Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t ahtaa liikaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8t ahtaa liikaa

    elikkäs kyseessä on audi a4 1.8tq ja osaa on vaihdettu monenlaista isompaa turboa ja näin. löytyy ahtopaine säädin. vaikka sen sulkee kokonaan ahdot tippuu 0.5bar mutta sitten 5000rpm jälkeen ne rupeavat nousemaan yli 1bar. onko bleederi hajalla vai jonkin näköinen vuoto. en tiedä mistä lähtisi etsimään vikaa. ja jos avaa bleederin ruuvia niin ahdot nousee normaalisti siihen vaikka 1bar mutta taas 5000rpm jälkeen ne nousevat n. 1.4 bar.

    #2
    Mitähän jos nyt aloitat vaikka kertomalla, mitä kaikkea on tehty. Näillä pohjatiedoilla voi olla vaikea antaa ainakaan kovin tarkkaa diagnoosia.

    Samalla jos koitat jäsennellä tekstiäsi vähän helppolukuisemmaksi.

    Comment


      #3
      Niin ja mikä on ongelma?

      Comment


        #4
        Laita suora letku hukkaportille (ilman bleediä). Jos ahdot vielä karkaavat, on hukkaportti rakenteellisesti liian pieni tai heikosti virtaava.

        Comment


        • #5
          http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=96903 juu elikkäs tuossa on kyseinen auto. Joo tais tulla vähän epäselvää tekstiä :D pitää koittaa tuota jarkko kalsi . Ja näin ehkä helpommin sanottuna lähtee yli ahtamaan 5000rpm jälkeen reilusti. Tuli kanssa mieleen tuo hukkaportin vajaa toiminta tai liian pieni.

          Comment


            #6
            Miks sulla ei ole vakio ahtopaineensäädintä vaan bleederi?

            Comment


            • #7
              Nyt on tilattu autopainesäädin..toivottavasti asia korjaantuu sillä että pääsee rässimään =)

              Comment


              • #8
                nyt o uus ahtopainesäädin kiinni ja samaa tekee elikkäs yli ahtaa yläkierroksilla. oisko hukkaportti hajalla tai liian pieni sitten?

                Comment


                  #9
                  Onko auto toiminut moitteetta ohjelmoinnin jälkeen? Jos on, niin ei se hukkis sillon liian pieni voi olla. Kannattaa tarkistaa ettei se hukkis ole jumissa ja ohjausletku ehjä.

                  Comment


                    #10
                    Koititko ilman säädintä?

                    Comment


                    • #11
                      On toiminut ongelmitta ohjelmoinnin jälkeen. Tälläinen vika rupesi tuleen n. 2 viikkoa sitten. kai sitä pitää repiä hukkis irti ja vähän kattella ja putsaillla sitä . ilman säädintä ei ole koitettu mutta oon koittanu että kokonaan kiinni. eli sama kun ei olisi paikalla.

                      Comment


                      • #12
                        Voisko ahtopaineensäätimen ja hukkiksen kellon välinen letku vuotaa. Sillonhan se letku toimis bleedinä ja ahdot nousee. Tai letkuliitokset

                        Comment


                        • #13
                          Kaikki muut letkut taitaa ollakki jo vaihettu. No huomenna vaihetaan se vielä. Kiitoksia neuvoista!

                          Comment


                          • #14
                            nyt o letkut vaihettu ja tarkistettu ettei oo ahtoputkissa vuotoja.. seuraavaks kai sitten se hukkis tarkistaa

                            Comment


                            • #15
                              hukkis jumissa kiinni, pakopaine ei aukaise porttia ja ahdin pyörii ylikierroksilla, eli tuottaa painetta sitä mukaan korkeemmaks ku pakopaine kasvaa yläkierroksilla..

                              Itsellä oli milten samanlainen paketti ja kerran niin kävi että hukkiksen kellontanko mystisestä syystä oli vääntyny ja portti ei auennut riittävästi.. ja voi sitä nakutuksen määrää mitä tuli yläkierrosilla!!

