Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ89 Coupe Q korin jäykistäminen.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Typ89 Coupe Q korin jäykistäminen.

    Löytyiskö keneltäkään kokemusta tuon korin jäykistämisestä. Kaaret varmaan
    auttais, mutta siviili autoon en moisia haluaisi laittaa, muita keinoja ?

    #2
    Eipä siihen oikein kaaria helpompaa reseptiä ole kun kori on jäykkä kuin lakritsipatukka.

    Comment


      #3
      Omakohtaista kokemusta ei vielä ole moisista operaatioista, mutta omaan sedaniin ajattelin ainakin seuraavanlaisia juttuja tehdä:

      -Poikkituki eteen iskaritolppien yläpäiden väliin, S2 tämä onkin jo vakiona.
      -Poikkituki taakse iskaritolppien yläpäiden väliin, coupessa voisi harkita jopa jonkinlaista ristikkoa, takatolppien välissä kun ei muuten ole oikein mitään. Sedanissa on takapenkin takana pelti, joka jo sinällään hiukan auttaa jäykistämään rakennetta.
      -Poikkituki eteen, apurungon takakiinnityspisteiden välille, tai kuitenkin niin että se "U" muuttuu "D" kirjaimen malliseksi :)
      -Taakse voisi periaatteessa tehdä saman homman.

      Jos jousituksen ja pyöräntuennan mikään pusla on vakiota, niin vaihtoon. Uretaania/alumiinia oman meluherkkyyden rajoissa tilalle. Huomioi myös iskarin yläpäät.
      Etupalkin tilalle joku putkirakennelma, se t89 vakiopalkki on kylläkin kevyt mutta jäykkyydessä luokkaa lakritsi. :) Iskaritolppien yläpäiden ja runkoaisojen välille voisi miettiä jotain kolmiotuentoja, mutta haasteellista kylläkin koska konehuone on melko täynnä. Korin kiertojäykkyyttä on tuon jälkeen enää hankala parannella ilman kaaria. Mutta kaikkihan riippuu siitä mikä on tavoitetaso.

      Comment


        #4
        Tehtaan käsitys koupen korin jäykistämisestä, tosin vähän vanhemman.
        Attached Files

        Comment


          #5
          S2-foorumilta löyty aika älykäs OEM-henkinen idea. http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=49984

          Comment


            #6
            Meikä väsää ton etu ja takapoikkituen varmaan viikon sisään.

            Raportoin kun on valmista.

            Comment


              #7
              Eipä sillä takapään poikkituella kauheasti ole funktiota katukäytössä. Sen sijaan etuapurungon poikkituki on hyvinkin vaikuttava kuten tolppien välitukikin. Vielä jos tolppien väliputken saa tuettua myös rintapeltiin, rupeaa se oikeasti auttamaan keulan vetelyyteen.

              Comment


                #8
                Nyt olis poikkituki edessä ja takana, materiaalien kokonaiskustannus 102e.

                Ohjauksesta tuli huomattavasti terävämpi ja jäykemmän takavakaajan olemassaolo korostui selvästi hyökkäävässä ajossa mutkapätkällä, kun auto olis halunnut mennä entistä enemmän perä sivulla.
                Huomenna pitää vielä tutkia noiden apurunkojen tukemista.

                Comment


                  #9
                  Tuliko kokeiltua tuota apurunkojuttua?

                  Comment


                    #10
                    Tuli suunniteltua alkuun, mutta en ehtiny tehdä lopullista toteutusta kun myin auton.

                    Jatkosuunnitelmat tapahtuu mikapetterin auton kanssa.

                    Comment


                      #11
                      Ok. Kertoile toki kokemuksista sitten.

                      Comment


                      • #12
                        Onko kukaan vielä tehnyt tuota apurungon takapään jäykistämistä? Onkohan sillä merkitystä että laittaako tuen kiinni apurunkoon vai koriin apurungon kiinnityspisteiden kohdalle. Korvakot joutuu kummassakin tapauksessa hitsailemaan, ja korin puolelle ne olisi helpompi tehdä.

                        Comment

                        Working...
                        X