Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2.5TDI V6 Avant -01. APUA!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A6 2.5TDI V6 Avant -01. APUA!

    Olen ostamassa A6 2.5TDI V6 Avant -01. Audi tuntuu olevan keskustelujen mukaan huippu auto?
    Mutta entäs ne tyyppiviat? Mitä autosta kannattaa tsekata? Ilmeisesti tukivarret tuntuu olevan kuluvaa tavaraa. V6 koneesta olen kuullut moitteita. Kannattaako moitteisiin takertua? Autolla on ajettu n. 150tkm ja se on manuaali laatikolla. Niin entäs laatikko? Kestääkö?
    Kiitos etukäteen!

  • #2
    Minäkin mietin ihan samaa kunnes päädyin sitten tilaamaan vastaavan laitteen (132kW, Tiptronic)

    Kyseisen vuosimallin huoltohistoria on jo tallennettu Audin tietokantaan, sieltä lienee nähtävissä kaikki merkkihuollot/pvm:t/kilometrilukemat.

    98-Passatissa tukivarsiongelman huomasi heti. (Rattia kääntäessä kuului sellainen narina, että naapurin lapset luikkivat karkuun). Meni onneksi takuuseen ( vm. 98-> alle 200tkm ajetut ?)

    Nokka-akselit kyllä vähän jännittävät, aion visusti käyttää oikeita öljyjä.
    Mutta jos se kone on vähänkään niin vääntävä kuin foorumit antavat ymmärtää niin...

    Comment


      #3
      Manuaaliaski kyllä kestää, tomaatin kanssa ongelmat todennäköisempiä.
      V6 koneen ongelmat lienevät kyllä huhujen liioittelemia. Kovin vähän todennettua negatiivisa noista olen kuullut poislukien ruiskupumppujen ongelmat joita on täälläkin ainakin pari tapausta tullut vastaan.

      Comment


      • #4
        No nyt on A6 Avant alla. Tallissa on myös laitettu B5 passat Variant 1.8t, joten on mihin verrata.
        Alusta lähtee kyllä heti vaihtoon. Passat on aivan mahtava, Audi on vetelä. Taidan laittaa Eibach Pro-kit + Sachs iskarit kuten Passatissa. Audin katsastus meni helposti läpi. Tyyppiviat ovat inssin mukaan samoja kuin passatissa: Tukivarret, puolat...

        Comment


          #5
          Mitkähän ne ovat ne oikeat öljyt V6 koneseen? Tai mitä öljyä kannattaa käyttää?

          Comment


          • #6
            Itse ostin kyseisen pirssin 2006 keväällä. Loppukesästä lähti jo keinuvivut irtoilemaan kun ml.239tkm. Suuri remppa, joka meni osittain kyllä myyjän piikkiin, mutta nyt 2007 alkuvuodesta alkoi taas kone temppuilemaan. Tehot katoaa välillä ja käynti seilailee, eikä vikaa ole saatu selville. Auton historia on ok ja aina huollettu ajallaan merkkihuollossa. Todella nautittava auto ajaa, muttei mikään luotettavimmasta päästä oleva pirssi.

            Comment


              #7
              anhietal: Ilmamäärämittari lienee uusi (?). Kestoikä on noin 100 tkm. Voi olla pieni ilmavuoto polttoainepuolellakin. Uusi paluuletkut, onkohan pa-suodin ilmattu OIKEIN viime huollossa. yms yms

              Comment

              Working...
              X