Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 1.8T ei enää käy

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 1.8T ei enää käy

    Aamulla normaalisti menin ja starttasin auton. Auto kävi muutaman sekunnin ja sammu. tämän jälkeen ei yhtään mitään eloa. Eli virrat normisti päälle, ja kyllä starttaa iloisesti mut ei hörähdä edes.

    Muutama vuosi sitten vaihettiin avaimet ja virtalukon pohjat jne... ei kai taas? Toisinaan aikasemmin on käynnistyksenesto vittuillut mutta toistaiseksi on lähteny viimeistään tokalla yrityksellä aina käymään. Nyt ei lähtenyt.

    Ajatelin että huono akku oli ja ostin uuden... ei apuja. Sitten? Jotaki DIY ohjeita olisin nyt vailla. Pitäs saaha auto liikkumaan taas kun on kerran Q-kelit.

    #2
    ettei ois kipinä hukassa?

    Comment


    • #3
      eipä tosta mitää selvää saa kotikonstein näemmä. Kipinää se ny ei kummiskaan saa. Eikä köyhäl oo varaa korjautella. Josko joku vaihtas sen vaikka 80 luvun farmari diesel mersuun päittäin. Eipä olis ainakaa ongelmia ;)

      Comment


        #4
        kannattaa tsekata sytkän vahvistin jos sitä kipinää ei tule ollenkaan

        Comment


        • #5
          Golfissa ajonesto tekee joskus vastaavan (niinkuin varmaan moni muukin ajonesto) eli käynnistyi ja sammui samantien. Vika oli siinä tilanteessa kylmässä avaimessa josta ei välittynyt tieto lukupuolalle... Hetki piti tätäkin pähkäillä, mutta kun avainta lämmitti sähköpatterin päällä pienen tovin niin taas toimi ja auto käynnistyi..! En tiedä onko tähän ongelmaan apua tästä, mutta ainakin tuollainen erikoisen sorttinen oire.

          Comment


          • #6
            Jokos selvisi mikä vikana, täällä pohojosessa hellulla sama vika, pakkasella käyntiin ja heti pian sammu eikä käyntiin. Aluksi kun tarjottiin kaapelilla virtaa niin yritti muka poksahtaa mutta nyt ei mitään eloa. Onko vinkkiä miten sitä sytkänvahvistinta voisi mittailla? Kärvähtääkö se yleensä kokonaan vai osittain? Näkyykö vikakoodien lukemisella?

            Comment


            • #7
              Lukupuolaa on monessa paikassa parjattu/veikattu/korjattu. Mittaristoon syttyy keltainen auto/avain valo mutta sammuu muiden valojen mukana. Normaalia ja jääkö valo palamaan jos esto on päällä = ei tunnista? Vai voiko esto jäädä päälle vaikka valo sammuukin?

              Ja startti-pilotillakaan ei edes yritä hörähtää...:( eli haiskahtaa sähkövialta? Onko sytkänvahvistimia mennyt kerralla pimeeksi?

              No nyt alkaa seljetä tuo "vahvistin"...elektroniset kärjet...:)
              Viimeksi muokannut Jerkko; 22.2.2011, 14:53. Perustelu: onfoa

              Comment


                #8
                enpä usko että se sytkän vahvari pahemmin varoittelee etukäteen rikki menemisestä,

                Comment


                • #9
                  Öö...eipä tietenkään varoittele mutta sehän sattuu olemaan 4-kanavainen elektroninen kytkin...joten hämmästyttää että kaikki 4 erillistä transistoria napsahtaisi rikki juuri samalla hetkellä.

                  Comment


                  • #10
                    Jahas, tällä ohjeella testattuna "kärkiboxi" on pimeänä:

                    http://www.robsaudiworld.com/ignition.htm

                    Ohjeessa kaveri saa ~270ohmia ja omassa mittauksessa joka kanavalla hulppeat 515000ohmia vaikka miten ohjausjännitettä nostaa. Ei muuta kuin Motonetin kautta ja paremmat jäähdytystahnat väliin tällä kertaa....
                    Empä ois uskonut että kosahtaa kerralla koko möykky. Valmistaja tällä kalikalla on Hitachi, onko muilla ollut saman valmistajan kanssa ongelmia?

                    Comment


                    • #11
                      Jeps Motonetin Bosch boxi antoi tiskillä järkeviä lukemia mutta siltikään ei starttaa, pikkasen nyt jo yritti mutta ei...bensa haisee aika mellevästi. Pikkasen tuo kirpakka pakkanen ja tallin puute rajoittaa pahinta rassaus intoa...

                      Miten tuo ajoneston lukupuola löytyy, ratin ympäriltä roinat irti?

                      Comment


                      • #12
                        Niin ei sattus Oulussa olemaan jollain vikakoodien lukuvehkeitä...ei jaksais/raskis vielä hinata varikolle....;)

                        Comment


                          #13
                          heh ei liity kyllä asiaan mitenkään mutta hitachin akku vääntimet ja poravasarat ei ainakaan kylmällä ilmalla toimi yhtään ;) mulla ois täsä yks ylimääränen vahvistin hyllyssä

                          Comment


                          • #14
                            Kele..nyt sitten jäi sisävalo päälle ja akku tyhjä ja lukot jäässä..arghh. Onneksi huomenna lauhtuu :)

                            Löytyykö keneltäkään A4 B5 AEB sähkökytkiksiä? Ja näyttää olevan saksasta uitettu kottero = manuaali saksaksi. Kehtaisko joku näpätä vaikka valokuvan sivuilta jossa on sulakkeet?

                            Comment

                            Working...
                            X