Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Eberin asennusongelma A3 2.0 FSI ja 1.6 FSI

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Eberin asennusongelma A3 2.0 FSI ja 1.6 FSI

    Moi,

    Aloittaessa eberin asennusta autooni törmäsin heti ongelmiin.

    Onhan tästä jo muutama viestiketju, mutta halusin täällä keskittyä vain kyseisen mallin asennusongelmaan.

    Mulla on A3 -04 1.6 FSI:n eberin asennusohje (mulla A3 SB 2.0 FSI), siinä eberi asennetaan vasemman pyöränkotelon etuosaan. En usko että SportBackissä on erilainen konehuone kuin kaksovisessa.

    Ongelma on se että mulla ainakin on siinä kohdassa johon ohjeen mukaan eberi pitäs asentaa joku iso laatikko, ilmeisesti imuäänenvaimennin.... tai ETKAa tarkemmin tutkittuani myös uuden Golf plussan kohdalta se laatikko voi olla myös joku kylmiin olosuhteisiin tarkoitettu veden/lumen keräin. Se voi myös ehkä jotenkin ehkäisitä jäätymistä, mitään sähköjohtoa tai vesiletkua sinne ei mene joten se on täysin passiivinen laite.

    Asennusohje on luonnollisesti saksan malliin jossa tätä laatikkoa ei ole ?

    ETKAsta kattelin että myös 1.6 FSI:ssä on aivan samanlainen laatikko kun 2.0 FSI:ssä (myös sellainen löytyy golf plus ja touran).

    Jätetäänkö laatikko pois eberin asennuksessa ja voiko sen yleensäkin jättää pois?

    Kysymys nille joilla eberi on asennettu kyseiseen autoon: Mihin eberi/webasto on asennettu A3/golf/touran 1.6 FSI tai 2.0 FSI koneella v.04-05 autoissa?

  • #2
    itse itselleni vastaten kamojen purun jälkeen.

    eberiä/webastoa ei saa mahtumaan konehuoneeseen ellei poista tuota boxia. Oikealla on lasinpesunestesäiliö ja vasemmalla on tuo boxi. Uuden A3 konehuone on todellakin täytetty huolella.

    Tutkittuani boxia se on imuilman vedenpoistoa varten. Meinaan jättää sen pois ja korvata sen pelkällä letkullla johon rakennan alimpaan kohtaan vedenpoistoventtiinin. Tuollaisen venttiilin saa vaikka snorkkelin pohjaventtiilistä. Tässä vielä akten kuva boxista.

    Boxi tuntuu todella liioitellun kokoiselta.

    Tässä kuva eberistä paikolllaan mallikohtaisen asennus-sarjan kanssa. Lamppua ja puskuria ei olisi ollut pakko irroittaa, mutta helpottaa asennusta kummasti. Jouduin irroittamaan lampun kun yksi torx ruuvi korkkasi...

    Mallikohtainen asennusohje (vain saksaksi mutta siinä on hyvät kuvat...) ja myöskin asennus-sarja on todellakin helpottaa hommaa.

    Laitan lisää tarinaa ja kuvia kun homma etenee.

    Comment


    • #3
      Nyt selkis kun sai suomenkieliset ohjeet.

      Eli suomen malliin pitää ostaa ohjeen mukaan tuo malli missä on vesipumppu erikseen.

      Sillon sen saa mahtumaan konehuoneen vasempaan takaosaan. Silloinkin aika tiukkaa on.Tuo asennuslevy pitää vaan ite väsätä. Olis voinu olla asennuslevyn mitat myös suomalaisessa asennusohjeessa. Saksalaisessa ohjeessa on saksanversion levyn mitat.

      Ilmeisesti SportBackin takaosa on niin erilainen että bensapumppu asennetaan aivan eri paikkaan.
      Automaatti ilmastointia ei tarvitse ohjelmoida uudestaan jos auto on valmistettu 45/2003 jälkeen.
      Eberin releelle menevä johto irroitetaan ja kytketään suoraan automaatti ilmastoinnin c-liittimen(oranssi) pinniin 16. Käytännössä koko rele ja siihen liittyvä sulake on tarpeeton automaatti ilmastoinnissa. Nämä ohjeet löytyvät oheisesta asennusohjeesta.

      Jos sulla on "kokonainen" eberi niin vedenkeräyslaatikon poistamalla eberi mahtuu vasempaan pyöränkotelon etuosaan. Mielestäni laatikon voi korvata pelkällä letkulla johon on viritetty pohjaventtiili. LISÄYS: n. viikon ajeltuani ilman tuota vedenkeräyslaatikkoa en ole huomannut mitään eroa auton käyttäytymisessä, kulutus,äänet ja kulku ovat ennallaan.

      Comment


        #4
        Mistäpä olette kaivaneet noita ohjeita? Kelpaisi 05 poloon 1.4l automaattipakastimella. Lähinnä tuon klimapurkin herätys nyt on se pointti. Vaikka swahiliksi kelpaa.

