Kirjoitellaanpa vähän tänne, jos jollekin olis hyötyä. Lähtökohtana perus vajaavetoinen A4 B7 Avant halogeeneilla.
Tulipa yks ilta (taas) istuttua koneella ja selailtua eBay:tä, kunnes sattui silmään (kohtuu) edulliset B7:n Bi-Xenon -umpiot. Oli tullut räpläiltyä jo aiemmin noiden jälkiasennus Xenon:ien kanssa, mutta kyllästyin lopen siihen hommaan (mm. katsastus ja laillisuus tieliikenteessä). Aiemmin on jo tullut mietittyä, että kuis julmettu (ja kallis) homma se olis laittaa jälkikäteen lailliset Bi-Xenon -valot automaattisäätöineen ja pesureineen.
No joo, valojen osto poltteli, joten tutkiskelin vähän tarkemmin myynti-ilmoitusta. Siinä hetken Google-Translator:in kanssa leikittyä ymmärsin, että mukaan tulisi umpiot sekä ballastit (ja kaikki lamput). Niin sanotusti täydellinen setti ja kaiken lisäksi vielä S-Line:n umpiot (ei oransseja vilkunlaseja). Eiku äkkiä peipalilla rahaa menemään ja umpiot matkaan.
Rupesin sitten kuuklettamaan, että milläs ne automaagiset tasonsäädöt sais väsättyä. Internetin ihmeellinen maailma kertoi, että Kufatec:lta löytyy täydellinen paketin siihen hommaan. Paketti sisälsi tasoanturit, kaapelit, Xenon-adapterit, kiinnitystarvikkeet ja ohjeet. Siispä sekin tilaukseen..
Tuli sitten niin hätäpäissään tilattua, että unohtui lukea tarkemmin mitä MUUTA tarvitaan :) Hommahan ei luonnollisesti pelitä ilman ohjainlaitetta (aLWR) ja sitähän em. paketissa ei tullut mukana. No ei muuta kuin www.ebay.de ja löytyi ETKA:n mukaan passeli namiskuukkeli, ei muuta ku tilaukseen.
Valopesurit vaati vähän enemmän kaivelemista, mutta senkin oli jo joku tehnyt Audi-Sport.net -foorumilla. Tosin alkuperäinen viesti koski B6:sta, mutta osat oli melkein samat ja joku muu oli jo kysellyt neuvoja homman tekemisestä B7:aan. ETKA kertoi osanumerot ja marmori hinnat, hinta oli vaan sen verta suolainen, että hommasin osat muualta. Puskuri vaati myös huomiota, alkuperäisessähän ei ollu pesurien paikkoja. Sopiva puskuri löytyi myyntipalstalta, vähän puunausta ja tuunausta ja jo passaa :)
Homma on nyt siinä vaiheessa, että valot, puskuri ja Kufatec:n sarja on tallissa, muut osat vielä matkalla. Pistetään päivitystä tilanteesta ja kuvia. Kufatec:n asennusohjeita löytyy asiaan liittyen, jos joku kaipailee. Toki voin laittaa vaikka liitteeksi..
Tilattua tavaraa (so far..)
- S-Line Bi-Xenon umpiot + ballastit
- Etupuskuri pesuripaikoilla
- Kufatec Auto-Leveling Bi-Xenon Headlights - Retrofit
- 1 kpl 8P0 907 357 B AUDI HEADLAMP RANGE CONTROL UNIT
- 1 kpl 3B7955681 pump
- 1 kpl 431955465A gasket 20,2X9,5
- 1 kpl 1J0955875C connecting part angled
- 10 kpl N 10098001 pipe clip 18,5 X
- 1 kpl 1J0955964F hose
- 6 kpl 8A0971848C terminal
- 3 kpl 447971848 clip
- 1 kpl 113955975B t-piece
- 1 kpl 8E0955101G lift cylinder with jet
- 1 kpl 8E0955102G lift cylinder with jet
- 1 kpl 8E0955275E GRU cover cap left
- 1 kpl 8E0955276E GRU cover cap right
- 4 kpl 8H0807199A torx socket head panel screw 5X21
- 1 kpl N 90303801 round seal 9X1,5
- 1 kpl 8E0955667A hose
Tulipa yks ilta (taas) istuttua koneella ja selailtua eBay:tä, kunnes sattui silmään (kohtuu) edulliset B7:n Bi-Xenon -umpiot. Oli tullut räpläiltyä jo aiemmin noiden jälkiasennus Xenon:ien kanssa, mutta kyllästyin lopen siihen hommaan (mm. katsastus ja laillisuus tieliikenteessä). Aiemmin on jo tullut mietittyä, että kuis julmettu (ja kallis) homma se olis laittaa jälkikäteen lailliset Bi-Xenon -valot automaattisäätöineen ja pesureineen.
