Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Onko peräkoukun johtosarjoista kokemusta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Onko peräkoukun johtosarjoista kokemusta

    Katselin ostaakseni peräkoukun johtosarjaa autooni A6 vm. 2006 ja siinä törmäsin muutamiin eroavuuksiin.
    Joissakin pitää käyttää rosvoliittimiä mm. Kovilin käyttämässä Jaegrin johtosarjassa
    http://www.bertelshofer.com/dokument...ng/13AU031.pdf ja ihan samalla ohjeella näyttää ohjeistavan Right Connections
    http://www.towbex.co.uk/cdata/3017/docs/2688800_1.pdf
    ja toisissa työ näyttää olevan pistoliittimien tökkimistä kuten Westfalian sarjassa
    http://www.westfalia-automotive.de/f...8391101-02.pdf
    Onko kenelläkään kokemuksia ko. johtosarjojen asennuksesta ja sitä kautta hyviä vinkkejä siitä mikä johtosarja kannattaisi ostaa.

    #2
    Rosvoliittimiä ei ikinä koskaan eikä milloinkaan mihinkään muuhun kuin ensiapuna tien päältä korjaamolle.

    Westfalia- amen

    Comment


    • #3
      No jaa...

      Ostin A8:iin "oikean" johtosarjan joka osoittautui sellaiseksi että pitää viedä johdot autocheck boxin eteen jos ei halua että mikään valvontavalo syttyy kun kärry liitetään perään. Eli se on tavallinen johtosarja tosipitkällä sähköjohdoilla. Päätin etten pura mattoja jne ja liitin sarjan suoraan takavalojen lampunkantoihin joissa on valmiina uros-abicot eli liittää siihen vaan.

      Ainoa on kun liität peräkärryn kiinni niin syttyy Break light valo eli ´"mukamas palanut jarruvalo". Jos tuon sietää silloin (ja vain silloin) kun kärry on kiinni niin varasta sähköt normi peräkoukun sähkösarjalla takavalojen liitinpaikoilta (yksi johto pitää tietty vetää toiselle takavalolle toisen vilkun varastamiseksi): Muuten saat kaikki kätevästi siitä.

      Comment


      • #4
        CAN-väyläisessä taitaa mennä pikkusen toisella tavalla kuin Pennivasaran kuvaamalla tavalla?

        Comment


          #5
          Jep, vm95 A8 ei omaa mitään yhteistä 2006 vuotisen A6:n kanssa.

          Annoin tukeni Westfalialle koska tuote on OEM-tasoinen siinä määrin että tekevät koukut tehtaalle.
          En ole koskaan joutunut korjaamaan W:n johtosarjoja, toisin kuin lukemattomia rosvovirityksiä joilla saadaan koko auton sähköjärjestelmä sekaisin pahimmillaan.

          Comment


          • #6
            Katselin noita vaihtoehtoja vetok. sähkösarjaksi, kyllä niistä kaikki käypäsiä on, paljonko sitten siitä haluaa maksaa, on eri juttu.yksi asia kumminkin on varmaa: Tuollaseen A6 Audiin kun koukun laittaa, pitää tämä vetok.ohj.laite koodata autoon, ensiksi Gateway ohj.laitteeseen, sitten ABS ohj.laite uudelleen koodata, jotta perävaunun vakautus(ESP) kärry perässä vielä toimisi. Noissa asennusohjeissa on asia kyllä selvitetty, mutta yleensä vähän ylimalkaan, miten se koodataan, varmaan onnistunee näillä VAG-com laitteilla, en itse tiedä, kun käytän vain vw-konsernin omia testereitä(VAS).

            Comment


            • #7
              ECS Electronics in sähkösarjoista on kokemusta VW ja Audi asennuksissa.
              Helppoja asentaa.
              Ei tarvita ryöstäjiä, hyvät kuvat ja suomea.

