Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B6 2.7T? ja muut kone/koppa haaveilut

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    B6 2.7T? ja muut kone/koppa haaveilut

    Hmm, jos ottaisi A6:en (2003) 2.7T koneen, ja upottaisi B6:een niin saisi 2.7 BT "S4" B6 koppaisen.
    Onkohan joku tehnyt? Päästöjen kohdalla menisi kait, sillä kone ei ole autoa vanhempi?

    Käyn hakemassa popcornit ja seuraavan oluen.
    Viimeksi muokannut haraldh; 12.2.2009, 23:35.

    #2
    Tuota olen itsekin haaveillut, mutta on jäänyt haaveeksi. Periaatteessahan se kait käy jos nuo päästönormit vaan menee "päikseen". Tehotkin menee rajoihin, ja jopa alle.

    Jos tässä pääsisi joskus rikastumaan niin tuota voisi harkita oikeastikin :)

    Comment


    • #3
      Eikös se joku viripaja joskus moisen tehnykki? Ainaki muistelisin nähneeni...

      Comment


      • #4
        Okkim,heti kun talo on rempattu niin haet Saksasta jonkun lievästi pöpelikössä käyneen 1.8TQ B6:n ja konttiin mukaan 2.7BiT mylly, mielellään tietysti jo valmiiksi pakosarjaremppa tehtynä ja GT28RS:illä varustettuna...Pääset heti suoraan asiaan ;-)

        Comment


          #5
          Eikös se konevammainen 3.0Q olisi parempi aihio? Tai no joo, okkimin pullistukset ja pitäähän
          se kattoluukullinen pelti laseroida paikalleen sitten kuitenkin...

          Idean sain siitä kun nostin tuon B6:en ylös pohjan tarkastelua varten (eihän siinä ole mitään
          tarkasteltavaa, muovilla ja Al-pelleillä peitetty kokonaan) niin huomasin että laatikon kannattimessa
          oli taivutus pakoputkelle myös vasemmalla puolella, ilmeisesti V-koneisilla sama kannatinrauta.

          Comment


          • #6
            Onko B6 tavis eri mallisarjaa kuin S?

            Comment


              #7
              Mikäli tarkoitat tehojen laskentaan tuota mallisarjaa niin riittää kai tuo 3.0Q, sillä
              se on 162kW, ja A6 2.7T on 184kW. Riittävän lähellä, eikö ole? Parasta olisi
              tietysti mikäli eivät olisi samaa sarjaa, sillä silloin 3.0Q:n jarrut ja muut hilpeet
              jo vastaisivat tuota tehokkainta mallia.

              Comment


              • #8
                Mutta jos ovat samaa, ei tehot saa mielestäni ylittyä lainkaan, varsinkaan 22kw.
                Mutta eikös toisessa A6:ssa samassa moottorissa ole 169kw, tosin sekin menee yli.
                20% sallittua ylitystä käytetään vain mallisarjan tehokkain tapauksessa.

                Comment


                  #9
                  http://www.tmuukkonen.fi/Finska_sido...lagtext_fi.htm

                  "Moottorin tehoa saa lisätä enintään 20 % yli tehokkain moottorivaihtoehto (§5 mom 2 kohta c)"

                  Tuolla sivulla on myös asiaa tuosta mallisarjan ulkopuolisen voimalähteen
                  käyttämisestä.

                  No joo, järkeähän tuossa ei varmaan ole. Äkkiä menee tüv-testaukseksi jne..

                  edit: niin joo, jos ovat samaa sarjaa, niin S4:essahan on 253kW.

                  Comment


                  • #10
                    Koneen vaihto

                    Itse voisin myydä Allroadin 2.7T koneen pois ja laitattaa tilanne 2.5 V6 TDi:n tai peräti 3.0 TDi koneen jos tuolle ei ole olemassa jotain lakisääteistä tai teknistä estettä.

