Elikkäs kyseessä uusi tulokas perheeseen johon haetaan plus 300 hv ja mielellään yli 600nm autossa manuaali laatikko. kaikki neuvot otetaan kiitollisena vastaan..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Tietoutta A4 B7 3.0 TDI:n reippaaseen tehonlisäykseen
Collapse
X
-
Miten paljon tehty muita muutoksia noissa savukoneissa, joista k.o ahtimella otettu voimaa yli 300? Näiden 3.0 savukoneiden vireistyksiä ei hirveämmin ole käsitelty, tai ei ole osunut omiin silmiin, ihan mielenkiinnosta seurailen tilannetta. Ainakin findieselin mukaan tuo yli 300 tuosta 3.0 koneesta alkaisi vaatimaan parempaa ahdinta, jotta tehot tulisi järkevästi. Liekö asia olisi toinen, jos konetta muuten parantelisi? Hengitystä kansipuolella ja nokilla + putkistolla. Ei vaatisi niin paljon painetta tehon saavuttamiseen.
Comment
-
No parhain mitä oon havainnut oli bemariin lyöty toi audin ahdin ja portatulla kannella 35d suuttimilla joku ~290kw. Samoin on aika monta audiaki lastutettu siihen 310-320hp nurkille. Vaatisi ilmeisesti kansityötä ja isompaa suutinta, ahdin tuntuis piisavan kyl hyvinkin pitkälle.
Comment
-
Lue edellinen viesti.
Aiheestahan onkin aiemmin keskusteltu mm.:
http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=70414
http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=61752Viimeksi muokannut diffas; 4.11.2010, 18:30.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Beiza Näytä viestiKytkin/vauhtipyörä vaihtoon.
Comment
-
Jos olisi sellainen ahdin että voisi esim. 5000 tai 5500 rpm ottaa täydet tehot niin sitten ei haittaa pieni alaväännön puute ;).
Noissa on muuten ohjelmassa rajoitin joka vetää syötöt alas tietyn kierrosluvun jälkeen. En tiedä onko monikaan sitä löytänyt kun vakioahtimen kanssa se ei vielä pahemmin haittaa.
Toinen rajoitin on tippilaatikon 5. vaihde, ei meinaa vakiosta nousta helposti teho, muilla vaihteilla nousee ihan sen mukaan kun laittaa nousemaan.
Comment
-
Vetäähä noi ihan iloisesti vakionaki 5000, mitä tos tollaista s-tronic mallia kävin koestamassa. Kyllähä se ihan mukavasti tuo lisähevosia kun venyttää sitä alhaal olevaa 500+nm vääntöä ylemmäs vaan. Ahtimeksihan bv50:n tilalle sopis hyvin vaik tuo garretin versio aiheesta, jos tuntuu että ei riitä. :)
Comment
-
Onko jollain tietoa mistä voisi saada järeämpää kytkintä/vauhtipyörää tuohon 3.0TDi koneeseen? Sachsilla on ainakin setti kiinteällä vauhtipyörällä,mutta ei saa kovin hyvää kannatusta,kysyy sitten mistä tahansa.Tuossa sarjassa on kytkinlevy käsittääkseni jousitettu,mutta kiinteä vauhtipyörä kuulemma rikkoo jopa naapurinkin auton voimansiirron,jos pieni liioittelu sallitaan...
Comment
-
Mitähä toi oli 2009 eli näitä 240hp mallisia vehkeitä. Varmaan jos parempaa vauhtista haluaa niin tuosta uusimmasta 240hp versiosta semmoinen löytyy sitten? Siinähä on jotain 500nm 1500kierroksen kohdalla tehtaalta jo. Oisko se sitten noita alkupään 150kw yms. vermeitä mis olis vähä heikompaa palikkaa sitten?
Comment
-
Onko kellään kokemusta kyseiseen autoon teetetystä paremmin hengittävästä putkesta?? kun tänään soittelin tonne martteliuksen suuntaan ja antoivat muutamia vaihtoehtoja simonssilta oli ainakin yksi vaihtoehto.. onko jollain paikallaan kyseistä tuotetta ja paljon antaa teho hyötyä lastun kanssa mennänkö yli 300 hv?? sikäli mikäli toi kytkin vauhtipyörä puoli kestä..
