kyseessä jälleen audi 100 2.6 ABC moottori , vm 92 . imusarjan tiivistettä vaihtaessani huomasin imusarjan muovipohjassa ykkössylinterin kohdalla ,tiivistepinnanssa suorakaiteen muotoisen uran ,joka näyttää aivan tehdyltä mitoiltaan noin 1,5-2mm leveä ja noin 10mm pitkä. moottori imee siitä reilusti ilmaa ja jos sen tukkii moottori sammuu . kysymys olisi että kuuluuko asiaan vai onko valuvika tai jokin muu sellainen. syy tähän kaikkeen tutkimiseen on liian kova tyhjäkäynti (900) ja nöykkivä kulku pintakaasulla ajettaessa. jos joku joka tietää asiasta vastaisi olisin hyvin hyvin iloinen. kiitos jo etukäteen . sähköposti heikki.illi@pp1.inet.fi
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
suorakaiteen muotoinen aukko imusarjassa
Collapse
X
-
iih48Avainsanat: Ei mitään
-
-
iih48
-
sorry , luin tarkemmin selostustasi. Jos reikä on tiivistepinnassa , ei varmaankaan ole kyseessä tuo ongelma. En ole asiantuntija mutta jotenkin tuntuu hullulta että siellä saisi olla tuollainen aukko.
Sinulla ei varmaankaan ole koneessasi Adobe ohjelmaa (kyseessä on PDF tiedosto) koska et saa linkkiä auki. Linkin takaa löytyvässä dokumentissa on kuvattu seuraavanlaista tyyppivikaa:
"abc moottoreissa, jotka valmistettu 3/92 - 4/95, imusarjanpohjaan integroitu ilmanohjain (Integrated air conduct) irtoaa 150tkm -> ajetuissa autoissa. Ilmanohjain ja siihen kiinnitetty peltihäkkyrä (intermediate piece) alkavat rämisemään ja lopulta häkkyrä hieroo imusarjan pohjaan reiän."
Minulla sen huomaa tyhjä käynnillä imusarjasta kuuluvasta räminästä ja räminän tahtiin vaeltelevasta tyhjäkäynnistä. Lisäksi päästöt ovat kierroksilla aivan liian korkeat johtunee kai siitä että säätöautomatiikka on vuodon vuoksi jossain "vikasietotilassa".
Korjaukseksi tarjotaan uutta Pierburgin pohjaa ja em. peltihäkkyrän voi poistaa kokonaan. Uudemmissa abc koneissa 1/94 -> peltihäkkyrää ei kai ole ollenkaan mutta ilman ohjain voi silti alkaa rämisemään ja aiheutta tyhjäkäynnin epätasaisuutta."
Merkkiliikkeen testeri antoi seuraavia lukemia:
"00519, 018 Imusarjapaineen anturi -G71 Ylempi rajoitinarvo. 00575, 004, Imusarjapaine, Mekaaninen vika". (minulle tuo on silkkaa kiinaa) Korjaukseksi tarjottiin KOKO Imusarjan vaihtoa hintaan 2096 ? + työt.
En ole asiantuntija ja osa edellä kerrotusta on arvailua mutta kunhan Pierburgin osa tulee ja saan sen vaihdettua, palaan asiaan.
Comment
Comment