              Comment


                #8
                Kiitoksia kommenteista. Itse sähköalan ihmisenä kyllä tiedän rosvoliittimien ongelmat mutta halusinkin kuulla itse koettuja kokemuksia tuosta kotimaisen Kovilin ja monen muunkin liikkeen käyttämästä Jaegerin johtosarjasta. Niitäpä ei nyt tuntunut löytyvän.
                Mainitsemasi ECS:n johtosarja vaikuttaa luotettavalta niinkuin Westfaliankin
                vastaava kun tästä katselin sen asennusohjeita
                http://www.ecs-electronics.nl/main.p...lnr=au-020-b1#
                Tietäiskö joku liikeen Saksasta tai Englannista mistä saisi ostettua ECS:n ko. sarjan Westfalian koukun kera ettei tarvitsisi moneen paikkaan rahteja maksella.
                Saksan ja Englannin liikkeiden sivuilla kun ei aina kerrota johtosarjan valmistajaa.

                Comment


                  #9
                  Itse laitoin muutama vuosi sitten A4:seen (2003) orkkiskoukun Jaegerin johtosarjalla, ja se on kyllä ollut kyllä rahansa arvoinen systeemi.

                  Toimii hyvin, polttimovaroittimetkin hienosti ymmärtää peräkärryn, ja siellä mahdollisesti toimimattomat polttimot (joita noissa vanhoissa kärryissä on). Itse laitoin 13 napaisen autoon, ja 7-napaisia kärryjä varten hankin välipalikan.

                  Comment


                    #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja 18285 Näytä viesti
                    Kiitoksia kommenteista. Itse sähköalan ihmisenä kyllä tiedän rosvoliittimien ongelmat mutta halusinkin kuulla itse koettuja kokemuksia tuosta kotimaisen Kovilin ja monen muunkin liikkeen käyttämästä Jaegerin johtosarjasta. Niitäpä ei nyt tuntunut löytyvän.
                    Mainitsemasi ECS:n johtosarja vaikuttaa luotettavalta niinkuin Westfaliankin
                    vastaava kun tästä katselin sen asennusohjeita
                    http://www.ecs-electronics.nl/main.p...lnr=au-020-b1#
                    Tietäiskö joku liikeen Saksasta tai Englannista mistä saisi ostettua ECS:n ko. sarjan Westfalian koukun kera ettei tarvitsisi moneen paikkaan rahteja maksella.
                    Saksan ja Englannin liikkeiden sivuilla kun ei aina kerrota johtosarjan valmistajaa.
                    Itsellä myös koukun hankinta edessä.ECS:n sähkösarja näyttäis olevan ykkösvaihtoehto.
                    ECS:n asennusohjeet tosi selkeät verrattuna Westfaliaan.
                    Halvimmalla Westfalian koukun näyttäis saavan http://www.towequipe.co.uk/Homepage.html. Rahti Suomeen 35£
                    Löytyy myös Westfalian johtosarjoja.
                    Ei kannata siirtyä kyseisen kaupan EU sivuille, jolla € hinnat huomattavasti kalliimmat verrattuna £ hintoihin nykyisillä muuntokursseilla.
                    Promotion Code : REPCUST saa alennusta -5%
                    ECS:n johtosarjoja löytyy heikosti, ainakin pikaisen etsinnän perusteella.
                    Yhden suomalaisen edustajan löysin.http://www.alkuperaistuonti.fi/fi/tu...hkosarjat.html
                    Sivuilta löytyy ECS:n OVH-hinnasto.

                    Comment


                    • #11
                      Allekirjoittanut on kyllä asentanut Jaegerin sarjoja, on nekin ihan toimivia olleet, myös A kutosessa. Siinä tulee can-väylä rosvoilla sekä jarruvalojen heräte, nekin rosvot on erikoismalliset, juuri pienille johdoille tehty. Kaikki asennukset on toimineet, hintapuolesta en tiedä sitten mitään, mikä edullisin.

                      Comment


                      • #12
                        Tämä on pikkasen väärässä osiossa, mutta sopii niin hyvin aiheeseen...

                        Itsellä olisi ylimääräisenä Monoflexin koukku ja ECS:n johtosarja.
                        Ostettu aikanaan A6avant -06.

                        Jos herättää kiinnostusta, niin privalla tavoittaa...

                        Comment

                        Working...
                        X