesti varustettuna saisi kun en nykyistä Leoniakaan sillä saanut.

                                Edit: Pitkään mietin mikä Exeon kojelaudassa on erilaista normaaliin 8E:hen verrattuna... Sehän onkin 8H:n eli cabrioletin kojelauta ilmansuuttimineen.

                                Comment


                                  #17
                                  Tyly se on jos uuden piratti audin saisi halvemalla kun -07 vastaavan orkkiksen.

                                  Odotellaan itse ainakin käyn kokeilemassa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ihan tyylikäs Seatiks. Kuinkahan moneen tulee kuitenki jossain vaiheessa Audin kontti ja keula.

                                    Comment


                                      #19
                                      Tuulilasin sivun hommassa mainitaan koneiksi 1,6 102Hp - 2.0T 200hp.
                                      Ainoa mikä tuossa siis kiinnostaa on joko halvemmissa merkeissä samasta aiheesta saa nelivetoa järkihintaan. Toistaiseksihan esim. oma valinta oli vain siitä kiinni - Seat Leon, Octavia ja Golf olisi ajanut täysin saman asian jos tuo kone/vetokriteeri olisi täyttynyt.
                                      Mutta oletettavaa sen perusteella on jatkossakin se että Audin yksinoikeus tämä vetotapa.

                                      Comment


                                        #20
                                        Ilta-Sanomat on tehnyt jutun Seat Exeosta: http://www.iltasanomat.fi/autot/1646581 Suoraan edestä tuo ei näytä enää yhtään A4:ltä ja sisälläkin kojelauta on uusittu. Saa nähdä miten menestyy, eihän tuo B6/B7 mikään huono auto vieläkään ole. Jää vain mietityttämään sisämelu. Audit on melko hiljaisia ja Seatit ei.. Onkohan Exeo lähempänä Audia vai Seatia melultaan?

                                        Comment


                                          #21
                                          Meluhan se suurimpia kysymysmerkkejä on.. Seat meluisa, Audi ei. Olisiko tuo jostain siitä väliltä?

                                          Kojelauta on suoraa repäisty A4 cabriosta, siinä on tuollaiset pyöreät suulakkeet...

                                          Comment


                                            #22
                                            Mitä se meluisuus haittaa jos hintaeroa on riittävästi. Voihan sitä jälkikäteen vaimentaa, jos haluaa. Samalla siitä saa hiljaisemman kuin Audista, ku tekee työn hyvin. Varmasti jää silti voitolle hinnassa.

                                            Comment


                                              #23
                                              Paljon lisää kuvia: http://www.netcarshow.com/seat/2009-exeo/

                                              Tämä kuva näyttää mielestäni vähän demostraatiolta nelivedon toiminnasta, vai onko kyseessä ESP?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Tämä kuva näyttää mielestäni vähän demostraatiolta nelivedon toiminnasta, vai onko kyseessä ESP?
                                                Valitettavasti kuvaa vain jarrutusta osittain liukkaalla tienpinnalla. Huomaathan toki jarruvalojen palavan.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Noniin, eli ihan perus abs-kuva toi..

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Hinnat julkaistu: http://www.tekniikanmaailma.fi/uutis...n-hinnat-julki

                                                    1.8T 110kW alle 26.000e ja 2.0 TDI (105kW) hiukan yli 28.000. 2.0T bensa Style tai Sport -varustelulla alle 33.000e ja 125kW 2.0 TDI myöskin Style tai Sport -varusteilla hiukan yli 31.000e.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Minäpä kävin tuota jo viime viikolla kähmimässä kun liikkeen esittelyauto tuli varusteluun.
                                                      Vaikutti ihan kivalta, paitsi kontti ja takapuskuri- yhdistelmä oli vähän kumman näköinen omasta mielestä. Näkyi keulassa olevan muutoksia hieman pintaa syvemmälläkin kun audin alumiininen puskurin runko on korvattu teräksisellä. Lisäksi oli vähän vaikea ymmärtää, miksi niitä peilejä ei voitu laittaa peilikolmioon vaan piti tehdä reikä ovipeltiin. Nyt se alkuperäinen peilinpaikka on aika orvon näköinen. Kuitenkin kokonaisuutena vaikutti aika hyvältä, tai siis no B7:lta. Sehän se on. Kelpaisi minulle ainakin varsin hyvin.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        http://2.bp.blogspot.com/_GIlsuSZq_V...-ST%5B1%5D.jpg

                                                        vähän kyllä subaru audin näkönen?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja LauriJT Näytä viesti
                                                          Lisäksi oli vähän vaikea ymmärtää, miksi niitä peilejä ei voitu laittaa peilikolmioon vaan piti tehdä reikä ovipeltiin. Nyt se alkuperäinen peilinpaikka on aika orvon näköinen.
                                                          Pitäähän sitä jotain tiivisteitä jättää huollon vaihdettavaksi ja mahdollisuus sähkövikoihin..

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Exeo on tulossa markkinoille sekä avomallina (tosin nimellä Bolero) että nelivetoisena! Vielä kun muistetaan että Exeo pärjäsi hyvin Tuulilasin vertailussa B8:a vastaan niin nelivetoversio farmarina ja 2.0TSI-pannulla on varmasti työsuhdeautomarkkinoilla kova luu.

                                                            Lähde: http://www.tekniikanmaailma.fi/uutis...yos-avonaisena

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X