Aihe koskettaa harrastajia, jotka näistä laitteista aikovat ottaa joskus jopa voimaa. Järkevästi.
Kyseessä siis alkupään R5 TDI moottorit, (AAT, AEL) joissa alunperin MSA11 ecu. Kyseinen ecu ei ilmeisesti taivu kovinkaan järkevästi voimaosien kanssa yhteen, joten kiinnostaisi tietää mikä olisi helpoin / järkevin vaihtoehto ecu?
EDC15, MSA15? Joku muu, mikä? Mitä eroja näillä on? Löytyykö suoraan oikeaa purkin numeroa, mikä toimisi fiksusti? Mitä muuta tarvii huomioida?
-Ilmeisesti pumpun määräsäädin tarvii vaihtaa vastaamaan uutta ohjainta.
-Johtosarja? Mitä kaikkea oikeasti joutuu tuon mukana uusimaan, riittääkö vain vanhan ecun liittimen teurastus ja kytkentä uuteen, vai tarviiko antureita ja johdotuksia uusia paljonkin?
Tarkoitus ei ole ainakaan vielä saada aikaan VNT ohjauksia, vain järkevä ohjelma isommille teholukemille. Mahdollisesti myös MAP ohjattu syöttö, saisi tuon vanhan ilmaläppäanturin tukkimasta virtausta.
Pidetään tämä ketju mielellään ihan vain tätä ecu asiaa varten, muut tekniset ja viritys aiheet omiin ketjuihinsa.
Kyseessä siis alkupään R5 TDI moottorit, (AAT, AEL) joissa alunperin MSA11 ecu. Kyseinen ecu ei ilmeisesti taivu kovinkaan järkevästi voimaosien kanssa yhteen, joten kiinnostaisi tietää mikä olisi helpoin / järkevin vaihtoehto ecu?
EDC15, MSA15? Joku muu, mikä? Mitä eroja näillä on? Löytyykö suoraan oikeaa purkin numeroa, mikä toimisi fiksusti? Mitä muuta tarvii huomioida?
-Ilmeisesti pumpun määräsäädin tarvii vaihtaa vastaamaan uutta ohjainta.
-Johtosarja? Mitä kaikkea oikeasti joutuu tuon mukana uusimaan, riittääkö vain vanhan ecun liittimen teurastus ja kytkentä uuteen, vai tarviiko antureita ja johdotuksia uusia paljonkin?
Tarkoitus ei ole ainakaan vielä saada aikaan VNT ohjauksia, vain järkevä ohjelma isommille teholukemille. Mahdollisesti myös MAP ohjattu syöttö, saisi tuon vanhan ilmaläppäanturin tukkimasta virtausta.
Pidetään tämä ketju mielellään ihan vain tätä ecu asiaa varten, muut tekniset ja viritys aiheet omiin ketjuihinsa.
Comment