No joo, valojen osto poltteli, joten tutkiskelin vähän tarkemmin myynti-ilmoitusta. Siinä hetken Google-Translator:in kanssa leikittyä ymmärsin, että mukaan tulisi umpiot sekä ballastit (ja kaikki lamput). Niin sanotusti täydellinen setti ja kaiken lisäksi vielä S-Line:n umpiot (ei oransseja vilkunlaseja). Eiku äkkiä peipalilla rahaa menemään ja umpiot matkaan.
Rupesin sitten kuuklettamaan, että milläs ne automaagiset tasonsäädöt sais väsättyä. Internetin ihmeellinen maailma kertoi, että Kufatec:lta löytyy täydellinen paketin siihen hommaan. Paketti sisälsi tasoanturit, kaapelit, Xenon-adapterit, kiinnitystarvikkeet ja ohjeet. Siispä sekin tilaukseen..
Tuli sitten niin hätäpäissään tilattua, että unohtui lukea tarkemmin mitä MUUTA tarvitaan :) Hommahan ei luonnollisesti pelitä ilman ohjainlaitetta (aLWR) ja sitähän em. paketissa ei tullut mukana. No ei muuta kuin www.ebay.de ja löytyi ETKA:n mukaan passeli namiskuukkeli, ei muuta ku tilaukseen.
Valopesurit vaati vähän enemmän kaivelemista, mutta senkin oli jo joku tehnyt Audi-Sport.net -foorumilla. Tosin alkuperäinen viesti koski B6:sta, mutta osat oli melkein samat ja joku muu oli jo kysellyt neuvoja homman tekemisestä B7:aan. ETKA kertoi osanumerot ja marmori hinnat, hinta oli vaan sen verta suolainen, että hommasin osat muualta. Puskuri vaati myös huomiota, alkuperäisessähän ei ollu pesurien paikkoja. Sopiva puskuri löytyi myyntipalstalta, vähän puunausta ja tuunausta ja jo passaa :)
Homma on nyt siinä vaiheessa, että valot, puskuri ja Kufatec:n sarja on tallissa, muut osat vielä matkalla. Pistetään päivitystä tilanteesta ja kuvia. Kufatec:n asennusohjeita löytyy asiaan liittyen, jos joku kaipailee. Toki voin laittaa vaikka liitteeksi..
Tilattua tavaraa (so far..)
- S-Line Bi-Xenon umpiot + ballastit
- Etupuskuri pesuripaikoilla
- Kufatec Auto-Leveling Bi-Xenon Headlights - Retrofit
- 1 kpl 8P0 907 357 B AUDI HEADLAMP RANGE CONTROL UNIT
- 1 kpl 3B7955681 pump
- 1 kpl 431955465A gasket 20,2X9,5
- 1 kpl 1J0955875C connecting part angled
- 10 kpl N 10098001 pipe clip 18,5 X
- 1 kpl 1J0955964F hose
- 6 kpl 8A0971848C terminal
- 3 kpl 447971848 clip
- 1 kpl 113955975B t-piece
- 1 kpl 8E0955101G lift cylinder with jet
- 1 kpl 8E0955102G lift cylinder with jet
- 1 kpl 8E0955275E GRU cover cap left
- 1 kpl 8E0955276E GRU cover cap right
- 4 kpl 8H0807199A torx socket head panel screw 5X21
- 1 kpl N 90303801 round seal 9X1,5
- 1 kpl 8E0955667A hose
Comment