                              Comment


                              • #16
                                Saa nähä pitääkö ottaa turbo kokonaan pois että saa sen hukkiksen sieltä. On meinaa vähän tiukka paikka ruveta meisseleitä heilutteleen sielä kone huoneessa :Dkiitos ohjeistuksesta Timi =)

                                Comment


                                • #17
                                  Noniin. Elikkäs tuli lisää vikoja. Lauantaina rupes vuotaan pakosarja-turbo välinen tiiviste, viikonloppuna sitä sitten varmaan vaihtamaan ja samalla vois kattoa sitä hukkaporttia.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Snadi vinkki = Onko siinä kiinni se alkuperäinen GT2860 ahdi? Jos on niin tarkista se kellon (special made) jalka. Jos kello on vaihdettu => hukkis voi olla jumissa". Kyllä sen kellon voi testata ilman ahtimen irroitusta! "pitää olla oikea "kolo" mistä tunustella"

                                    Comment


                                    • #19
                                      Noni elikkäs asia on korjaantunu ittestään :O Varmaan ollu jumissa tai jotain, mutta nyt on taas mukava ajella kun pelittää täysin =) kiitos kummiskin vastauksista!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Moro!
                                        Auto on Audi A4 1.8 t ja tod. näköisesti on lastu. Normaalisti auto on ahtanut sitä 1.1bar, mutta nyt on ilmennyt sellaista että kun lykkäsee kaasun pohjaan niin ahdot nousee sinne 1.6bar jonka jälkeen alkaa nykimistä, (auto alkaa yskiä) ja paineet heijata alas ja sit taas nousee ylös jonka jälkeen ne putoaa sinne jonnekkin 0.6-0.7bar. Mikä vois olla vikana? uusi imuputki ja TT-by pass vaihettu. tai on niinstäkin nyt jokunen aika, ennen talvea vaihettiin. mutta eihän toi pässi nyt noin nopeesti mee?

                                        Comment


                                        • #21
                                          No entäs N75? Onko vaihdettu/testattu?

                                          Minulta löytyy suunnilleen kaikki 1.8t turbokilkkeet ylimääräisenä, jos joku haluaa lainata testin vuoksi. Nämä siis Ylöjärvellä...

                                          Comment


                                          • #22
                                            Löytyykö AJL koneeseen sopivaa ilmamassamittaria testiin?

                                            Comment


                                            • #23
                                              N75:tä on entisen omistajan toimesta tinailtu jo... että se on varmaan sit vaihdon edessä! käyköhän tää? http://www.slamit.net/product/6153/n...-vw-seat-skoda
                                              onko väliä kun tuossa lukee että "1.8 20V Turbo- moottorisiin" ja itellä taitaa lukea koneen päällä 5V.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Mulla tahtoo ongelmana että ei jaksa pitää ahtoja. Nostaa kyllä hyvin mutta sitten samantien tipahtaa 0.3 paikkeille, auto on vakio ja tekee samaa vielä kun on nyt ollut kokeilussa ahtojen säädin. Välillä saattaa nostaa yli 1bar mutta sittenpä se alkaa jo pätkimään. Ahdin on jonku verran yli 30tkm ajettu joten en oikein usko että että hukkaportti ois rikki mutta ei varmaan ole mahdotontakaan.
                                                Niin ja kyseessä AEB kone.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  N75:tä on entisen omistajan toimesta tinailtu jo... että se on varmaan sit vaihdon edessä! käyköhän tää? http://www.slamit.net/product/6153/n...-vw-seat-skoda
                                                  onko väliä kun tuossa lukee että "1.8 20V Turbo- moottorisiin" ja itellä taitaa lukea koneen päällä 5V.
                                                  Vuosimallia/moottorikoodia et mainitse viestissäsi ollenkaan, mutta eiköhän tuo slamitin N75 käy myös sunkin autoosi. Ja mielestäni tuo 5V meinaa 5venaa per pytty. Viisaamat korjatkoon jos höpöjä puhun.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    juu... a4 1.8t -97 ja muistaaksen toi AEB kone...

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Joskushan näissä on myös tuo hukkiksen tanko säädettävissä, millä osa porukkaa (esim. edellinen omistaja) on säätänyt ahtoja korkeammalle. Muuten hyvä, mutta jos tankoa säätää liian lyhyeksi, niin ohivirtausportti ei sitten välttämättä aukea koskaan kokonaan ja pääsee nuo ahtopaineet karkaamaan ylärekisterissä käsistä.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja A S V
                                                        N75:tä on entisen omistajan toimesta tinailtu jo...
                                                        Aika vakavaa feelua täytyy venttiilissä olla jos sitä on joutunut tinaamaan. Ettei siellä vaan ole korjattu liitintä tai johdotuksia? Perinteinen vikakoodien lukukin voisi kertoa jotain aiheesta.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          eiku prkl nyt sekotin ei sitä N75 ookkaa mitää tinailtu :D se oliki se joku toinen anturi (mikäs sen nimi nyt olikaa) mistä yleensä murtuu ne piuhat irti. hittoku pitäis vaa hommaa se vikakoodienlukulaite...

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Voit hankintaa suunitellessa laittaa privaviestiä. Eiköhän siitä koodit saada ulos ja mahdollisesti joku pikadiagnoosi.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X