Kulkeeko tuon sähköpumpun läpi vesikierto vapaasti kun pumppu on pois päältä? Ajatuksena virittää letkulämmittimen kaveriksi tuollainen kun ei se pelkkä vastus lämmitä kuin litran vettä ympäriltään.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Turbon jälkijäähdytyspumpun vesikierto
Collapse
X
-
Lähinnä tuota hainkin ettei tuu tahattomasti tehtyä tulppaa letkuun. Sähköpuoli on vielä sahajauhoina korvien välissä. Haaveissa olis hankkia parillakympillä purkuwebaston tai eberin kellokytkin ja ajastaa sillä. Onhan niitä yleismallisiakin kellokytkimiä saatavana ettei tarvi koko yötä akkuvirralla vettä kierrättää.
Comment
-
lämmitysroikastahan tulee se 230V vaihtovirtaa ja koko systeemi on ihan erillään auton omista sähköistä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja bonus Näytä viestiSehän se ois kova sana kun sais jotenkin patentoitua lämmitysroikan kans samaan syssyyn eli kun laittaa auton roikkaan niin alkaa pumppukin hurisemaan.. Mutta ku eihän sitä oikein oo tullu autosähköjen kans plärättyä niin tiedäppä sitten..
Tuolla vähän vastaavasta asiasta keskusteltu -> http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=106646
Comment
-
Samasta virtalähteestä sais varmaan ilmastoinnin ohjaimen nastaankin vedettyä ohjauksen jolloin olis köyhän miehen verkkovirtavepasto :)
Jotain tuollaista varmaan pitää alkaa rakentamaan. Yleensä vaan käy niin että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja puoliksi tehty on aina ennenkin kelvannut. Loppuu tämä talvi ennen kuin tuo muuttuu teoriasta toimivaksi.
Comment
-
Ja nyt kun on kerran vesi kiertämässä uskaltaisi samalla rakentaa vähän järeämmän lämmitysvastuksen, esimerkiksi jostain kuormurista?
Ja quattro tykkäisi varmaan jos samalla pulttaisi laatikon kylkeen sellaisen silitysraudan, olisi laatikko kesälämmin heti lähtiessä. Kyselinpä norjasta joskus olisivatko moista tekemässä, mutta kiinnostusta ei hirveästi ollut. Jo laatikon lämmittäminen vähentäisi varmaan quattrossa kulutusta enemmän kuin mitkään säteilylämmittimet moottoria, mutuilen mä.
Comment
-
Jos vaan vetäis isosti tasavirtaa oikkariin. Toinen pää moottoriin ja toinen takaperälle. Koko voimalinja mansikaksi vaikka vartin ajaksi ennen lähtöä :)
Sit mä heräsin ja päästin kissan pihalle. Palataankos aisaan. Letkulämmitin on periaatteessa ihan yhtä hyvä kuin lohkolämmitinkin mutta veden kierto auttais lämmönjakoa huomattavasti.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiSamasta virtalähteestä sais varmaan ilmastoinnin ohjaimen nastaankin vedettyä ohjauksen jolloin olis köyhän miehen verkkovirtavepasto :)
Tulee tosiaan köyhän miehen verkkovirtavebasto pelkällä letkulämmittimen teholla :)
Näillä pakkasilla tuntuu 5kw eberikin liian pienitehoiselta, ainakin jos haluaa saada hytin oikeesti lämpimäksi.
Comment
-
Vitsit vitsinä, mutta edelleen olen sitä mieltä että tehokkaampi letkulämmitin voisi olla ihan toimiva konsepti jos kerran pumppu-linjalle lähdetään. Olen vähän yllättynyt siitä ettei kukaan ole rakentanut moista klunssia, jossa olisi sekä vähän parempi vastus että kiertopumppu samoissa kuorissa.
Muoks KimmoL kanssa samaa mieltä. 4,3 kW webasto kyllä lämmittää auton jokseenkin haaleaksi 45 minuutin jälkeen -15°C lämpötilassa. Päättelisin että tuollainen letkulämmitin saisi olla luokkaa 1,8 - 2kW jota ehkä proputkin sietäisi?
Suurin ongelma lohko-, säteily ja letkulämmittimissä verrattuna ?ebastoihin on omasta mielestäni se, että pitäisi tietää 3-4 tuntia etukäteen koska mennään. Jos sen ajan saisi laskettua jo 45 minuuttiin niin parannus olisi melkoinen. Tämä on tosin kovin henkilökohtaista, joillakin on vuorokaudet niitattuna viikoiksi etukäteen minuuttiaikataululla.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viestiVitsit vitsinä, mutta edelleen olen sitä mieltä että tehokkaampi letkulämmitin voisi olla ihan toimiva konsepti jos kerran pumppu-linjalle lähdetään. Olen vähän yllättynyt siitä ettei kukaan ole rakentanut moista klunssia, jossa olisi sekä vähän parempi vastus että kiertopumppu samoissa kuorissa.
Lisää tehoa -> http://www.ebay.de/itm/Elektrische-S...ht_3688wt_1163
Comment
-
Miten ois jos laittaa esim defan/calixin akkulaturin josta sitten haarottaa tuolle vesipumpulle piuhat niin johan kiertää nesteet aina kun auto on läppärissä ja lataa akkuakin samalla.
Comment
Comment