        Comment


        • #5
          Täytin tämän kaavakkeen osoitteessa: http://www.eberspaecher.com/en/heiz/kont/kont.htm

          Sain myös saksalaiset ohjeet Saksan webbikaupsta josta ostin lämmittimen.

          Suoraan maahantuojalta en saanut ohjeita usean sähköposti keskustelun jälkeenkään. Vetosivat siihen että ammattilaisten annettavaksi tarkoitettu....

          Huvittavinta tässä on kun kysyin ohjeita valmistajansivujen kautta sain myös suomenkieliset ja saksankieliset ohjeet maahantuojalta sähköpostilla! Vissiin se on niin ku pyyntö tulee ylhäältä niin homma onnistuu. Kurjalla kuluttajalla joka maksaa viulut ei ole mitään sanansijaa.

          Saksassa ilmeisesti kuluttaja on kuningas, toisin kuin suomessa.... ;-) . Suomessa loppukäyttäjä lähinnä vaan häiritsee maahantuojan busineksen tekoa. Tähän valitettavaan ilmiöön olen törmännyt useasti.

          Tulipa OT...... sainpa purettua patoutumia :-)

          Comment


          • #6
            No niin nyt lämmitin hurisee ja TP5 kauko-ohjainkin toimii!! Eberi pitää suihkukonetta muistuttavaa huminaa, ei ehkä nyt ihan niin kovaa...

            HUOM!! TP5 kauko-ohjaimen käyttöohjeen suomenkielisestä osasta puuttuu miten tuohon opetusmoodiin pääsee. Englanninkielisestä osasta se löytyy. Suomenkielisestä osata puuttui muitakin tärkeitä neuvoja. Pitänee ilmoittaa tästä maahantuojalle.

            Eli sitä käynnistysnappia (tuontoelin ?) pitää painaa niin kauan että se rupeaa villkkumaan ja sitten kauko-ohjain päälle ja valitsee C1 tai C2. Jos tätä ei tee niin tulee "no co". Ehdin jo repiä sisäpanelin uudestaan pois, kun ei millään saanut yhteyttä. :-( .. sitten luin sen enklannin kielisen kohdaan ja heureka....se toimii!

            Bensaletkun ja bensapumpun kytkentä oli yllättävän vittumainen homma, niin helvetin ahdasta....

            Bensaletkun ja pumpun sähköt vedin vasemmalta puolelta eteen. Pumppu on oikealla, letkut pujotin lämpösuojuksien takaa. Täytyy ottaa muutama kuva asennuksesta.

            Bensapumpun toiminnan todellakin kuulee, naks, naks ,naks.... Pähkäilin bensapumpun sähköjohtojen kanssa, että kummin päin. Ilmeisesti niillä ei ole väliä tai sitten mulla meni tuurilla ne oikein. Ohjeessa ei ollut tästä mainintaa.

            Myös vesiletkujen katkaisu ja liittäminen on ikävä homma, taas niin helvetisti roinaa edessä ja ahdasta... Liitin letkut niin että sylinterinkannesta tulevasta letkusta eberi imee ja puhaltaa lämpimän veden lämppärin kennon yläletkuun. Toivotaan että meni letkut oikein päin. Helppohan ne on vaihtaa eberin päästä toisin toisin päin tarvittaessa. Vettä tuli ulos aika vähän, vähän yli litra meni nestettä kun otetaan myös eberi mukaan. Ostin zeron punaista jääh.nestettä, siinä ei ollut mainintaa mistään tyyppiluokasta. Myyjä soitti vissiin maahantuojalle, sieltä sain varmistuksen että käy G12+ nesteen kanssa.

            Muistakaa ILMATA eberi siitä kyljessä olevasta ruuvista, niin lähtee nesteet kiertämään.

            Automaatti ilmastoini menee päälle kun eberin kytkee päälle. Puhalluksessa on viisi palkkia maksimi minkä voi säätää, ilmeisesti akun säästöä varten. "AUTO" asetuksella lämppäri hoitaa ite ton puhalluksen nopeuden säädön. Lämmitys ja tuuletusmoodissa puhallus menee lasille ja sivusuuttimille. Asennusohje kehottaa laittamaan lämppärin "HI" asentoon, mutta kait se tolla +20 asetuksella lämmittää täysillä kunnes saavuttaa +20 ? LISÄYS: "HI" asennossa lämpiää huomattavasti nopeammin ja puhaltaa viidellä pykälällä.

            Comment


              #7
              Todellakin suomenkielisestä ohjeesta puuttuu tärkeä steppi. Ei käynyt oikein ilmi, että TP5:n hommasit. Olisi voinut muuten vinkittää, kuten minuakin aikoinaan joku vinkitti samasta.

              Comment

              Working...
              X