                    Kilometrejä tulee nykyisin n. 60 tuhatta vuodessa, joten Diesel edes toisena autona hieman houkuttaa :-)

                    Comment


                    • #11
                      Niin sitä sitä Harald tarkoitin että jos nuo on määritetty samaksi mallisarjaksi niin silloinhan joutuu laittaamaan S4 alustan ja kaiken, jos ei, silloinhan riittää kun on kolmelitraisen kamat. Jos sitä alkaa tekeen vaikka 1,8:sta, ei taida suurta väliä olla laittaako kolmelitraisen vai s4: osat, koska rahan menoa ja vaivaa on molemmissa, ja lisäksi kanta-auto tarkastus ja prosentit.
                      Eli toisinsanoen jos ei ole samaa, niin kannattaa ehdottomasti tehdä alkup. kolmelitraisesta, jos ei, silloin ei taida olla väliä mikä kun "kaiken" joutuu kuitenkin vaihtamaan.
                      Saatavuus voi ehkä olla huonoa uudemman S4:n osille, ja hintakin varmasti riittävä.
                      Siis suosittelenkin ottamaan parikymppiä lisää lainaa ja vaihtamaan b6 S4:ään RS6 bt moottorin, tai sitten teet kuin minä sen suurempia murehtimatta ja kadutaan sitten myöhemmin. :)

                      Comment


                        #12
                        Toinen mielenkiintoinen projekti voisi olla A4 B6 V5 2.3 20vt. Tuota AZX (V5/VR5) konetta on
                        löytynyt passatin keulilta samaisen 01E laatikon edestä. Pakosarja ja ahdin siihen niin sitten tuosta
                        B6:sesta tulisi ihan oikea audi (01E laatikko, viisi pyttyä, 20 venttiliä ja ahdin). Äänen varmaan
                        hyväksyisi puristikin.

                        Ilmeisesti AZX on viisipyttyinen 1.8T, paitsi että on neliventtiilinen. Kai siihen matalapuristemäntiä
                        saisi. Perjantai iltapäivä...

                        Comment


                        • #13
                          Tuohan kuulostaa hyvältä, gt35 pellin alle :)
                          ***[COLOR="LemonChiffon"]perjantai[/COLOR]****
                          Viimeksi muokannut Janek; 31.10.2008, 21:06.

                          Comment


                            #14
                            Samaan sarjaan Porsche 924. Kimmoke tuli uusimmasta mobilisti-lehdestä jossa oli hyvä juttu -77 924:sesta. Tämähän on hyvin paljon VAG-tuote, ja ymmärtääkseni laatikko on taka-akselin yhteydessä ts. kardaani pyörii moottorin kanssa samaan kierroslukua. Itse kopat eivät enää paljon maksa.

                            Tästä on moni haaveillutkin, googletuksen perusteella, mutta on tyssännyt siihen että kytkimen koppa on samalla jaolla suorien viitosten kanssa ja näin 1.8T ei sinne kovin helpolla uppoa. Mutta eikös jostain etuvedosta saisi hitsauskelpoisen kytkinkoppa-aihion, ja tällaisia kun tekisi pääsisi ebay-maailmassa jo vähän tuntipalkoillekin?

                            Tonnin keijukainen tuo 924 näyttää olevan, uskoisi että liikahtaisi hyvin 1.8T:llä. Jopa niin että voisi olla jopa hauska :) Ja kun blocketin hinnatkin ovat tonnin kieppeillä...mobilessa ilmastoidut 5 tonnia.

