Ongelmana on, että ilmastointi kadottaa kaikki kylmäaineet taivaalle. Yritetty etsiä vuotoa kaikilla mahdollisilla konsteilla, mutta ei löydy. Toimii kesän ihan hienosti eikä vajenemaa ole havaittavissa. Nyt tulikin mieleen eräs mahdollinen syy. Autoon on 1.5 vuoden aikana vaihdettu 2 kertaa nokkahihna leluineen. Nämä on tehty talvella ja keväällä on jälleen järjestelmä täysin tyhjä. Tarvitseeko hihnan vaihtotyössä purkaa myös kylmästöinnin osia ?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kylmäaineet karkaa
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Typpeä sisään asianmukaisella tavalla. Kuuntelemalla+saippuavaahdolla vuotoja paikallistamaan, niin varmasti löytyy vuoto. Toinen vaihtoehto on laittaa kylmäaineiden täytön yhteydessä vuotoväri-aine järjestelmään, mutta kylmälaitettä tulee käyttää väriaineen leviämiseksi koko järjestelmään.
Onko esim tarkastettu vuodonetsinnässä kompressorin akselin stefa? (Magneettikytkin tulee purkaa edestä pois, ennen kuin vuotoa pystyy kunnolla havaitsemaan.)
Jos A6:n kuin keula on ns. samanlainen huoltoasennossa A4 -04, niin tuskin sieltä mitään tarvii irroittaa?
-
Järjestelmä on tarkastettu kolmen eri ammattilaisen toimesta. Sisälle laitettiin indikaattoritököttiä. Vuodon etsimiseksi on purettu todella paljon tavaraa edestä pois. Täytön jälkeen n. kolmen kuukauden jälkeen tarkastettu, eikä ollut juuri tyhjentynyt. Juuri tämän takia epäilin, josko hihnahommissa olisi purettu auki jotain mitä ei ehkä olisi pitänyt tai ainakin olisi pitänyt ilmoittaa, että järjestelmä on tyhjentynyt. Käy turhan tyyriiksi etsiä vuotoa, jota ei ehkä lopulta olekaan.
Comment
-
Hyväksi todettuja asiantuntijaliikkeitä otetaan mielellään vastaan noin yleisestikin. Erityisesti vuotojen paikallistamiseen. Ja nimenomaan asiantuntemusta vaikeampiinkiin autoihin, ettei vain jokin seinään ruuvattu paneeli, josta vuodon huomaa itsekin. Ei meinaa löytyä.
Kelatiellä olevassa pajassa ei onnistunut ainakaan vuodon paikallistaminen. Järjestelmä tyhjänä ja vuotoepäily ilmoitettuna ajettu tarkastukseen, tekivät alipainetestit ja totesivat ettei vuoda. Kesti viikon aineet sisällä.
Comment
-
Oli heidän kanssaan puhetta että alipainetesti ei näytä luotettavasti aina kaikkia vuotoja.
Suosittelen Tampereelta vanhaa työnantajaani (Ent. Tampreen Autokylmä Oy), nykyään Lumikko Huoltopalvelut Oy. Tosin samoja hommia teen itsekkin edelleenkin, vaikka laajempi kylmä-ala on kyseessä ja eri työnantaja.
Omat luvat "y3 a, y3 + ajoneuvot".
Ja sitten suosittelen tarkastamaan luotettavat kylmä-alan harjoittajat ja henkilöt tarpeen vaatiessa Tukesin kylmäalan pätevyysrekistereistä, sekä SKLL- sivuilta
Ja jo aiemmin mainitsin vaihtoehdon, jossa vuotoväri-aine lisätään järjestelmään. Niin tämänkin aineen kohdalla on vaan sellainen ongelma. Että JOS vuoto on esim korkeapaine puolella ja reikä on riittävän iso, niin väri ei välttämättä ehdi sekoittua koko järjestelmän öljyyn ennen vuotokohdasta ulos tuloaan. (Tämä hyvin riippuvainen reiän koosta!) Sillä öljy ei sekoitu koko järjestelmään "päivässä, eikä kahdessa" kompuran tehdessä töitä.
Matalapaine puolella taasen vuoto useimmiten on vähäisempi pienemmän paineen johdosta (tämäkin hyvin riippuvainen reiän koosta), jolloin väri oletettavasti sekoittuu jo paremmin koko kiertoon.
Comment
-
En tiedä millaista UV-Led valaisinta tarkoitat?
Vaatii kyllä asianmukaisen UV-lampun/UV-ledivalaisimen ja siihen soveltuvat UV-lasit, jos haluaa tuloksia aikaan. Harjaantunut silmä näkee myös ilman laseja, mutta osittain hieman hankalaa ja itsellä tulee kyllä silmät hetken päästä kipeäksi.
Itsellä käytössä pienen koon takia Spectroline Optimax Jr
Comment
-
Hyväksi todettuja asiantuntijaliikkeitä otetaan mielellään vastaan noin yleisestikin.
Kelatiellä olevassa pajassa ei onnistunut ainakaan vuodon paikallistaminen.
Comment
-
Vähän meni ohi alkuperäisestä aiheesta, mutta ongelma on selvitetty. Oli juurikin niin kuin jo aloin epäilläkin. Koko keula oli purettu auki ja myös ilmastoinnin lauhdutin oli irroitettu. Samalla kätevästi kylmäaineet pellolle.xxxxxxxxxxxxxxxxx (painokelvoton teksti editoitu )
Comment
-
Comment