Comment
-
Joo nyt muuttui A4:n luonne merkittävästi parempaan suuntaan. Kiitokset Artulle kovasta työstä DPF:n poiston kanssa.
Omassa A4:ssa on nyt korvattu DPF + loppuputki takapöntöille asti omatekoisella 2,5" putkella. Takapöntöt ovat edelleen vakiot.
Vetoja on miehekkäästi rajoittimelle asti eli n. 5000rpm.
Savua ei kaiketi tule ollenkaan. Ainakaan sitä ei peileistä huomaa. Vääntöjä on rajoitettu varmaan 3000rpm asti jyristävän 2-massa vp:n takia.
Tämä toki säästää myös laatikkoa, koska väätö tulee tasaisemmin käyttöön.
Auto saatiin kuntoon vasta eilen, joten käyttökokemukset on vielä heiveröiset. Laitan updatea, kunhan kokemukset karttuu.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TDIfreak Näytä viestiVakioahtimellakin voi lisätä vetoja, ei ainakaan pakopuoli vielä ahdista menoa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TDITipi Näytä viestiAuto saatiin kuntoon vasta eilen, joten käyttökokemukset on vielä heiveröiset. Laitan updatea, kunhan kokemukset karttuu.
Comment
-
Joo kokemuksia on tullut jonkin verran.
Yleisesti ottaen verraten miellyttävä peli ajaa. Ei tuolla ainakaan jalkoihin jää.
Talvikelillä ei vain meinaa löytyä pitoja millään. 3-vaihteella irtoaa pyörät herkästi sutimaan 3000rpm kohdalla, vaikka on vähän nahkeampikin keli.
DPF:n puolella ohjelma kaipaa vielä hieman hiomista, mutta muutoin varsin onnistunut tapaus.
Joulun aikoihin laite hyppäsi -25 asteen pakkasella matka-ajon päätteeksi vikatilaan.
Syynä oli jäätynyt DPF:n paine-eron anturin putki, jonka takia paine-ero oli -30mbar eli negatiivinen.
Tästä syystä kone alkoi vilkuttaa hehkun valoa.
Kaiketi pelkkä pakoputki ilman DPF:ää käy niin kylmänä, että pakkaskelillä pakokaasujen vesihöyry jäädyttää putket. Ratkaisu oli paine-eron putkien yhdistäminen ilman liittämistä itse pakoputkeen.
Muutosen jälkeen on toiminut OK, mutta muutama regenerointi on edelleen tainnut käynnistyä.
Täytyy tätä vielä viilata jahka ehditään.
Comment
-
Suurin rajoittava tekijä ko. moottorissa on turbo. Vakiolla päästään n. 300hp tienoille 4000rpm kohdilla vielä järkevillä pakolämmöillä.
Tuosta eteenpäin jos haluaa mennä niin isompaa ahdintaa huutaa.
Finturbolla taitaa olla jokin hybridi-versio tarjolla tuohon turboon. Kaiketi suurempi kompressori puoli, joka saadaan viritettyä vakion kuoriin "pienillä" muutoksilla.
Tuolla saa enemmän ilmaa koneeseen samoilla ahtimen kierrosluvuilla.
Kaiketi siis tehoakin voidaan ottaa enemmän ilman että pakolämmöt karkaavat tähtitieteellisiin lukemiin.
Comment
-
Kuten tuli jo tuossa aiemmin selosteltua, ei meikäläisellä ollut vakioputkessa muutettuna kuin CAT+DPF yksikön korvaus 2,5" putkella + y-haaran teko uudestaan perämurikalle asti. Takapöntöt edelleen vakiot.
Tuo muutos aiheutti tyhjäkäynnillä pientä "kuminaa" sekä turbon vihellystä. Ajossa ei mitään eroa normaaliin.
Veikkaan että tuolla setillä pääsisi 350hp tuntumaan kunhan ahdin vain kestäisi.
Comment
Comment