Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Xenon korkeudensäätömoottori alkuperäisistä -> depon

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Xenon korkeudensäätömoottori alkuperäisistä -> depon

    Tuli ostettua alkuperäisten tilalle depon lyhdyt ja törmäsin ongelmaan jossa korkeudensäätömoottori on erilailla kiinni alkuperäisessä ja depon valaisimissa.

    Kukaan tehnyt samanlaista urakkaa a6 4b mallissa?

    runko näyttää samalta mutta alkuperiäsessä on moottorissa tappi jossa pallukka mutta depon valoissa vain jokin pyörivä muoviosa?

  • #2
    Siinä muoviosan keskellä on metallinen ruuvi ? Ota koko hoito pois ja laita alkup. moottori paikoilleen.

    Comment


    • #3
      Muistikuvaa miten se irrotetaan, ei ruuveja, ei klipsejä, ja takapuolelle ei näe miten se siellä umpiossa on kiinni ?

      Ja just sellanen ruuvi on jonka ympärillä muovinen "ristikko".

      Comment


      • #4
        MTT vastas näin:

        Kts liitteenä oleva kuva, siinä on punaisella ympyröity paikka johon k.säätömoottori kiinnitetään.
        Eli siitä otetaan ensin tämännäköinen osa pois:


        Mustasta kannasta pyöräyttämällä tuo irtoaa, sen jälkeen kammetaan sivulle että tuo metallinen pallo lähtee hahlostaa.
        Sitten vaan samalla metodilla vanhasta umpiosta säätömoottori irti ja se tuon osan tilalle.




        Eli noilla eväillä eteenpäin, vieläkun hoksaa miten alkuperäisistä lähtee se koko systeemi irti jossa mootori on kahdella ruuvilla.



        Lisäselvitystä:
        Eipä se onnannukkaan:

        Alkuperäinen valo + moottorin "istukka" + moottori


        Ja sitten depon valaisin + moottori = ei onnistu. Ja jos koittaa tuon sovittimen kanssa joka näkyy alkuperäisessä kuvassa niin tappi ei riitä umpioon asti, eikä se mahtuisikaan siihen hahloon johon se tappi menee.



        MTT vastaili että kyllä se sovittimen kanssa menee, taisin vain epäröidä valojen asentoa ja luulin että akseli liian lyhyt. Huomenna kattotaa tarkemmin.
        Viimeksi muokannut sprawl; 16.8.2012, 21:49.

        Comment


        • #5
          Toimii

          Noniin, menihän ne paikalleen. Eikä suuntauksetkaan kauheesti äkkiseltään heittäny alkuperäsistä.

          Eli,
          Alkuperäsistä pitää siirtää depoon:
          - Moottori (irti 2ruuvilla)
          - Moottorin kiinnitysmuovi (aukeaa kiertämällä)
          - Sekä tappi umpiosta johon moottori kiinnittyy.

          Itse en hoksannut että tuosta alkuperäisestä piti siirtää myös se tappi umpiosta moottoriin =)

          Kiitos avuista.
          (ekassa kuvassa ylätiiviste vielävähä mutkalla)




          Sanottakooon vielä sen verran että valotehon ero alkuperäisiin 370tkm alla olleisiin lyhtyihin on melkosen iso. Eli suosittelen vaihtamaan umpiot jos haluaa tehoja lisää vaikkei nämä depotkaan ilmeisesti mitkään parhaat ole.



          Saako minkälaisella vaivalla valot niin ettei xenonit syty nolla asennossa?
          Viimeksi muokannut sprawl; 17.8.2012, 18:31.

          Comment


          • #6
            noh. eipä ne ongelmat vielä loppunu. kun auton laittaa käyntiin niin syttyy vikavalo korkeudensäädöstä. näkeekö millä numerolla ilmastoinnin paneelista mahdolliset vikakoodit ja aiheuttajat?


            Kävin äsken avaamassa vielä umpion ja tarkistin johdotukset, pitäis olla ok ja umpiokin liikkui hyvin moottorin irrotuksen jälkeen eli ei mitään edessä estämässä liikkumista.
            Valokeila ei liikahdakkaan kun virrat laitaa päälle, ja vikavalo tulee heti.
            Viimeksi muokannut sprawl; 18.8.2012, 20:16.

            Comment


            • #7
              Nyt kävin läpi kaikki johdotukset ja tuntuis olevan ok moottorille asti. Ei vaan liikahdakkaan virrat päälle laittaessa. Seuraavaks piuhan päähän...

              Comment

              Working...
              X