                            Näyttää siltä että 1.8T on liian korkea. Josta päästäänkin takaisin alkuperäiseen aiheeseen että 2.7T sopisi laatikkoon suoraan? :)
                            Viimeksi muokannut haraldh; 13.2.2009, 00:12. Perustelu: vortex

                            Comment


                            • #15
                              Niin, eikös noita onnettomia nelosturboja niissä jo ole joten se 2.7 kuulostaa jo joltain (:
                              Ja vielä kun keksit miten siitä porkkesta saisi silmääkin miellyttävän niin avot

                              Comment


                                #16
                                En tiedä kannattaako pyörää lähteä keksimään uudelleen.. 924 Turbo on jo tehtaalta olemassa ja siitä jalostettu 944 Turbo puolestaan on jo omalla koneellaan aika maukas. Ja mitä ulkonäköön tulee niin kyllähän tämä Audinkin käyttämä "pullista lokasuojat" -menetelmä tekee 30 vuotta vanhalle perusmuodolle ihmeitä. Kliks

                                Comment


                                • #17
                                  Kyllä mä oon sitä mieltä että tommoseen porscheen pitäs se 5 turbo laittaa. Zatzy:ssa on tämmönen projekti meneillään.

                                  Comment


                                    #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja Silizium Näytä viesti
                                    Kyllä mä oon sitä mieltä että tommoseen porscheen pitäs se 5 turbo laittaa. Zatzy:ssa on tämmönen projekti meneillään.
                                    Niin varmaan pitäisi mutta mitä hyötyä siitä olisi laittaa pellin alle tilavuudeltaan pienempi mutta fyysisiltä mitoiltaan suurempi kone? Kun ei tuo Possun omakaan kone kai mikään ihan hirveän huono aihio vireistykseen ole.. Kymppitonni Audin tai Possun moottoriin antanee melkolailla saman lopputuloksen eli luotettavan +400 hv.

                                    Comment


                                      #19
                                      Mä olen joskus miettinyt, että miten olis 912 -65 ryyditettynä Subarun bokseri turbolla. Ameriikassa niitä on ihmiset vissiin rakentaneetkin. Sellainen kori olis kaunis ja kevyt ja olishan suben bokseri aina bokseri.

                                      Comment


                                        #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja Silizium Näytä viesti
                                        Kyllä mä oon sitä mieltä että tommoseen porscheen pitäs se 5 turbo laittaa. Zatzy:ssa on tämmönen projekti meneillään.
                                        Onko se tämä? http://www.gatebil.no/forum/viewtopic.php?t=9153

                                        Comment


                                          #21
                                          Entäs sitten diesel-haaveilua; Touaregin 2.5 R5 Tdi BAC B6:en keulille? :)

                                          Comment


                                            #22
                                            Ei mahdu.

                                            Comment


                                              #23
                                              Touaregin 2.5 R5 Tdi BAC B6:en keulille? :)
                                              Miksi 2.5 R5, eikö 3.0Tdi olisi kivempi?

                                              Comment


                                                #24
                                                No kun mun mielestä audissa on neliveto, ahdin ja riviviitonen.

                                                Laitetaan nyt tähänkin ristipostaus että tuo alunperin esittämäni idea 2.7T:stä B6:een ei ollutkaan niin ainutlaatuinen (yllätys):

                                                http://www.audiclub.fi/forum/showthr...266#post635266

                                                Jos keulille mahtuu V8 niin miksei R5? Eikös Touraegissä ole sama kuin transporterissa, mikäpituinen se on?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Abt:hän on tuota B6/2.7t yhdistelmää tehnyt AS400 nimellä joskus menneisyydessä.
                                                  http://www.europeancarweb.com/tuned/...ant/index.html

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Jos keulille mahtuu V8 niin miksei R5? Eikös Touraegissä ole sama kuin transporterissa, mikäpituinen se on?
                                                    Kasikin menee sinne kenkälusikalla, jos pituus kasvaa yhdellä sylinterillä niin vois kuvitella jo senkin perusteella ettei mahdu.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Tästä sitten joku hakemaan autoa suomeen. :)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Kyllä kiitos maistuisi! :D

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Mutta miksi nuo ovat aina farkkuja.. =/

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Siksi, että ripeän Audin kuuluu olla farkku. Sedanit ovat muutenkin teeskentelyä.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X