Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kysymys koskien auton hakua ruotsista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kysymys koskien auton hakua ruotsista

    Eli oman käsityksen mukaan homma menee näin:
    - Teemme kaupat autosta
    - Myyjä ottaa kilvet pois ja palauttaa ne vägverketille ja poistaa auton rekisteristä
    - Minä sitten suomessa tämän jälkeen rekisteröin auton nimiini

    Meneekö näin?

    Myyjä sanoo että tarvitsee minulta "copy of certificate of registration" jonka jälkeen pystyy ottamaan kilvet pois.

    En ymmärrä mitä myyjä oikein tahtoo.. tai siis se tahtoo rekisteröinti todistuksen, mutta enhän minä sitä saa ennen kuin rekisteröin auton täällä suomessa.

    #2
    Eiku joo. Siis otamme ruotsin rekisteröintitodistuksesta kopion, jolla kaveri saa auton poistettua ruotsin rekisteristä. Eikö vaan?

    Comment


      #3
      olen tuonut muutaman auton ruotsista ja olen laittanut aina kopin tullista saadusta teippikilpi lapusta ja aina on kelvannut.
      S4;sta haettaessa tulin laivalla ja otin satamassa kilvet pois ja jätin auton valmiiksi laivaan menevälle rampille.

      edellisen auton kanssa oli sitten mukavanpi rumpa.oltiin sovittu kaupat yhdestä A4;sta mutta auto oli täys pommi niin tuli kiire etsiä toinen tilalle .Olin tulostanut blocketista autojen ilmoituksia,ei muuta kun soitteleen niitä läpi. Sitten yksi lupaava löytyi.Haettiin auto göteborgin
      vierestä missä myyjä oli kyläilemässä mutta hän oli unohtanut auton paperit kotiin ja asui 500km päässä ja meidän piti ehtiä iltalaivaan.
      mentiin paikalliselle poliisiasemalle ja tehtiin siellä kauppakirjat johonka otettiin ajokorteista kopiot ja paikallinen polliisi pisti laitoksen leiman ja nimensä alle.Myyjä laittoi paperit pikakirjeenä tulemaan suomeen perässä.
      Kyllä ne tullissa vähän katteli lappuja mutta kyllä ne kelpas ajoluvan saantiin.
      Kaikkeen pitää varautua kun lähtee hakeen autoa....

      Comment


        #4
        Ruotsalaiset kaipaavat tiedon suomen viranomaisilta että on kilvissä täällä, muuten ei onnistu rekisteristä poisto siellä. Autoja ei EU:n sisälle myydä ruotsista rastittamalla export-kohtaa otteesta jostain syystä.
        Pyydä erillinen kauppakirja.
        Itse olen nyt kuukauden verran päästellyt ruotsin kilvillä, kun veropäätöstä ei kuulu ja siirtolupiakaan ei enää tarvita. Myyjäkin sanoi että ei hän tarvitse kilpiä takaisin ennen kuin on suomessa rekisteröity...
        Ja kuulemma tuo tieto menee ihan viranomaisteitä pitkin ruotsiin.

        Comment


        • #5
          Yhdestä ruotsista reilut vuosi sittentuodusta autosta on kokemus.
          Myyjä toi auton keski-suomeen, kaupat venyivät ja ei enää illalla saanut siihen siirtolupia niin kylmästi vain niillä ruotsin kilvillä kotio, sitten vain kilvet kirjattuna kirjeenä suoraan vägverketille. Ei ainakaan myyjä ottanut mitään yhteyttä että olisi ongelmia rekisteristä poiston kanssa, kauppakirja tehtiin ja se myyjälle riitti.

          Comment


          • #6
            Itse viime syksynä toimin seuraavasti:
            Myyjältä maililla kopio rek. otteesta jolla hain 3kk:n ajoluvan suomesta.
            Siirtolaput repussa putkella Göteborgiin, luovarit kummallakin murteella, myyjä ruuvasi kilvet veks ja länttäsin tarralaput ikkunaan.
            Mukaan tuli ainoastaan Ruåtsalaisen otteen sininen osa, muuta ei tarvinut.

            -Suomesta haetut siirtolaput toimii Suomen lisäksi Ruotsissa ja Tanskassa-

            Comment


            • #7
              Kun mä ostin volvon joka oli ruotsin kilvissä niin ei muuta ko tehtiin kauppakirjat. ja se antoi sen keltasen ja sinisen ruotsin rekisterin rekisteri paperit. Eikä se äijä niitä kilpiä ottanut. Kilpiä ei oo viety mihinkään vielä tänäkään päivänä ja tein sen aivan tahallani kun myyjä kusetti kaupassa..

              No kun sitten auton kuitenkin suomen rekisteriin rekisteröin niin katsastusmies sanoi että heiltä lähtee tieto vägverketille että auto on suomen rekisterissä, jolloin se poistuu ruotsin rekisteristä..

              Tosi vi..umainen ko myyjälle olisin ollut niin oisin vaan jättänyt auton rekisteröimättä, niin se ois joutunut maksaa veroja autosta lopun ikänsä.. ;)

              Comment


                #8
                Solis ilmottanu sen vain varastetuksi jos olisit venkoillut. Ei sen kummempaa.

                Comment


                  #9
                  Ihanko totta siirtoluvat voimassa Suomen rajojen ulkopuolella? Olen ollut siinä käsityksessä että eivät.

                  Comment


                  • #10
                    Ainakin kilpailuja saa mennä ajamaan tarrakilvillä pohjoismaihin, ja kenties baltiaan. Auto on siirrettävä kilpailupaikalle trailerilla, aivan kuten suomessakin. Tämä siis sellaisilla autoilla joista suomen autoveroa ei ole aikomusta maksaa.

                    Comment


                      #11
                      Kyllä tuolla konttorilla sanoivat että noilla tarra kilvilla saa pohjoismaissa ajella.

                      Comment


                        #12
                        Viime viikolla tuli tallinnasta Nordic Jet linesillä IV koppainen golf tdi merkeillä ja turvakaarilla ja oli suomalaiset siirtokilvet

                        Comment

                        Working...
                        X